Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-30, 00:37
Medlem
"Att vara tyst är politik. Att sjunga duett med Greta är politik. Musik är politik. Och det är kul när detta blir uppenbart för fler." Syre
2022-08-30, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
En berömd barn- och ungdomspsykiatriker och tänkare gjorde den tänkvärda kloka modifieringen av Jesus-orden, som Greta uppskattar.

-Vi har talat om detta personligen, men det är fullt möjligt att Greta även har delat med sig av detta i en intervju. Det händer att Greta säger, Sharing is caring!

Greta säger, att hon ständigt har dåligt samvete för sin jättelika i huvudsak obesvarade mail- och brevhög. Hon är väl medveten om att detta berg av mail och brev representerar ett väldigt stort engagemang från väldigt många människor, som hon säger att hon är djupt tacksam för och aldrig hade förväntat sig.
"och tänkare". Men ge dig 🤣
2022-08-30, 03:45
Medlem
Citat:
Greta är en realistisk optimist, vilket jag även föredrar att vara. Ett av Gretas favorituttryck är, Det ordnar sig!

Var det någon i tråden som bad om att få veta om du är optimist eller inte? Nej, just det. Den här tråden handlar om Greta och inte om dig, ditt freak.

Fick några verkligt vänliga videos av Greta igår, där hon broderar avancerade mönster på sina nya kosackskor. Verkligt avancerat och dessa skor kommer passa verkligt fint på hennes stinkande små vackra fötter.
2022-08-30, 03:47
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Den senaste lilla överraskningen gick åt pipsvängen Det blev istället en flopp och väldigt många människor blev både besvikna och förbannade.Vad har du fått det ifrån att hon tänker på Jesus orden? Var står det någonstans?
Nä nu tolkar du nog helt baklänges. Det var en succe, publiken jublade och småtjejer grät i publikhavet, en eller två anonyma Twittermongos gnäller lite, men det är osäkert om de ens var på konserten.
2022-08-30, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det är särskilt glädjande att Greta blev så väl emottagen just i Göteborg där det verkar finnas ett välorganiserat motstånd mot klimatdiskussioner.

”Motstånd mot klimatdiskussioner.” Vilka är det som står för det?

Sådana som t.ex SVT som vägrar att släppa fram icke-alarmistiska forskare utan ständigt matar tittarna med Johan Rockström. Eller den obildade Greta själv, som avfärdar de som försöker argumentera med henne med att de är ”klimatförnekare”.

Citat:
Greta gör vad hon tror på och för det är hon värd respekt!

”Gör vad hon tror på”, det kan man väl säga om allsköns fundamentalister och extremister. Det gäller de som limmade fast sig i gatan för att kämpa för våtmarker och därmed hindrade en ambulans att ta sig fram. Det gäller de som reser ner för att kämpa för IS. Då är väl de värda lika mycket respekt som Greta?

Varför tar hon inte offentligt avstånd från de som blockerar trafiken och tvingar ambulanser att hamna i kö? Fattar hon inte att tomgångskörningen ger upphov till si och så många koldioxidekvivalenter? Till och med Märta Stenevi kritiserar tilltaget.

Hon borde för övrigt inte ”tro” så mycket. En bra början hade varit att läsa en bok i klimathistoria eller försökt att tänka logiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Greta Thunbergs inflytande på forskare är stort - här formulerat i vetenskapstidskriften 'Nature', i dagens The Guardian :

https://www.theguardian.com/environm...l-disobedience

Kände till att hon har ett enormt inflytande på miljoner människor världen över, som tex. anammat hennes skolstrejk i mängder av länder.

Men det här var grymt. Sveriges stolthet!

Klistra fast händerna. ”Taking political action.”
Om man kikade lite närmare på de där forskarna så kanske de delar en viss politisk ideologi. I likhet med Greta kanske de välkomnar en ”Uproot the system”.

Källa på att ”miljoner människor” skolstrejkar? Det blir nog svårt. Vilket är tur, eftersom världen knappast blir en bättre plats av att barn och ungdomar missköter sin utbildning.

Greta själv har som bekant (?) slutat göra det. Men hon är en liten jäkel på att låtsas (och ljuga).

Citat:
"Att vara tyst är politik. Att sjunga duett med Greta är politik. Musik är politik. Och det är kul när detta blir uppenbart för fler." Syre

Vilka klyschor

Då får vi hoppas att han fortsätter att bedriva politik genom att vara tyst.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nä nu tolkar du nog helt baklänges. Det var en succe, publiken jublade och småtjejer grät i publikhavet, en eller två anonyma Twittermongos gnäller lite, men det är osäkert om de ens var på konserten.

”Småtjejer grät i publikhavet”, ja men vilken succé. Sen fick mamsen och papsen ringa och beställa tid hos en klimatpsykolog- om de har råd.

När Greta skriker ”Vi KRÄVER”, då antar jag att ”vi” syftar på henne och hennes likaledes äckliga vänsterpolare. Men vilka vänder hon sig till? Svenska regeringen, EU, FN, miljöministern ..?

