2019-08-03, 23:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
De miljöproblem som direkt går koppla till de aktiviteter som man påstår bidrar till global uppvärmning är väl knappast osanningar? Eller är luftföroreningar, försurningar, förgiftning exempelvis också stolligheter och dumheter, rentav en bluff enligt dig?
Miljö och klimat är inte samma sak.
2019-08-03, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det är därför vi äter kött, korna och fåren omvandlar oätligt gräs till protein på marker som inte duger till odling. Det kan vi själva inte göra.

Ja, Greta bör också ha fått allvarliga bristtillstånd av den dieten. Det är krävande att vara vegan, msn måste veta vad man gör och kolla så man får i sig viktig näring.

Det kan ju förklara varför hon ser så underutvecklad ut. Och ansvaret för det lägger jag på föräldrarna. Jag har undrat varför inga insatser gjorts av socialtjänsten angående barnen. Med en mamma som dessutom har sådana grova problem själv. Och nu är tösen Greta groomad av PR folk och diverse som ska tjäna pengar på henne, de är klimathebefiler hela bunten som sliter och drar och pushar på detta arma barn.
2019-08-03, 23:21
Medlem
RickRozays avatar
Vad blir reaktionen om autisten förliser och omkommer?
2019-08-03, 23:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det kan ju förklara varför hon ser så underutvecklad ut. Och ansvaret för det lägger jag på föräldrarna.

Detta är nog anledningen till att hon är underutvecklad:

Citat:
GRETA THUNBERG BLEV DEPRIMERAD OCH SLUTADE ÄTA

Vill du berätta hur ditt liv såg ut i elvaårsåldern?

– När jag gick i femman gick jag in i en depression. Jag mådde väldigt dåligt, grät varje rast på toaletten och gick hem och till slut var det ingen idé att alls gå till skolan för jag skulle ändå behöva gå hem. Jag slutade också att prata och äta.

Men det var inte bara så att du åt lite mindre: du var livshotande sjuk, gick ner tio kilo och pulsen och blodtrycket visade tydliga tecken på svält. Orkar du berätta hur måltidssituationerna såg ut på den tiden?

– Jag har OCD – tvångssyndrom. Då var det väldigt starkt, nu har det nästan försvunnit helt. Jag hade väldiga måltidsrutiner, åt alltid exakt samma klockslag, exakt samma sak (ris, avokado och gnoccis) i exakt samma mängd. Det tog kanske två timmar för mig att få i mig det, för jag hade sådana tvång. Till frukost åt jag en tredjedels banan och det tog en timme.

– På senare tid har jag förstått att min kropp protesterade. Ibland när man inte själv begriper vad som händer signalerar kroppen att något är fel. Det här ledde till att jag gick ner tio kilo på bara två månader. Det är ganska mycket när man är barn och är tunn redan från början. Jag fick komma före i kön till BUP i och med att jag var livshotande sjuk och jag fick hjälp där. De gav mig antidepressiva. Flera psykologer och läkare sade att de måste lägga in mig på sjukhuset om jag inte började äta måndagen därpå. Det gjorde mig så rädd att jag bestämde mig för att försöka äta. Det var så klart en långsam och svår process, men det gick. Efter det åt jag bara så mycket så att jag precis kunde fungera. Det var fortfarande svårt, tog väldigt lång tid och jag åt samma sak varje dag i kanske tre år.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/...t-annorlunda-/
2019-08-03, 23:34
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Miljö och klimat är inte samma sak.

Även fast klimatkrisen skulle vara en bluff skulle vi behöva vidta åtgärder för att lösa miljöproblemen som jag tror du är obekväm med.
2019-08-03, 23:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jag önskade man kunde se miljöfrågan bortom politiken. Vi är beroende av den varje dag men vi tar den lika förgivet som rinnande rent vatten i kranen här i Sverige.

Precis. Så borde det vara.

Och det som är bra med Greta är att hon försöker hålla sin klimatkamp opolitisk och favoriserar inget politiskt parti. Alla är lika "dåliga".

Visst, tröjincidenten skickade lite vänstersignaler, men i stort sett så håller hon en ganska neutral linje rent politiskt. Försöker i alla fall. Och det är klokt, om hon vill nå brett.
2019-08-03, 23:37
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Precis. Så borde det vara.

Och det som är bra med Greta är att hon försöker hålla sin klimatkamp opolitisk och favoriserar inget politiskt parti. Alla är lika "dåliga".

Visst, tröjincidenten skickade lite vänstersignaler, men i stort sett så håller hon en ganska neutral linje rent politiskt. Försöker i alla fall. Och det är klokt, om hon vill nå brett.

Yes. Men det känns som många tror miljöfrågan är en vänsterfråga. Kan någon förklara detta som anser att miljöfrågan är vänsterpolitik?
2019-08-03, 23:44
Medlem
Nej nu får ni faktiskt skärpa er! Jag tog paus från den här tråden nästan hela denna dag (jag hade annat att göra), och nu kryllar det av riktigt otäcka inlägg. Jag är själv mycket kritisk mot kulten av Greta™, men vissa saker som skrivs går långt över anständighetens gräns.
2019-08-03, 23:45
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Yes. Men det känns som många tror miljöfrågan är en vänsterfråga. Kan någon förklara detta som anser att miljöfrågan är vänsterpolitik?

Avgaser och annan miljöförstörelse tycker väl de flesta är något dåligt. Det är dock inte samma sak som klimat. Det är ej heller en vänster eller högerfråga, även fast forskning och utveckling (kapitalism) är det enda som på sikt löser det.
2019-08-03, 23:48
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nej nu får ni faktiskt skärpa er! Jag tog paus från den här tråden nästan hela denna dag (jag hade annat att göra), och nu kryllar det av riktigt otäcka inlägg. Jag är själv mycket kritisk mot kulten av Greta™, men vissa saker som skrivs går långt över anständighetens gräns.

Så det är på Flashback. Det är skrämmande men det kanske är bra att yttrandefriheten får sakna gränser så länge gärningarna uteblir.
2019-08-04, 00:14
Medlem
Det finns fler som oroar sig för demokratin, med all rätt.

https://omni.se/thunbergs-retorik-ar...iDc7uNBMLR0YbY
2019-08-04, 00:20
Medlem
Citat:

Därför att varje person som dristar sig till att inte underdånigt acceptera dekreten uppifrån eller från Greta stämplas som "högernationalist" eller värre.Nu senast idag av gamla, fd hedervärda TT.

https://tt.omni.se/hatet-mot-greta-h...mvete/a/1nybLX

Läskigt nog,lägger journalisten dessutom hela ansvaret för klimatet på Greta.

Men det är klart att miljöåtgärder är politik, som tidigare skrivits i tråden. Det avskräckande är att man inte tillåter alternativ på lösningar, utan en närmast religiös dogmatik råder.
Senast redigerad av Tokugawa 2019-08-04 kl. 00:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in