2019-08-04, 00:22
Medlem
Greta är ett skänk från åvan för politikerna. Då kan medborgarna få något annat att tänka på än de verkliga problemen vi har i landet och Europa. Det görs genom en bryggd bestående av väder, klimat och miljö. Samtidigt öppnas nya möjligheter för politikerna att beskatta oss då de etablerade skatteområdena redan är maximerade. Det gäller att hitta nya incitament och många har gått på miljöbluffen och lättar gärna på "lädret" i tron att det kommer att påverka klimatet.

De som iscensatt alltihop, alltså globalisterna gnuggar händerna, väl medvetna om att den kostsamma omdaningen som förväntas, kommer att fylla på deras miljarder. Precis som tidigare i historien.
Greta är alltså bara en bricka i spelet.
Senast redigerad av Lagring 2019-08-04 kl. 00:46.
2019-08-04, 00:24
Medlem
soulfly82s avatar
Fröken Greta är INTE påläst om klimatet eller om lösningarna för den delen. Skrämmande är ju även den tröja fröken hade på sig, visade sig ju att hon både stöder och samlar pengar till Extinction Rebellion.

Och visst är det väl så också att klimatet går inte att påverka men miljön gör?
2019-08-04, 00:24
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det finns fler som oroar sig för demokratin, med all rätt.

https://omni.se/thunbergs-retorik-ar...iDc7uNBMLR0YbY

De som levt och lever nära naturen förstår varför vi bör agera och hur hårt vi misshandlar jorden.

Den där Caldwell är ju bara en i mängden av alla stadsbor som aldrig grävt i jorden eller förstått vad den ger oss. Bara massa storstadssnack. Född i Lynn. Han lär ju aldrig sett mer än betong i sitt liv.
Senast redigerad av Snubchurp 2019-08-04 kl. 00:27.
2019-08-04, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
De som levt och lever nära naturen förstår varför vi bör agera och hur hårt vi misshandlar jorden.

Den där Caldwell är ju bara en i mängden av alla stadsbor som aldrig grävt i jorden eller förstått vad den ger oss. Bara massa storstadssnack. Född i Lynn. Han lär ju aldrig sett mer än betong i sitt liv.

Jag är uppväxt på landet, på jordbruk och lever även nu nära naturen, så miljövänligt jag kan. I Sverige har vi det på många sätt bättre än på 50-60-talet när jag var barn/ung.Betydligt mindre kemikalier sprutas på åkrarna, vattendragen är rena (då släppte man bara ut avloppen direkt) och så vidare. Det ligger inte skrotbilar i skogsbackarna heller och sophögarna tornar inte upp sig runt bebyggelser. I andra delar av världen är det däremot stora problem, som vi måste lösa där, inte med försök till åtgärder i Sverige.
2019-08-04, 00:35
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Jag är uppväxt på landet, på jordbruk och lever även nu nära naturen, så miljövänligt jag kan. I Sverige har vi det på många sätt bättre än på 50-60-talet när jag var barn/ung.Betydligt mindre kemikalier sprutas på åkrarna, vattendragen är rena (då släppte man bara ut avloppen direkt) och så vidare. Det ligger inte skrotbilar i skogsbackarna heller och sophögarna tornar inte upp sig runt bebyggelser. I andra delar av världen är det däremot stora problem, som vi måste lösa där, inte med försök till åtgärder i Sverige.

Samma här, är uppvuxen på samma sätt. Jag tror vi kan lösa många av problemen med ny teknologi. Det jag motsätter mig i Caldwells resonemang är att vi ska avvakta och se vad som händer. Nej, vi ska forska, utveckla och förbättra. Det är ett rimligare resonemang.
2019-08-04, 00:40
Medlem
Citat:
Samma här, är uppvuxen på samma sätt. Jag tror vi kan lösa många av problemen med ny teknologi. Det jag motsätter mig i Caldwells resonemang är att vi ska avvakta och se vad som händer. Nej, vi ska forska, utveckla och förbättra. Det är ett rimligare resonemang.
Det håller jag med om.
2019-08-04, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Det är klart att något KAN hända. Greta har bara påpekat att det måste hända relativt NU om inte klimatet ska gå åt skogen. Inte för att just HON har bestämt det, utan för att vi ska överleva 😂

