2019-04-22, 21:33
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Tog en stund innan man förstod den ytliga hypen utomlands, vad blir nästa fenomen som media, sociala medier kan utnyttja på grund folkets naivitet?

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-Thunberg.html

Daily Mail är ett exempel på neutral och objektiv journalism...

Jag ska i förbigående säga här att jag läser den varje dag, och att det finns många bra artiklar, men tidningen har en tydlig agenda, delvis styrd av klickskapandet.

I lördags var deras huvudnyhet att Diane Abbott hade druckit en alkoläsk på tunnelbanan... för ELVA år sedan.

I kommentarerna fanns det mycket riktigt de som sade, "kom igen, jag gillar inte Abbott, men det här är bara löjligt".
2019-04-22, 21:37
Medlem
Citat:
Dina inlägg förtydligar hur lättlurad befolkningen är.

Du har sån koll på hur saker funkar här världen. Det är därför du skriver på Flashback. Det är därför du är helt maktlös. Helt utan mening. Har nån liten flummig agenda du tror på och hatar riktiga människor som Greta som gör nåt bra och inspirerar människor på riktigt.

Inte vilka människor som helst utan framtidens toppolitiker, framtidens generaler, framtidens företagsledare, framtidens partiledare, framtidens rikaste alltmedan du sitter på Flashback och tror att du kan påverka nåt alls. Du vill säga till mig att jag är grundlurad när det är DU som är grundlurad.

Det kan inte komma en människa med en ryggsäck av politisk historia och göra det Greta gör, hon är fri från vuxnas bördor, fri från vårt krigsarvs bördor, fri från att hålla sig till partipiskan. Hon är däremot inte fri från vårat arvs egoism och ska leva i den värld vi skapat till henne.

Jag har förstått det här i 20 år att det måste till unga människor med opåverkade hjärtan och klara sinnen utan det här ska-vara-sakkunnigt-smart-snickesnack att göra dom stora förändringarna så jag har haft lite tid på mig att fundera på fenomenet. Problemet är vår ryggsäck och att stora förändringar sker bäst i små små steg. Fan vet hur det slutar. Kanske hon redan är klar även om påven säger att hon inte ska sluta så finns det kraftfulla makter som är pressade av en liten tjej som säger som det är just nu och hon når ut med det mer än nån annan just nu levande svensk.
2019-04-22, 21:39
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Vad pratar du om vem har förnekat att vi har klimatförändringar, varför dyker ni in som kamikaze-piloter med påhittade åsikter och ståndpunkter. Bara för att man inte köper alla domedagsscenarios betyder inte att man förnekar en förändring, väldigt tröttsam debatteknik att hitta på något skrika varför tycker du så och kräva en förklaring på någonting som är taget ur luften.
Jag skriver det igen vi stör oss på att en 16-åring valsas runt i media som en messias och torgför ett domedagsscenario som inte är realistiskt och utöver det inga lösningar. Hon sprider enbart oro och ångest. Hon kan väl sitta hemma och känna ångest över klimatet istället för att åka jorden runt och ösa det över alla.

Oavsett om det går åt helvete eller inte så behövs inte 16-åringar som har fastnat i någon klimatpsykos, media och nomineringar, har världen blivit galen.
Så...... din ståndpunkt är "Hej, jag är ingen förnekare! Jag accepterar vetenskapen", men i nästa andetag säger du "Men jag tror inte på undergångsscenarierna haha", trots att de kommer från samma källor?
För 10 år sen på Flashback hade vi svårt att ö.h.t. hitta folk som trodde att klimatförändringarna dels 1: Existerade, och 2: Var orsakade av människan. Jag utgår från att du var en av dem, alltså går det utmärkt att klassa dig som en typ av förnekare, då du bokstavligt förnekar vissa delar av vetenskapen.
2019-04-22, 21:46
Medlem
Erik Östs avatar
Det är konstigt att alla bara hurrar över ett barn som indoktrinerats in i miljösektrörelsen. (se.föräldrarna)

Stackars barn men hon förstår nog inte bättre , tyvärr!

Det är samma indoktrinering som t.ex Jehovas Vittnens föräldrar sysslar med sina barn och diverse andra sekter. Tänk på det!
2019-04-22, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Du har sån koll på hur saker funkar här världen. Det är därför du skriver på Flashback. Det är därför du är helt maktlös. Helt utan mening. Har nån liten flummig agenda du tror på och hatar riktiga människor som Greta som gör nåt bra och inspirerar människor på riktigt.

Inte vilka människor som helst utan framtidens toppolitiker, framtidens generaler, framtidens företagsledare, framtidens partiledare, framtidens rikaste alltmedan du sitter på Flashback och tror att du kan påverka nåt alls. Du vill säga till mig att jag är grundlurad när det är DU som är grundlurad.

Det kan inte komma en människa med en ryggsäck av politisk historia och göra det Greta gör, hon är fri från vuxnas bördor, fri från vårt krigsarvs bördor, fri från att hålla sig till partipiskan. Hon är däremot inte fri från vårat arvs egoism och ska leva i den värld vi skapat till henne.