Men vem f-n har gett henne mandat att kräva någonting? Vem f-n tror hon att hon är, den lilla gapiga skrikhalsen med sina skitiga strumpor?
2022-08-30, 06:57
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
”Motstånd mot klimatdiskussioner.” Vilka är det som står för det?

Sådana som t.ex SVT som vägrar att släppa fram icke-alarmistiska forskare utan ständigt matar tittarna med Johan Rockström. Eller den obildade Greta själv, som avfärdar de som försöker argumentera med henne med att de är ”klimatförnekare”.

”Gör vad hon tror på”, det kan man väl säga om allsköns fundamentalister och extremister. Det gäller de som limmade fast sig i gatan för att kämpa för våtmarker och därmed hindrade en ambulans att ta sig fram. Det gäller de som reser ner för att kämpa för IS. Då är väl de värda lika mycket respekt som Greta?

Varför tar hon inte offentligt avstånd från de som blockerar trafiken och tvingar ambulanser att hamna i kö? Fattar hon inte att tomgångskörningen ger upphov till si och så många koldioxidekvivalenter? Till och med Märta Stenevi kritiserar tilltaget.

Hon borde för övrigt inte ”tro” så mycket. En bra början hade varit att läsa en bok i klimathistoria eller försökt att tänka logiskt.

Klistra fast händerna. ”Taking political action.”
Om man kikade lite närmare på de där forskarna så kanske de delar en viss politisk ideologi. I likhet med Greta kanske de välkomnar en ”Uproot the system”.

Källa på att ”miljoner människor” skolstrejkar? Det blir nog svårt. Vilket är tur, eftersom världen knappast blir en bättre plats av att barn och ungdomar missköter sin utbildning.

Greta själv har som bekant (?) slutat göra det. Men hon är en liten jäkel på att låtsas (och ljuga).

Vilka klyschor

Då får vi hoppas att han fortsätter att bedriva politik genom att vara tyst.

”Småtjejer grät i publikhavet”, ja men vilken succé. Sen fick mamsen och papsen ringa och beställa tid hos en klimatpsykolog- om de har råd.

När Greta skriker ”Vi KRÄVER”, då antar jag att ”vi” syftar på henne och hennes likaledes äckliga vänsterpolare. Men vilka vänder hon sig till? Svenska regeringen, EU, FN, miljöministern ..?

Men vem f-n har gett henne mandat att kräva någonting? Vem f-n tror hon att hon är, den lilla gapiga skrikhalsen med sina skitiga strumpor?
Varför kallar du Gretas kompisar för "äckliga".? Det känns väldigt oroväckande om du nu är en vuxen person som har barn.
2022-08-30, 07:01
Medlem
Citat:
Nej det var verkligen inte
2022-08-30, 07:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Nej det var verkligen inte
Har du några foton som bevisar alla som som lämnade konserten pga, Greta. Annars är det ju bara trams. Du kan inte bara sitta och hitta på massa skit för att någon har skrivit en twitterkommentar, då kommer du sluta som MLM till slut.
2022-08-30, 08:02
Medlem
Citat:
Har du några foton som bevisar alla som som lämnade konserten pga, Greta. Annars är det ju bara trams. Du kan inte bara sitta och hitta på massa skit för att någon har skrivit en twitterkommentar, då kommer du sluta som MLM till slut.
Läs Aftonbladet och Facebook bla. Dessutom var min son och hans tjej där Dom och deras kompisar drog därifrån när hon kom Många fler som stack därifrån Det var Håkan dom hade köpt biljetter till för att se.Inte bli påprackade hennes alarmistiska tal.Dundertabbe står det i Aftonbladet Det handlar om att många tycker det är helt fel.
2022-08-30, 08:33
Medlem
Citat:
Varför kallar du Gretas kompisar för "äckliga".? Det känns väldigt oroväckande om du nu är en vuxen person som har barn.

Synonymer till äcklig (om du vet vad "synonym" betyder): otäck, oaptitlig, vidrig, motbjudande, osmaklig, vämjelig, kväljande, kvalmig, jolmig; sliskig, inställsam, slemmig, slibbig, otrevlig, obehaglig, läbbig.

Motsatsord: förtjusande, ljuvlig, tilltalande.

Ja, jag tycker faktiskt att Greta med anhang är obehagliga när de med ansikten förvridna av ilskna skriker att de vill UPROOT THE SYSTEM. Jag tycker faktiskt att Greta var osmaklig när hon sjöng You can shove your climate crisis up your ass. Jag råkar dessutom tycka att hon var motbjudande med sitt I want you to panic och osmaklig med sitt How dare you.

Ingen av dem verkar överdrivet förtjusande, ljuvliga eller tilltalande.

Att du med förtjusning slickar i sig allt hon säger och gör är en annan historia, vilket jag personligen kan tycka verkar oroväckande. Men hur många gånger ska jag behöva påpeka att den här tråden inte handlar om mig???

Citat:

Duger Nikemanuela, grön läkare som källa?

Citat:
Ni som lämnade Ullevi i fredags när Greta oväntat kom upp på scen - jag såg er och jag skäms å era vägnar över hur töntiga ni är.

