2019-08-01, 11:23
Medlem
Så här skriver Greta just nu, I am indeed ”deeply disturbed” about the fact that these hate and conspiracy campaigns are allowed to go on and on and on just because we children communicate and act on the science. Where are the adults? https://t.co/xDSlN0VgtZ

Lägg inte stenar i hennes väg, underlätta istället hennes redan så svåra uppgift! Greta säger gång på gång, att hon är helt emot allt våld! Det var EJ en AFA-tröja som hon bar, bara en tröja som var mycket lik en sådan. Äkta AFA-tröjor har texten Freedom fighters, denna text fanns EJ på Gretas tröja. Jag har sett, jag vet!
2019-08-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Antifa är terroriststämplade i USA.

Vi borde anmäla hennes far som har antifa-tröja plus Greta så att de inte ska släppas in i landet.

https://www.independent.co.uk/news/w...-a7927881.html
Det vore muntert om hon nekades inresa, men så roligt tror jag inte det blir. Däremot skall det bli roligt att ta del av hur Greta™ skall resa i USA. Längre sträckor med tåg innebär diesellok. Buss innebär också diesel. Kanske någon rik och god människa lånar ut sin Tesla? (Att USA:s elproduktion endast är förnybar till 17% låtsas vi inte om.)
2019-08-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns en motor ombord. Men den är inlåst och används endast i nödfall:

Vad då, "– Motorn använder vi verkligen bara i nödfall och sådana lär inte ska komma, säger Kling".

Har han missat att extremväder blir allt vanligare? Att Greta för inte alltför många månader sedan drabbades av panikattacker hemma i bostaden? Att det kan bli svårt att "trycka ner Stesolid" i henne när hennes far ligger utslagen och spyr över relingen?

Visst, det är bara att informera henne om att det bara återstår typ 8 dygn tills båten stävar in i hamn och hon tas emot som en drottning av FN och Obama och F-n och hans entourage. Att hon genom att bita ihop får all världens BMW-förare att tänka om och övergå till mer klimatsmarta fordon (eller hur det nu var).

Att bara hon biter ihop och låter motorn ligga där den ligger inlåst så kommer allt att bli bra.

Det här blir allt mer skrämmande. De borde hiva fram motorj-veln redan nu så att den är redo att användas vid paniksitutioner, utan att kräva upplåsningsåtgärder.
2019-08-01, 11:26
Medlem
MartinStLouiss avatar
Om man ska vara så petig kring miljön som Greta är, anses det inte vara dåligt för miljön o ha husdjur? Har för mig att jag läste det någonstans förut o Top Gear hade ett inslag om det också. Och Gretas familj har åtminstone 1 hund, kanske 2, i varje fall om man kollar på deras bilder på instagram.
2019-08-01, 11:27
Medlem
Frammes avatar
Jag hävdar att Greta snart är slut. Vilket liv kommer hon då att få? Hon är ju ett litet barn nu, och det är hon inte för evigt. Hennes framtid är inte ljus.
2019-08-01, 11:30
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Att Gretas pappa är beredd att vara stöd och support för Greta under en nio månaders lång resa, för att Greta ska få känna sig tryggare, verkar mycket snällt, omtänksamt och vänligt av honom! Tror att det är rätt få pappor, som är beredda att göra något sådant för sitt barn, även när de har råd!

Nio månaders segeltur. Ska hon göra en världsomsegling eller har jag missat något?
2019-08-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag tror tvärtom, att Gretas föräldrar ställt upp mycket mer än vad de flesta föräldrar gör. Det finns en obehaglig och felaktig inställning, att barn som mår mycket dåligt är föräldrarnas fel. I själva verket är detta en uppfattning som barn- och ungdomspsykiatrin övergivit för länge sedan. I själva verket gör de flesta föräldrar med barn med värre problem det yttersta för sina barn! Har man barn med svår anorexi är det rena helvetet. Det är inte alltid som svensk sjukvård klarar av att rädda dessa barn, det händer att de dör! Det är mycket bra att det erkänns, att Gretas pappa gör det han gör av kärlek och omtanke till sin dotter, men min tro är att det har han gjort under hela Gretas liv! Det krävs det yttersta av engagemang för att resa en unge med verkligt svår anorexi, som Greta hade! Äras den som äras bör, säger jag därför om Gretas BÄGGE föräldrar!
Självklart skall föräldrar ställa upp för sina barn, men att exponera Greta så hårt
som det är gjort i det här fallet - är det verkligen rätt väg att gå?

För Gretas bästa tror åtminstone jag att en mer anonym tillvaro och ett försök till
att locka in Greta på fler intresseområden vore det bästa - men detta är som sagt
min lilla oroliga åsikt.
2019-08-01, 11:36
Medlem
Greta har även ett stort musikintresse, och var mycket glad över att äntligen få komma till musikstudion, där tröjbilden togs. Ingen klarar av att tänka på allt jämt och Gretas tröja var som sagt EJ en AFA-tröja och därmed saknar hennes tröja all form av rättsligt intresse!
2019-08-01, 11:39
Medlem
Det som är en besvikelse med att ta en kappseglingsbåt över Atlanten är att den visar inga möjligheter. Att segla över Atlanten är inget nytt och med en sådan båt är det få förunnat.
Här fanns ett utmärkt läge att visa upp ett alternativ att ta sig över hav. Förslagsvis med ny teknik. Nu återstår frågan om det inte finns någon nytt miljövänligt sätt, typ solenergidriven båt, hur ska vi då göra. Bara avstå och låta de upphöjda få möjlighet.
2019-08-01, 11:44
Medlem
Greta stöder Extinction rebellion (ER), en vänsterextrem organisation, med bl a inkomster från låten. Om man ser på organisationens hemsida så anger de sina krav:
1. Säg Sanningen
Ett rejält religiös uttryck, de och endast de sitter inne med den ultimata sanningen, dvs säg det som ER vill och tycker, inget annat

2.Agera nu
Alla CO2 utsläpp ska vara borta 2025
(På andra sidor uppges att men ska ta till extrema åtgärder mot befolkningen för att uppnå detta)

3.Skapa en Citizens assembly
Låter misstänkt likt "proletariatets diktatur" i den marxistiska läran eller folkdomstolarna i Maos Kina

https://rebellion.earth/the-truth/demands/
2019-08-01, 11:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jag hävdar att Greta snart är slut. Vilket liv kommer hon då att få? Hon är ju ett litet barn nu, och det är hon inte för evigt. Hennes framtid är inte ljus.

När du säger "snart". Vilken tidsram syftar du på?

Gretas amerikaäventyr har just börjat. Så det blir fullt upp åtminstone ett halvår till.

Nästa höst börjar hon gymnasiet. Då blir det kanske lugnare.
2019-08-01, 11:52
Medlem
Greta ska givetvis inte vara på båten i nio månader, utan har en mycket omfattande turnéplan med många möten, från Canada i norr till Chile i söder. När hon är klar med alla möten om nio månader, behöver hon en ny båt från Chile. Greta och hennes medhjälpare har lagt ner ett mycket stort arbete på att leta efter lämpliga båtar och snabbseglingsbåten var den bästa de hittade. Greta kan förstås inte färdas med något fartyg, som ännu bara finns på ritbordet! Och som sagt, Greta är helt och hållet mot all slags våld!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in