2019-07-26, 18:05
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Mao kom ut med ”Maos lilla röda”, när skall Greta ge ut ”Gretas lilla gröna”?

”Gretas lilla gröna” - en liten bok för populasen med citat ifrån Greta där hon anger:
- Vad man skall äta
- Hur man skall resa
- Vad människor bör göra
- Vilka kläder som är bra att bära
- Gretas övriga tankegångar

När kommer denna ”Gretas lilla gröna” att ges ut?
Den kommer. Och gröngardisterna kommer att vifta och hytta med den samtidigt som de gapar om "oraklet Gretas tänkande" varje gång de stöter på en misshaglig bilförare.
2019-07-26, 18:10
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Bilden kommer att leva för evigt på internet. Men hon tar i alla fall avstånd från bilden - på sätt och vis - så det spelar nog ingen stor roll.

Hade ju varit värre om hon inte gjort det.

Hon kan fortfarande skylla på sin låga ålder. I ett par år till.
Trots sina höga betyg och kunskap om allting i hela världen så visste hon inte om AFA:s metoder. Tänk det visste varenda jävel här i tråden
2019-07-26, 18:21
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Vi såg Peak Greta förra veckan.
2019-07-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.A.Karlfeldt
Tråkigt att hypen kring denna tös aldrig verkar gå över.

Ingenting som hon säger är något nytt, det speciella i hennes fall är åldern samt diagnosen vilket gör det hela än mer tramsigt.

Man ska inte tuta i barnen att världen går under nästa onsdag då klimatångest inte gör någon ung människa något gott. Däremot utbildning och medvetenhet är bra.

Att hon är nominerad till Nobels fredspris säger ju mer om de som delar ut priset än om henne.

Det är ju en ordentlig PR grej, annars hade hon knappast fått träffa Trump, påven och andra celebriteter.

Men innan de stora länderna som står för den stora mängden dåliga utsläpp är med på tåget fullt ut så kan vi i ankdammen inte göra så mycket, bortsett från att utveckla miljövänliga alternativ tex till industrin etc. Vi är så få och släpper ut så lite som land så det är knappt märkbart ur ett globalt perspektiv.

Hon borde gå färdigt skolan för att sedan kunna engagera sig i det hon vill(eller det mamma vill).

Vet att det här har diskuterats innan.

Mvh 90-talisterna
Det är väl just skolan och skolkamrater a hon är trött på. Hon var ju inte särskilt populär där bland dem. Såg väl en möjlighet att komma därifrån.
2019-07-26, 18:30
Medlem
Bengrots avatar
Greta är en idiot och ingenting annat. Punkt slut!
2019-07-26, 18:34
Medlem
Fyfan jag är trött på denna människa .

Tror ni någon kommer ta oskulden av henne någonsin ? Liknas ju vid ett troll .
2019-07-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Fyfan jag är trött på denna människa .

Tror ni någon kommer ta oskulden av henne någonsin ? Liknas ju vid ett troll .
Jag tycker hon ser ut som en ond levande docka. Skulle passa i vilken skräckfilm som helst.
2019-07-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
I mina ögon så har hon inga lösningar över huvud taget. Inte ens på sina egna problem. En liten unge som ska lösa hela problemet med hjälp av andra mindre förståndiga, (nu blev det problem med att skriva rätt diagnoser utan att bli portad,). Dom som hänger på den här trenden är för mej en samling analfabeter.
När hon kommer in i riksdagen har hon väl löst sina egna problem på sitt eget lilla sätt. Det ger väl goda signaler till andra ungdomar hur man kan göra karriär med hjälp av civil olydnad. Snart kan man väl göra karriär med hjälp av skjutningar också. Akilov(Drottninggatan) gjorde väl ingen direkt karriär men fick iallafall mat och tak över huvudet med hjälp av terrorism. Likaså Breivik (Utöia). Så ser det ut alltmer med "dygdens lön".
2019-07-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag tycker hon ser ut som en ond levande docka. Skulle passa i vilken skräckfilm som helst.
https://www.youtube.com/watch?v=RGuSXpbmGxg
Nu när du säger det . Skillnaden är att Chucky var ett geni jämfört med Greta .
2019-07-26, 19:12
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=RGuSXpbmGxg
Nu när du säger det . Skillnaden är att Chucky var ett geni jämfört med Greta .
Och Chucky var bara ond, ingen klimatmarxsist...
2019-07-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
Och Chucky var bara ond, ingen klimatmarxsist...
Jag tror dock att Greta har onda avsikter . Nu när hennes ego blir sönderpullat kommer hon drabbas av storhetsvansinne ännu mera .
2019-07-26, 19:24
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Jag tror dock att Greta har onda avsikter . Nu när hennes ego blir sönderpullat kommer hon drabbas av storhetsvansinne ännu mera .
Kan bara hålla med, liten psyko ska all in....he he...megahybris...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in