Citat:
Ok hörni, nästa gång jag befinner mig på ett event och observerar att folk går strax efter att Greta Thunberg har gått upp på scen skall jag ta fram min megafon (som jag såklart alltid har i handväskan) och skrika ”VARFÖR GÅR NI?”. Blir ni nöjda då? 😊

Kommentarer:

Citat:
Jag trodde du skojade när du skrev att folk lämnade konserten när Greta kom. Men sen läste jag kommentarer i tråden och tappade liksom tron på mänskligheten.
Jag kollade på klippet och blev lite gråtmild.
Men vad tror man när man går på en Hellström-konsert?

Citat:
Fårskocken stod kvar. Fria tänkande människor lämnade hjärntvätten och det är jag glad för. Det finns hopp.

Citat:
Ska man skämmas för att man inte vill ha vänsterpropaganda nerkört i halsen utan att ha bett om det?
(566 likes)

Citat:
"Vänster" är väl att uttrycka det snällt. Hon förespråkar ju kommunism i sin vidrigaste form.
(246 likes)

Citat:
Att Hellström pátvingade sina betalande áskádare politisk klimathoax är vidrigt och folk gjorde helt rätt som lämnade. De borde fá pengarna tillbaks.
(400 likes)

I Aftonbladet stod det också att folk även busvisslade.

Den som står för tramset är ju du själv:

Giant.pajas, 22 juni 2021

Citat:
Hur kan man vara bestulen på sin ungdom om man seglat över Atlanten fram och tillbaks och är känd på första namns basis över hela världen, och är tjenis med alla maktspelare som finns.Och har startat en världsomspännande organisation med hundratusentals medlemmar

Megastor.pajas, 3 juli 2021

Citat:
Tänk om du hade lagt ned all den energin på att väcka opinion för din sak. Kanske vara med i en uppsatstävling i SvD, kanske ha lite forskningsstöd bakom dig, åka till WEF och hålla tal, demonstrera på de olika sätt som går att göra, starta en internationell organisation med hundratusentals medlemmar. Som tja, Greta tex,.

The.biggest.pajas.ever, 29 juli 2022

Citat:
Eller är det ett positivt tecken att hon har diskussioner med Dalai Lama osv, och håller ställningarna över en världsomspännande rörelse med hundratusentals medlemmar .

Sanningen är väl att Fridays for Future inte har några medlemmar alls? Eller har du tillgång till något medlemsregister?

The.phoniest.pajas, 15 augusti 2022

Citat:
Det är alltid kutym att posta en länk till det man citerar.

Denna dubbelmoral ... inte undra på att du gillar Greta och övriga poserande vänsterpack ...

Läste förresten att Håkan Hellström har köpt en lyxvilla utanför Alingsås.

Citat:
Håkan själv 2008 ”Jag röstar på miljöpartiet. Jag har ingen som helst aning om vad de står i andra frågor, bara att de har ordet miljö i sitt namn.”

Citat:
Läs Aftonbladet och Facebook bla. Dessutom var min son och hans tjej där Dom och deras kompisar drog därifrån när hon kom Många fler som stack därifrån Det var Håkan dom hade köpt biljetter till för att se.Inte bli påprackade hennes alarmistiska tal.Dundertabbe står det i Aftonbladet Det handlar om att många tycker det är helt fel.

Tack Tindraninni Intressant att få insides info och grattis till att du har en vettig son (inte för att jag trodde något annat).
2022-08-30, 09:31
Medlem
Citat:
En berömd barn- och ungdomspsykiatriker och tänkare gjorde den tänkvärda kloka modifieringen av Jesus-orden, som Greta uppskattar.

-Vi har talat om detta personligen, men det är fullt möjligt att Greta även har delat med sig av detta i en intervju. Det händer att Greta säger, Sharing is caring!

Greta säger, att hon ständigt har dåligt samvete för sin jättelika i huvudsak obesvarade mail- och brevhög. Hon är väl medveten om att detta berg av mail och brev representerar ett väldigt stort engagemang från väldigt många människor, som hon säger att hon är djupt tacksam för och aldrig hade förväntat sig.
Hon har haft hela sommaren på sig,verkar mest vara skryt och trams.Hon får väl lämna hundarna till mamma och pappa så får hon mer tid.Istället för att gnälla
2022-08-30, 09:44
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Läs Aftonbladet och Facebook bla. Dessutom var min son och hans tjej där Dom och deras kompisar drog därifrån när hon kom Många fler som stack därifrån Det var Håkan dom hade köpt biljetter till för att se.Inte bli påprackade hennes alarmistiska tal.Dundertabbe står det i Aftonbladet Det handlar om att många tycker det är helt fel
Eller hur, det är ren hörsägen. Jag tror inte ett dugg på din påhittade version. "Många" är inte lika med två anonyma twitteranvändare. Majoriteten stannade kvar. Möjligen drog någon som blivit uppfostrad av en korkad förälder.

Man brukar vissla av glädje med.

Citat:
Överraskningen möttes av jubel och busvisslingar från publiken som klappade och sjöng med genom hela låten.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...er-ullevi-2022
Senast redigerad av Giant Squid 2022-08-30 kl. 09:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in