Jag har förstått det här i 20 år att det måste till unga människor med opåverkade hjärtan och klara sinnen utan det här ska-vara-sakkunnigt-smart-snickesnack att göra dom stora förändringarna så jag har haft lite tid på mig att fundera på fenomenet. Problemet är vår ryggsäck och att stora förändringar sker bäst i små små steg. Fan vet hur det slutar. Kanske hon redan är klar även om påven säger att hon inte ska sluta så finns det kraftfulla makter som är pressade av en liten tjej som säger som det är just nu och hon når ut med det mer än nån annan just nu levande svensk.
Du verkar ju ha full koll? Saningen är att det sammhälle vi har haft nu under ca. ett århundrande kommer att grundligt förändras(har väl i stor del redan gjort det) men inte på grund av klimatet utan av lobyism, fake news och populism.
Där Greta är ett exempel men mer farliga är trump och våra egna s.k politiker.
2019-04-22, 21:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Jag är annorlunda, för jag är både större, snyggare och har mer cash än de flesta. Jag jobbar som mäklare och är också i den mer exklusiva klockbranschen. Men mitt hjärta klappar för Greta. Vem fan behöver utbildning när man är streetsmart liksom, hon är dessutom klimatsmart, hehe.

Jag är streetsmart, slagit mig fram på gatan med knytnävar, i grusgrop, på arenor. Även i affärsvärlden. Mycket kunskap från gatan att hämta! Greta slåss på sitt sätt och hon har också gatan som arena. Håller tummarna att hon gllar Malmö FF. Har hon förresten kille? Någon som vet?

Hon är definitivt inte korkad bara för hon är annorlunda och söt!!!

Du har ingen utbildning men jobbar som mäklare? Bor du i Brasilien eller vad för tjänst är det du förmedlar?
2019-04-22, 21:48
Medlem
Ollonets avatar
Citat:

Hur ska hon få stopp på att Kineserna ska bygga över 2000 nya kolkraftverk?
2019-04-22, 21:55
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Tog en stund innan man förstod den ytliga hypen utomlands, vad blir nästa fenomen som media, sociala medier kan utnyttja på grund folkets naivitet?

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-Thunberg.html
Att hennes vänstermorsa och pr-gubben är ute efter pengar är lätt att förstå, sen kan man undra om deras hysteriska miljömedvetenhet i familjen innebär lådcykelåkande när morsan skall ut och sjunga. Eller att greta tar lådcykeln till alla event...

Så genomskinligt att det är pengar de dreglar efter och samtidigt lever slösa energiliv för att de just har pengar och tror sig stå över reglerna de vill skapa
Fy Fan.

Var är klimat greta när världen behöver henne?
https://www.liveleak.com/view?t=CcV5V_1555846870
Freight Train in Mozambique
Tags: Freight Train, Locomotive, Diesel, Fire, Smoke, Pollution, Not new, Mozambique
Senast redigerad av beaver_se 2019-04-22 kl. 22:12.
2019-04-22, 21:58
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Men herregud så många avundsjuka komplexfyllda stolpskott i den här tråden. Jag sa för två månader sen att Greta kommer hamna på times 10 i topplista över mest inflytelserika personer på planeten, Sveriges överlägset mäktigaste person. Direkt kom dvärgkukarna på Flashback och skulle sabla ner mig med skitlöjliga argument. Köp lite ostbågar medans ni knappar in ert meningslösa dravvel vetja. IN YOUR FACE är hon nu på topp100 och du är kvar på flashback.

Tror inte det är särskilt många som är avundsjuka på en 16-årig Hen med autism. Antar det är hennes funktionsnedsättning som gör att hon inte skäms för att vara en nickedocka. Jag hade skämts ihjäl.
2019-04-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Så...... din ståndpunkt är "Hej, jag är ingen förnekare! Jag accepterar vetenskapen", men i nästa andetag säger du "Men jag tror inte på undergångsscenarierna haha", trots att de kommer från samma källor?
För 10 år sen på Flashback hade vi svårt att ö.h.t. hitta folk som trodde att klimatförändringarna dels 1: Existerade, och 2: Var orsakade av människan. Jag utgår från att du var en av dem, alltså går det utmärkt att klassa dig som en typ av förnekare, då du bokstavligt förnekar vissa delar av vetenskapen.

Vad yrar du om jag har varken förnekat människans påverkan nu eller för 10 år sedan men det måste ju finnas en trovärdighet, diverse klimatmodeller som visar på någon undergång är inte trovärdiga.
Hur många gånger har vi hört att det går åt helvete om 5 år eller om 10 år, det rullar ju bara vidare.
Och alla får bara följer med.
Du utgår från, du vet ingenting om vad jag sa i frågan för 10 år sedan. Men det är lätt att vara korkad och skrika klimatförnekare.
Problemet är att frågan är rakt igenom politisk och istället för sakkunniga så valsar en 16-åring med någon form av rekord i diagnoser runt i media och talar överallt, allting är givetvis extremt vinklat och ibland uppenbara lögner också. En PR-kupp.

Häng inte upp dig på flashback titta på helheten.
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-04-22 kl. 22:06.
2019-04-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Hur ska hon få stopp på att Kineserna ska bygga över 2000 nya kolkraftverk?

Men kära ollonet, det förstår du väl att en liten tjej inte kan stoppa. Men om hon säger det så får det en miljard gånger mer genomslagskraft än när ett ollon säger det på Flashback.

Sen tror jag ju förstås inte på dig. Dom kan snart bättre. Upp med piratkopierad sol och vindkraft i bergen så löser det sig. Kina invaderar ju halva världen med plånbok och hjärna just nu.

Det låter bättre när Greta säger det.
2019-04-22, 22:04
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Men kära ollonet, det förstår du väl att en liten tjej inte kan stoppa. Men om hon säger det så får det en miljard gånger mer genomslagskraft än när ett ollon säger det på Flashback.

Sen tror jag ju förstås inte på dig. Dom kan snart bättre. Upp med piratkopierad sol och vindkraft i bergen så löser det sig. Kina invaderar ju halva världen med plånbok och hjärna just nu.

Det låter bättre när Greta säger det.
Du menar Gretas spökskrivare och PR byrå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in