2019-08-04, 20:01
Medlem
Snubchurps avatar
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...global_warming

En intressant sammanställning av hur forskarvärlden ställer sig till global uppvärmning.

Jag kan inte fördömma Greta för att hon litar på forskarna. Däremot talar hon om global uppvärmning som en sanning när det inte finns ett sammanställt bevis som bekräftar. Däremot kan man prata om att det finns mycket som talar för en mänsklig påverkan på den globala uppvärmningen.
Senast redigerad av Snubchurp 2019-08-04 kl. 20:11.
2019-08-04, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Visst är vi en skock får, det är svårt att säga emot.
Samtidigt har jag svårt att motsäga att vi borde ta klimathotet på allvar för det kanske är vår chans att ta miljöhoten på allvar. Jag har försökt framföra i tråden att det finns ett samband mellan miljö och klimat som inte är orelevant. Klimatåtgärder kommer förbättra vår miljö och miljöåtgärder kommer med stor sannolikhet minska våra koldioxidutsläpp, de går hand i hand med varandra.

Däremot så kan jag hålla med de i tråden som anser att vi gräver ner resurser på klimathotet som vi istället hade kunnat använda till att vidta åtgärder för att lösa stora miljöproblem. Men eftersom åtgärder för att "rädda" klimatet förmodligen kommer minska våra miljöproblem (exempelvis minskade utsläpp kommer minska förgiftningar och föroreningar) så har jag svårt att ställa mig emot åtgärderna.

Absolut. Delar din uppfattning. ...och jag tycker fortfarande att gretafenomenet är helt mongo. =)
2019-08-04, 20:37
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Precis, det finns ingen motsättning mellan att tro på klimatförändringarna och tycka att detta är en hysteri.
Håller med dig, finns andra miljöproblem som jag tycker är betydligt mer allvarliga. Nedskräpning, massiv befolkningsökning och skogsskövling är något som är långt värre.
Dessa problem är helt undanskuffade, man verkar strunta helt i dessa, varför blir frågan.

Synd att det blivit sån hysteri, men det måste vara en agenda bakom.
Man vill styra folket och tanken och då agendan.

Instämmer, det är faktiskt få av alla större miljöproblem som jag hört Greta nämna vilket förvånar mig. Hon har fastnat i den globala uppvärmningen och terminologin som rör den. Allt handlar om koldioxid helt plötsligt.

Nånstans tror jag att man i debatten redan är införstådd med de allvarliga miljöproblem som finns och de är invävda i de åtgärder som krävs för att förbättra situationen i den påstådda klimatkrisen. Om det inte är så, då är man fel ute.

Jag tror nånstans planen med Greta är att hon förmodligen kommer övergå i andra miljökriser och lyfta debatten där. Det vore klockrent om hon började prata om plasten. Lyfta uppmärksamheten för ett sånt miljöproblem och framförallt få politiker i länderna att lyfta på sina rövar och vidta lite åtgärder.
2019-08-04, 20:37
Medlem
Vedklyvens avatar
Jag har bara en önskan. Måtte denna jävla Greta Thunberg-hajp ta slut nån gång! Den leder inte till några konstruktiva åtgärder.

De enda som tjänar på denna hajp är PK-medierna som kan fylla sina alster med moralism o alarmistisk propaganda.
2019-08-04, 20:42
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Gretas version år 2019:
”Around the year 2030. 10 years 259 days and 10 hours way from now. We will be in a position where we set off an irreversible chain reaction beyond human control, that will most likely lead to the end of our civilization as we know it.”

Andra spå-kärringar har också haft fel så varför skulle inte den här ha det? Hon grundar sina utsagor på div påståenden som saknar förankring i verkligheten.
2019-08-04, 21:10
Medlem
Ett tips, gillar man inte Gretas budskap, kan man stänga av datorn och TV:n! Vi är dock många, som tycker om att lyssna på henne! En viktig sak, några har här skrivit rena dumheter om, att de vill utsätta Greta för både det ena och det andra. Har Ni tänkt på att Greta mycket väl redan kan ha utsatts för vad ni skrev om!? I boken som främst Gretas mamma skrev, står det, att hon utsattes för ALLT som var möjligt i mobbning! Denna hemska mening är väldigt långtgående, och kan stå för ren tortyr! Barn kan gå väldigt långt i en mobbning, och göra mycket som många vuxna inte tror att barn kan göra, men som de tyvärr kan göra! Så tänk FÖRST innan ni skriver, även om ni är arga! Tänk också på att Greta säger, att hon gör det hon gör, för ALLAS skull! Det har hon sagt även offentligt!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-08-04 kl. 21:13.
2019-08-04, 21:13
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ett tips, gillar man inte Gretas budskap, kan man stänga av datorn och TV:n! Vi är dock många, som tycker om att lyssna på henne! En viktig sak, några har här skrivit rena dumheter om, att de vill utsätta Greta för både det ena och det andra. Har Ni tänkt på att Greta mycket väl redan kan ha utsatts för vad ni skrev om!? I boken som främst Gretas mamma skrev, står det, att hon utsattes för ALLT som var möjligt i mobbning! Denna hemska mening är väldigt långtgående, och kan stå för ren tortyr! Barn kan gå väldigt långt i en mobbning, och göra mycket som många vuxna inte tror att barn kan göra, men som de tyvärr kan göra! Så tänk FÖRST innan ni skriver, även om ni är arga! Tänk också på att Greta säger, att hon gör det hon gör, för ALLAS skull! Det har hon sagt offentligt också!

Ja det måste ha varit jättesvårt att vara rik som ett troll. Inte fan blev hon mobbad, den jävla boken är precis som allt med och kring Greta. Skitsnack
2019-08-04, 21:18
Medlem
Svår mobbing kan så lätt märka en för livet! Antagligen en viktig orsak till att Greta blev så deprimerad, att hon mest låg i sängen och grät! Att hon var nära att svälta ihjäl, är lätt att se!
2019-08-04, 21:29
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Svår mobbing kan så lätt märka en för livet! Antagligen en viktig orsak till att Greta blev så deprimerad, att hon mest låg i sängen och grät! Att hon var nära att svälta ihjäl, är lätt att se!
Nu har hon i alla fall miljontals vänner och vi får hoppas att depressionen lättat. Kanske blir hon rund som en boll och börjar använda sina sinnen beträffande minspel? Hon ser fortfarande ut som en stel zombie.
2019-08-04, 21:31
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Finns många mobbade och deprimerade barn ute i världen som få bryr sig om men hyllar man en av dem till absurdum så har man ryggen fri och kan titulera sig god.
2019-08-04, 21:37
Medlem
Zoom008s avatar
Mest intressant ska det bli att se om Greta blir lika populär då hon återvänder. Helt sjukt detta scenario och jag inte står ut att ens se fanskapet Greta. Hon ser så pass sjuk ut så man blir oroad. Ingen mimik och jag undrar om mamma Marlena ätit otillåtna medel för 17 år sedan? Nåt fel är det och värst är flocken som tror att denna människa ska rädda planeten.
2019-08-04, 21:40
Medlem
Greta är en allvarlig liten tjej, hon vet att allt i livet kan tas ifrån en utan förvarning! Det är väldigt svårt att gå upp i vikt på den stränga veganska kost hon har idag, skulle önska att hon kunde unna sej åtminstone en ost ibland! Man kan vara ensam även om man är verkligt känd. Hoppas att hon får några nära vänner, det behöver vi alla för att må bra och känna oss trygga!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in