Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Greta med vänner protesterar mot mordet på den kurdiska journalisten Nagihan Akarsel.
Environmental activist Greta Thunberg attends protest for Nagihan Akarsel In Stockholm
https://anfenglish.com/news/environm...tockholm-62903
"Thunberg said that their struggle for the environment is also a resistance and that women are one with nature. “Many people do not see that women are one with nature. Even our environmentalists sometimes don't see it."
Greta har som jag brukar säga ett mycket gott hjärta!
Vad gäller Gretas uttryck är det inte svårare än att jag ibland först får en indirekt uppgift om vad Greta har sagt, som jag har återgivit. Sedan har jag fått en direkt uppgift om vad hon har sagt, och ofta visar sig Greta då ha uttryckt sig lite mera nyanserat. Då har jag rättat. Det jag kan förbättra är att ange, att en uppgift är preliminär, när så är fallet.
Naturligtvis kombinerade Greta skolstrejken med intervjuerna. Det har hon gjort även utomlands. Greta förnekar väldigt bestämt att hon någonsin begärt att få betalt eller fått betalt för att göra en intervju.
Hon har vänligt stigit upp väldigt tidigt ibland på morgonen för att ge distans- och videointervjuer åt journalister i Asien. Tidsskillnaden är ju då stor. Greta gav då bra svar men var av naturliga skäl då trött.