Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Tack för intressant info
Men så länge Greta bara är trendsättare inom sin egen lilla subgrupp så är det kanske ingen större skräll. Gå från blått hår och ring i näsan till grodhatt och sjavig t-shirt, typ.
Den dagen hon får unga tjejer att en masse sluta med ankläppar och blonderade slingor och istället anammar Gretas hårstil och baglady-image ska även jag medge att hon ”inspirerar en hel generation”. Men där är vi inte riktigt än, väl?
Jag trodde att secondhand-butiker främst tog emot kläder i gott skick. (Jämför också Squiddens beskrivning ovan från sportaffären i Sthlm city.) I vilket fall som helst får man bilden av en ganska tanklös tjej som väljer kläder som snart kommer att gå sönder och som hon då ändå inte har tid att laga.
Dessutom står ju folk närmast i kö för att låna ut och skänka henne saker. Som trasiga kläder, till exempel. Med sådana (generösa) vänner behöver Greta inga fiender. Vem vet, när den ryska festklänningen fått en fläck av utspilld borsjtj i knät kommer det kanske dimpa ner ett paket på Mosebacke? Time will tell.
Som förälder förstår jag inte hur Gretas föräldrar kunde anmäla henne till fyra (4) avancerade och därmed krävande danskurser samtidigt. Med påföljden att hon låg och grät en stor del av tiden. Så om hon har rejäla överkrav på sig kan man ju undra varifrån de kommer?
Jag tror ingenting om vare sig Portugal eller Trondheim. Däremot låter det ju ganska illa om det ligger motsvarande 5 MSEK och bara väntar på att Greta ska hålla ett tal men som hon nonchalerar.
Nu har skolorna börjat och på höstlovet ska Greta till England. Möjligen att hon hinner en sväng till Portugal på jullovet?
People are dying, Greta. Children are starving.
Jullovet kan vara en bra prognos för när Greta har tänkt klart, vi får se vad det hela landar. Om det hela i bästa fall går i lås med resan till Portugal får vi se hur Greta sedan fördelar de 5 MSEK.
Hon kommer dock säkert att säga, att utlovade pengar inte alls är detsamma som utbetalade pengar.
-Greta är med fog rätt försiktig av sig i de här sammanhangen.
Man kan ju bara vara säker på pengar, som redan har inbetalats till ens konto. Det är även rätt vanligt att tilläggsvillkor dyker upp i sista stund, som kan visa sig svåra eller omöjliga att acceptera. Greta har en bestämd vilja och går inte alls med på vad som helst.
Kom en trevlig video nu med Greta, där Greta retas och med ett stort leende säger, "-Jag har smutsiga strumpor på mig, som mycket ofta." Verkar som det händer, att en nyfiken tjej tittar in i denna tråd!
Ja, många av de kläder som hittar in i Gretas byrålådor har hon fått eller lånat. Detta har hon särskilt bett om.
Många av kläderna verkar dock sjunga på sista versen.
Vad gäller den midnattsblåa långa broderade festklänningen i sammetsiden lär den mycket begåvade ryska F4F-aktivisten, kompositören och musikern bara vilja låna ut den till Greta, om Greta är verkligt rädd om den. Det handlar om en dyrbar skräddarsydd designklänning, främst avsedd för stora framträdanden.
Vad gäller de fyra danskurserna, tror jag att Gretas föräldrar lät henne styra själv, om uppgiften stämmer. Greta nöjde sig ju inte heller med danskurserna, utan gick denna tid även på drama- och musikkurser, som hon själv har berättat om.
Överkrav inom vissa områden leder dock lätt till underkrav inom andra områden, man orkar och hinner inte vara på topp överallt.