2019-03-25, 10:57
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag svarade dig varför, han har en examen i teknisk fysik och är teknologie doktor.
Peter Stilbs som jag lade till är adjungerad Professor i fysikalisk kemi.
Men Greta har sett dokumentärer och har snart gått ur nionde klass.

Jag hoppas Greta breddar sitt engagemang och börjar peka på miljöproblem samt utrotning av både växt och djurarter. Sånt som är svårt att argumentera sig ur eftersom det är så definitivt. Problemet med klimatfrågan är att det finns utrymme för att ifrågasätta och förhala arbetet mot en förbättring. När det gäller miljöproblematiken i övrigt är den betydligt mer definitiv och svår att ifrågasätta.
2019-03-25, 10:59
Medlem
DenungaSvenskens avatar
Hela situationen kring Greta är fullständigt idiotisk, om jag inte missminner mig så var det vid ett tillfälle när hon satt vid riksdagen som en äldre man kom fram till henne och frågade något i stil med; Vad anser du om kärnkraft? Då skulle hon ha svarat något i stil med; Jag vet inte, jag är bara ett barn.

I min bok är okunstriktivt gnällande utan någon form av problemlösning endast gnäll och bör inte tas seriöst, Greta kommer inte vara aktuell inom 5 år, dock skulle jag inte bli förvånad ifall hon fick något nobelpris. Förvånade att hon blir tagen så seriöst däremot.
2019-03-25, 11:04
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenungaSvensken
Hela situationen kring Greta är fullständigt idiotisk, om jag inte missminner mig så var det vid ett tillfälle när hon satt vid riksdagen som en äldre man kom fram till henne och frågade något i stil med; Vad anser du om kärnkraft? Då skulle hon ha svarat något i stil med; Jag vet inte, jag är bara ett barn.

I min bok är okunstriktivt gnällande utan någon form av problemlösning endast gnäll och bör inte tas seriöst, Greta kommer inte vara aktuell inom 5 år, dock skulle jag inte bli förvånad ifall hon fick något nobelpris. Förvånade att hon blir tagen så seriöst däremot.

Det handlar nog mer om ett upplysande av något som de allra flesta inte ägnar en tanke. Att så ett frö hos människor kräver engagemang och att fler ansluter sig för att få det att gro.
2019-03-25, 11:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det handlar nog mer om ett upplysande av något som de allra flesta inte ägnar en tanke. Att så ett frö hos människor kräver engagemang och att fler ansluter sig för att få det att gro.
Fast nu sår hon bara myter och obevisat hittepå.
2019-03-25, 11:18
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:

Varför inte engagera sig istället för något som faktiskt är ett problem, överbefolkning exempelvis.

Greta är som en nazitös som används för att propagera den rådande ideologin.
2019-03-25, 11:18
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Forskning som inte är pseudovetenskaplig och vars rapport har korrekturlästs av andra vetenskapsmän innan publicering.

Har du läst forskningen själv? Vet du hur forskningen skiljer sig från vad politiker och journalister säger?
2019-03-25, 11:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag hoppas Greta breddar sitt engagemang och börjar peka på miljöproblem samt utrotning av både växt och djurarter. Sånt som är svårt att argumentera sig ur eftersom det är så definitivt. Problemet med klimatfrågan är att det finns utrymme för att ifrågasätta och förhala arbetet mot en förbättring. När det gäller miljöproblematiken i övrigt är den betydligt mer definitiv och svår att ifrågasätta.
Djur och växter har kommit och gått genom historien.
Allt förändras ständigt.
2019-03-25, 11:26
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:

Fel fokus igen, varför inte istället ifrågasätta monokultur, överkonsumtion, meningen med att frakta "ekologisk" mat över hela jorden osv.

Det är skrämmande hur blåsta vissa människor som Greta (och du) är. Sedan den där löjliga "aktivism", klimataktivist, kroppsaktivist osv
2019-03-25, 11:54
Medlem
George Carlin tog upp detta med "klimathot" som Greta och andra miljömuppar yrar om.
https://www.youtube.com/watch?v=EjmtSkl53h4
Senast redigerad av Jack.Cates 2019-03-25 kl. 12:09.
2019-03-25, 13:23
Medlem
kato85s avatar
Det är för mycket fokus på personen Greta och inte rörelsen och motivet i sig självt.

Greta kommer vara gammal och död om 100 år, precis som alla oss andra härinne, men frågan om klimatet kommer fortfarande att bestå.
2019-03-25, 13:36
Medlem
supermufflas avatar
Något jag stör mig väldigt mycket på är de mentalt "osäkra stockholmare" som deltog i klimatstrejken på Mynttorget. Många fick skjuts dit av sina föräldrar, när dom kommer hem från sin strejk så hoppar många in i en halvtimmes dusch. Jag tror sällan att de som "strejkade" kommer att ändra på sitt levnadssätt. Utan dom deltar för att deras polare gör det, dom är osäkra och att vara aktivist med anknytning till vänster och miljörörelsen är den bästa vägen till hög status i skolkorridårerna på Södermalm, Kungsholmen och andra PK-nästen. Jag finner det beklagligt. Själv har jag en syster som deltog i "strejken", men hon tar fortfarande 30minuters duschar varje kväll och slänger petflaskor i soptunnan, glömmer att släcka efter sig, hon älskar att äta på MC-donalds m.m. Jag har inga problem med att man lever så här. Men bland er som verkar stödja Greta så tycker jag ni bör tänka om lite.
2019-03-25, 14:03
Medlem
Witkos avatar
Greta kanske kan bli en ny Al Gore, klimatmiljardär om hon kämpar på i några årtionden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in