Nej hon har inte bestämt det. Däremot hade hennes föräldrar tillsammans med Ingmar Rentzhog och hans We Don't Have Time backade av fd framtidsminister Kristina Perssons miljoner bestämt det innan de placerade henne där med skylt i handen på trappan till riksdagshuset varpå de vevade igång pr-maskineriet och mediacirkusen.
2019-08-04, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Detta är nog anledningen till att hon är underutvecklad:

Jag blir chockad över hur stor hennes problematik är.
Stackars stackars tös som tagits till gisslan och groomats på det här sättet.
Hon behöver ju lugn och ro, rutiner och social träning.
Hon behöver ingen mer ”panik” och dödsångest över ett påhittat jippo.
Och hon behöver definitivt inte hoppa av skolan, hon har ju redan förlorat så mycket av den och sociala kontakter med jämnåriga.
Jag tror inte att hon klarar båtresan. Jag hoppas att hon kollar youtube hur spartanskt det verkligen är.

Jag hoppas innerligt att denna hype får sitt slut så att Greta kan få ro och få vara en tonåring.
Men folket bakom henne drivs av sin girighet så de kör väl henne tills hon stupar.
2019-08-04, 00:45
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Nej hon har inte bestämt det. Däremot hade hennes föräldrar tillsammans med Ingmar Rentzhog och hans We Don't Have Time backade av fd framtidsminister Kristina Perssons miljoner bestämt det innan de placerade henne där med skylt i handen på trappan till riksdagshuset varpå de vevade igång pr-maskineriet och mediacirkusen.

Klimatförändringarna har varit på tapeten långt innan Greta och Al Gore. Ingen har agerat trots att man började inse att det fanns problem redan då. Då är det väl tid att agera? Det är ju inte direkt Gretas team som konspirerat ihop allt detta som ni får det att låta.
2019-08-04, 01:07
När man ser skövlingarna i Amazonas och Kinas byggande av kolkraftverk så känns det väldigt fjuttigt vad vi svenskar håller på med angående klimatet.
Visst ska man förespråka en så ren natur som möjligt, men globalt sett kan Sverige inte göra mycket åt situationen annat än att föregå med gott exempel.
Vi kan knappast påverka Kina, Indien, Asien och Afrika med tanke på befolkningsutvecklingen i dessa regioner och att länderna kräver allt mer elkraft.
I Sverige har vi redan gjort otroligt mycket.
Vi har bergvärmelösningar, luft/vatten, fjärrvärme, vindkraft, vattenkraft, miljövänligt byggande.
Greta säger att vi inte gör något men det görs saker hela tiden även om det inte görs lika mycket i resten av världen.
Vi har på många ställen halverat förbrukningen i våra hem med smarta lampor, smart uppvärmning av nya effektiva värmesystem. För 35 år sedan förbrukade vi förmodligen det dubbla mot idag per person, men vi är så många fler människor idag vilket påverkar miljön negativt med mer plaster i hav och skog.
2019-08-04, 01:28
Medlem
Citat:
Klimatförändringarna har varit på tapeten långt innan Greta och Al Gore. Ingen har agerat trots att man började inse att det fanns problem redan då. Då är det väl tid att agera? Det är ju inte direkt Gretas team som konspirerat ihop allt detta som ni får det att låta.

Konspirerat ihop vad menar du? Klimatet med alla dess nycker och nyanser? Nej givetvis inte, däremot har de använt flickan som nyckelingrediens i sitt maskineri då de varit smarta nog att fatta att de själva inte skulle ha tillräckligt med "omphf" för att i det långa loppet göra något större avtryck i miljökommersen. Utan Greta som galjonsfigur skulle de inte sålt många böcker, inte fått glassa runt på många galor, inte kommit innanför väggarna på EU-parlamentet eller kunnat sniffa champagneångor från en möjlig men fantastiskt oförtjänt nobelmiddag. Det är de här sakerna som driver människorna bakom Greta, inte att på något vis rädda världen och den arma flickan är kanske inte ens medveten om det.

Huruvida världen faktiskt står inför en klimatkatastrof eller inte var inte primärt, sekundärt eller ens tertiärt eller kvartärt för dem - de ville bara göra sig ett namn, tjäna pengar och rulla sig i den fina gräddsmeten och just nu låg guldådern runt klimatfrågorna. För dem är Greta sorgligt nog hackan och spaden i den guldgruvan.
2019-08-04, 01:35
Avstängd
Make America Greta Again

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in