Citat:
Men Greta är en ung tjej, inte kan hon analysera världens klimat och hur man ska ändra på saker för att få en stor förbättring vad gäller att klimatförbättra. Hon utnyttjas av andra för deras egna behov. Det kan man inte skylla på Greta.
Vet inte vem det är som har sagt att hon kan se koldioxid, men om det är Greta som säger det är ju det ett tecken på allt inte är riktigt som det ska. Var det inte några vuxna som upprepade det?
Att hon skrev att hon saknade en nära kontakt med sin mamma och hade ångest och mamman då säger att de ska ha ångest tillsammans över klimatförstöringen är skrämmande.
Men man kan, av flera skäl, inte hålla Greta ansvarig för särskilt mycket i det här. Hon är ett barn och har sina personliga problem.
Hennes anhöriga borde skydda henne här. Varför de inte gör det är frågan?
Vet inte vem det är som har sagt att hon kan se koldioxid, men om det är Greta som säger det är ju det ett tecken på allt inte är riktigt som det ska. Var det inte några vuxna som upprepade det?
Att hon skrev att hon saknade en nära kontakt med sin mamma och hade ångest och mamman då säger att de ska ha ångest tillsammans över klimatförstöringen är skrämmande.
Men man kan, av flera skäl, inte hålla Greta ansvarig för särskilt mycket i det här. Hon är ett barn och har sina personliga problem.
Hennes anhöriga borde skydda henne här. Varför de inte gör det är frågan?
Det är mamman som påstår att Greta kan se koldioxid med blotta ögat.
Citat:
Nej, jag är skeptisk.
Jag var på växthuseffektkrisen redan 1991, och Al Gores film fick mig att må illa i minst fem år.
Men jag har tillfrisknat.
Jag tänker inte ens rada upp argumenten, dom finns därute för den intresserade.
En sak vill jag dock säga i den här tråden. Belackare och fans har alla ett ansvar att dämpa den arma flickans kommande fall. Att belasta föräldrarna moraliskt hjälper henne inte. Hon är utsatt av krafter som dom inte längre råder över.
Måtte allt gå väl.
Jag var på växthuseffektkrisen redan 1991, och Al Gores film fick mig att må illa i minst fem år.
Men jag har tillfrisknat.
Jag tänker inte ens rada upp argumenten, dom finns därute för den intresserade.
En sak vill jag dock säga i den här tråden. Belackare och fans har alla ett ansvar att dämpa den arma flickans kommande fall. Att belasta föräldrarna moraliskt hjälper henne inte. Hon är utsatt av krafter som dom inte längre råder över.
Måtte allt gå väl.
Instämmer hela inlägget och hoppas innerligt att Greta går någorlunda oskadd ur hypen kring henne.