2019-07-05, 10:11
Medlem
Känns ju lite lättare när man hör att hom åtminstone blir mobbad i skolan.
2019-07-05, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingydarkjew
Känns ju lite lättare när man hör att hom åtminstone blir mobbad i skolan.
Episoden är från 2014-15 tolkar jag det som. Flera år innan hon blev känd och hedersdoktor.
2019-07-05, 10:55
Medlem
Dr.Lazars avatar
Det är ont om Jordklot. Våra barn o barnbarn har ingen annan stans att ta vägen. Om någon, i detta fall Greta, kämpar för att kommande generationer skall kunna leva vidare här så förstår jag inte riktigt varför folk avskyr henne.

Jag har börjat se klimatförnekare som självdestruktiva människor som skiter gött i framtiden, kan man tjäna en slant så offrar man gärna sina barn.

Och sa har vi en del miljö aktivister som likt de självmordsbenägna vill att mänskligheten ska dö ut. Men menar att planeten skulle klara sig bättre utan oss.

Hoppas Greta får största möjliga framgång med sin mission!
Senast redigerad av Dr.Lazar 2019-07-05 kl. 11:26.
2019-07-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Episoden är från 2014-15 tolkar jag det som. Flera år innan hon blev känd och hedersdoktor.

Fan, var iaf en liten tröst.
2019-07-05, 11:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
"När elever pekar och hånskrattar helt öppet åt dig fastän du går tillsammans med din förälder - då har det gått långt. Väldigt långt.

Att bli mobbad är förjävligt. Men att bli mobbad utan att förstå att du mobbas, det är värre.

- - -

Sen ägnar hon hela jullovet åt att berätta om incidenter och händelser som är fullkomligt jävla förfärliga. De är som hämtade ur en film där alla förväntade mobbningsscener är med. Varenda en bockas av.

Historier om att bli nedbrottad på skolgården eller iväglurad till konstiga platser, det systematiska utanförskapet och frizonen på tjejernas toalett där hon ibland lyckas gömma sig och gråta innan rastvakterna tvingar ut henne på skolgården."

Greta verkar ha haft ett hårt liv emellanåt.

Fast att barn mobbar barn är inte ovanligt. Likaså att vuxna mobbar vuxna. Däremot att det finns vuxna som systematiskt mobbar och hånar barn, som i denna tråd, trodde jag inte fanns faktiskt.

Men nu vet jag att det även finns sådana människor.
2019-07-05, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Lazar
Det är ont om Jordklot. Våra barn o barnbarn har ingen annan stans att ta vägen. Om någon, i detta fall Greta, kämpar för att kommande generationer skall kunna leva vidare här så förstår jag inte riktigt varför folk avskyr henne.

Jag har börjat se klimatförnekare som självdestruktiva människor som skiter gött i framtiden, kan man tjäna en slant så offrar man gärna sina barn.

Och sa har vi en del miljö aktivister som likt de självmordsbenägna vill att mänskligheten ska dö ut. Men menar att planeten skulle klara sig bättre utan oss.

Hoppas Greta lår största möjliga framgång med sin mission!
Det fetstilta är ju så det är. Om målet är att minimera den mänskliga påverkan så borde Greta vara den första att slänga sig utför ättestupan och vi borde göra lämmeln till Gud. Lämmel-Greta skall det ny-nya testamentet heta!

Alternativet är en planet som präglas av människan och där befolkningen begränsas av att det är så trångt att det är svårt att överleva.
2019-07-05, 12:16
Medlem
Jag tror tyvärr att Greta kommer att bli utbränd psykiskt och inom kort hamna på psykiatrisk avdelning.
Hon har liksom inte alla indianer med sej i klimatkanoten - därmed inte sagt att hon är dum i huvudet, men det är hennes föräldrar och andra vuxna som driver på henne.

Förra året gick svenska klimataktivister totalt bananas över den onormala värmen och sen dess har det varit kris och katastrofprat. Noll sans i debatten.
I år är det typisk svensk sommar igen. Kallt och blåsigt och regnigt med nån enstaka fin dag. Det borde ju rimligtvis ha varit en likadan sommar igen om nu slutet var nära.
2019-07-05, 12:24
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Greta verkar ha haft ett hårt liv emellanåt.

Fast att barn mobbar barn är inte ovanligt. Likaså att vuxna mobbar vuxna. Däremot att det finns vuxna som systematiskt mobbar och hånar barn, som i denna tråd, trodde jag inte fanns faktiskt.

Men nu vet jag att det även finns sådana människor.

Hon är utsedd till årets kvinna i expressen så nåt barn är hon ju uppenbarligen inte om man väljer att tro på skittidningen expressen.
2019-07-05, 12:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
I år är det typisk svensk sommar igen. Kallt och blåsigt och regnigt med nån enstaka fin dag. Det borde ju rimligtvis ha varit en likadan sommar igen om nu slutet var nära.

Nej. Så funkar det inte. Värmen ökar inte linjärt och inte på alla platser på jorden samtidigt.

Förövrigt så var förra månaden (juni 2019) den varmaste juni som någonsin uppmätts, både i Europa och på jorden.

Citat:
Summer has barely begun, but temperature records are already being broken. Data released today show that the European-average temperature for June 2019 was higher than for any other June on record. Average temperatures were more than 2°C above normal and it has become the hottest June ever recorded.

Data provided by the Copernicus Climate Change Service (C3S), implemented by the European Centre for Medium-Range Weather Forecasts on behalf of the European Union, show that the global-average temperature for June 2019 was also the highest on record for the month. It was about 0.1°C higher than that of the previous warmest June, in 2016, following a strong El Niño event.

https://climate.copernicus.eu/record...peratures-june

Den extremt heta sommaren vi hade i Sverige förra sommaren var en varningsklocka. Men vare sig varningsklockan tjuter i Sverige eller inte så fortsätter uppvärmningen av jorden. Här ser du ett temperaturdiagram som visar utvecklingen för hela jorden:
https://en.wikipedia.org/wiki/Global...re_Anomaly.svg

Gretas oroar sig för hela jorden. Inte enbart Sverige. Sverige är bara ett av ca 200 länder som finns på jorden.
2019-07-05, 14:27
Medlem
Dr.Lazars avatar
Citat:
Det fetstilta är ju så det är. Om målet är att minimera den mänskliga påverkan så borde Greta vara den första att slänga sig utför ättestupan och vi borde göra lämmeln till Gud. Lämmel-Greta skall det ny-nya testamentet heta!

Alternativet är en planet som präglas av människan och där befolkningen begränsas av att det är så trångt att det är svårt att överleva

Nej, Greta är i så fall en profet. Hon har skådat in i framtiden och sett att ett helvete väntar människan om vi fortsätter på denna väg. Hon varnar för fara.
2019-07-05, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Han har sagt att han har respekt för hennes engagemang
För att få nobelpris brukar det krävas att man har gjort några nya upptäckter eller uppfinningar, vanligtvis genom forskning. För att få fredspriset brukar det krävas att man gjort några insatser för freden. För att få nobelpriset i ekonomi brukar man behöva lägga fram några nya teorier. För att få nobelpriset i litteratur måste man ha skrivit några böcker. Har Greta gjort något av detta? Var kommer hon in i bilden? Finns det någon som kan peka på något hon gjort som är anledningen till att hon ska få nobelpris i något ämne?
2019-07-05, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Pinsamt samt patetiskt, hybrisen lyser igenom.
Dom som står allra mest bakom är väl dom som får eller fått lite skolledigt ibland. Nog skulle man ha varit tacksam för lite extra ledigt. Så mycket minns man från sin barndom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in