2019-08-04, 21:45
Medlem
Hegamons avatar
Jag antar Greta totalt tröttnat på att vara klimatalarmist vid det här laget. Jag är egentligen mera bekymrad över Gretas föräldrar som verkar så totalt hänsynslösa i sitt exploaterande av en lite flicka i en så enormt stor cirkus.
2019-08-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ett tips, gillar man inte Gretas budskap, kan man stänga av datorn och TV:n! Vi är dock många, som tycker om att lyssna på henne! En viktig sak, några har här skrivit rena dumheter om, att de vill utsätta Greta för både det ena och det andra. Har Ni tänkt på att Greta mycket väl redan kan ha utsatts för vad ni skrev om!? I boken som främst Gretas mamma skrev, står det, att hon utsattes för ALLT som var möjligt i mobbning! Denna hemska mening är väldigt långtgående, och kan stå för ren tortyr! Barn kan gå väldigt långt i en mobbning, och göra mycket som många vuxna inte tror att barn kan göra, men som de tyvärr kan göra! Så tänk FÖRST innan ni skriver, även om ni är arga! Tänk också på att Greta säger, att hon gör det hon gör, för ALLAS skull! Det har hon sagt även offentligt!

Säger bara att Greta borde ha omhändertagits för länge sen av sociala. Istället för exploateras skulle hon fått växa upp i ett normalt fosterhem långt från sin sjuka mamma.
2019-08-04, 21:54
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag antar Greta totalt tröttnat på att vara klimatalarmist vid det här laget. Jag är egentligen mera bekymrad över Gretas föräldrar som verkar så totalt hänsynslösa i sitt exploaterande av en lite flicka i en så enormt stor cirkus.
Hade det varit min unge skulle jag förbjudit henne att iscensätta denna cirkus. Om hon mått dåligt innan är det nog ingenting vad som kommer ske efter detta jippo.
2019-08-04, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Nu har hon i alla fall miljontals vänner och vi får hoppas att depressionen lättat. Kanske blir hon rund som en boll och börjar använda sina sinnen beträffande minspel? Hon ser fortfarande ut som en stel zombie.
Och hur många riktiga vänner i samma ålder har hon? Håller för en gångs skull med Inspiratören om att man kan önska att hon slappnar av. Förbannat tragiskt, hela historien
2019-08-04, 22:08
Medlem
Zoom008s avatar
Mer intressant än Greta själv är den masspsykos som hon orsakat. Aktivister, populister, politiker. Alla ska dom sko sig på Greta och dom tror på fullt allvar att människan ska rädda jorden.Människan saknar utbildning och har ingen aning om någonting egentligen. Då skulle hon ha agerat i helt andra länder och rapporterat om den hotande överbefolkningen som kommer sluka resurserna. Tyst från Greta där.

Dock blir jag inte förvånad över masshysterin eftersom vålnaden Jesus klarade samma sak och är fortfarande lika populär. Flocken skrämmer mer än Greta själv. Hon är bara en psykiskt störd person som borde fått vård istället för att hängas ut i detta jippo. Folk med sunt förnuft och intelligens faller inte för Greta.
Senast redigerad av Zoom008 2019-08-04 kl. 22:14.
2019-08-04, 22:21
Bannlyst
Tjabba tjena hallå vi säger så va!

Greta allas våran jävla hjälte, vikt och längd vet vi det? För på vissa bilder ser hon helt groteskt smal ut, dessutom cyklar hon runt på en barncykel. Väger hon max 40 kg? Längd, 150 max?

Kom ihåg, det är Greta som förenar oss!
2019-08-04, 22:24
Medlem
Greta säger, att hon vill ha ett gott samvete för att ha gjort allt som varit möjligt för, att skapa ett bättre klimat och en bättre jord. Hon lägger till, att det dock vore skönt om fler hjälpte till, men avslutar med, att någon måste göra jobbet! Hon är väldigt ansvarsfull, det man ger sig in i, ska man göra sitt yttersta för att klara av, är Gretas goda arbetsmoral. Få är så pliktmedvetna som hon! Skulle dock som sagt önska, att hon tog det lugnare ibland, och unnade sej mer att få koppla av! När man är ung ska man få ha kul också!
2019-08-04, 22:28
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Skulle dock som sagt önska, att hon tog det lugnare ibland, och unnade sej mer att få koppla av! När man är ung ska man få ha kul också!
Är väl kul att få åka gratis segelbåt till USA?
2019-08-04, 22:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Japp, det är riktigt att vi vidtagit åtgärder mot miljöproblem i över 100 år. Tänk när man trodde på utspädningseffekten, att allt skit man spolade ut i vattendragen skulle magiskt försvinna om det späddes ut tillräckligt. Det sker ju fortfarande idag. Raka rör ut i vattendragen från industrierna. Kännd som att man tror samma sak med flygget och biltrafiken. All skit som genereras från motorerna späds ut och försvinner magiskt i luften. Det funkar inte så.

Låt säga att det är en klimatbluff. Vi skulle ändå behöva flyga betydligt mindre, köra mindre bil, konsumera mindre el, konsumera mindrr osv. Skulle du gå med på det? Eller tror du på utspädningsteorin?
Det släpps inte ut något orenat från svenska eller europeiska industrier. Med tanke på jordens storlek och den lilla mängd utsläpp som genereras så lär inte våra utsläpp påverka klimatet i någon omfattning.
Konsumtion styrs av tillgång och efterfrågan, den dagen resurserna inte täcker hissas priset snabbt och obönhörligt.

Men jag tror inte lilla Greta ägnar ovanstående en tanke. Hon har fullt upp med att studera in sina av andra skrivna tal.
2019-08-04, 22:39
Medlem
Den här segelbåten är EJ en vanlig segelbåt, utan en flygsegelbåt med bärplansvingar! Den går väldigt fort, det sprutar mängder med kallt vattenskum på den hela tiden, den både vibrerar och bullrar mycket i den höga farten. Greta medger nu till slut, även i en intervju, att hon är orolig både för att bli sjösjuk och blöt! Båten har en öppen cockpit, så det finns inga skyddsluckor baktill. Båten är bara till för tävlingar och inget man kan ha en trivsam tur på sjön med. Ingen komfort till Greta, nästan inga matlagningsmöjligheter, bara en hink till toalett, samt bara primitiva hängkojer! En båt som är bäst lämpad för självplågare, som elitidrottsmän ju ofta är!
2019-08-04, 22:40
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Finns det något exempel där etablissemanget har vågat släppa fram Greta i en riktig debatt?

Om inte, vilket jag misstänker, så borde det vara ett tydligt bevis på att hon är ett rent propapangaverktyg. Fully weaponized.
2019-08-04, 22:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Finns det något exempel där etablissemanget har vågat släppa fram Greta i en riktig debatt?

Om inte, vilket jag misstänker, så borde det vara ett tydligt bevis på att hon är ett rent propapangaverktyg. Fully weaponized.

Eller så visar det att hon är en 16-årig flicka med asperger och selektiv mutism.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in