Citat:
Ursprungligen postat av
Gary-loomis
Dina inlägg förtydligar hur lättlurad befolkningen är.
Du har sån koll på hur saker funkar här världen. Det är därför du skriver på Flashback. Det är därför du är helt maktlös. Helt utan mening. Har nån liten flummig agenda du tror på och hatar riktiga människor som Greta som gör nåt bra och inspirerar människor på riktigt.
Inte vilka människor som helst utan framtidens toppolitiker, framtidens generaler, framtidens företagsledare, framtidens partiledare, framtidens rikaste alltmedan du sitter på Flashback och tror att du kan påverka nåt alls. Du vill säga till mig att jag är grundlurad när det är DU som är grundlurad.
Det kan inte komma en människa med en ryggsäck av politisk historia och göra det Greta gör, hon är fri från vuxnas bördor, fri från vårt krigsarvs bördor, fri från att hålla sig till partipiskan. Hon är däremot inte fri från vårat arvs egoism och ska leva i den värld vi skapat till henne.
Jag har förstått det här i 20 år att det måste till unga människor med opåverkade hjärtan och klara sinnen utan det här ska-vara-sakkunnigt-smart-snickesnack att göra dom stora förändringarna så jag har haft lite tid på mig att fundera på fenomenet. Problemet är vår ryggsäck och att stora förändringar sker bäst i små små steg. Fan vet hur det slutar. Kanske hon redan är klar även om påven säger att hon inte ska sluta så finns det kraftfulla makter som är pressade av en liten tjej som säger som det är just nu och hon når ut med det mer än nån annan just nu levande svensk.