Citat:
Ursprungligen postat av
Tarstan
Precis, det finns ingen motsättning mellan att tro på klimatförändringarna och tycka att detta är en hysteri.
Håller med dig, finns andra miljöproblem som jag tycker är betydligt mer allvarliga. Nedskräpning, massiv befolkningsökning och skogsskövling är något som är långt värre.
Dessa problem är helt undanskuffade, man verkar strunta helt i dessa, varför blir frågan.
Synd att det blivit sån hysteri, men det måste vara en agenda bakom.
Man vill styra folket och tanken och då agendan.
Instämmer, det är faktiskt få av alla större miljöproblem som jag hört Greta nämna vilket förvånar mig. Hon har fastnat i den globala uppvärmningen och terminologin som rör den. Allt handlar om koldioxid helt plötsligt.
Nånstans tror jag att man i debatten redan är införstådd med de allvarliga miljöproblem som finns och de är invävda i de åtgärder som krävs för att förbättra situationen i den påstådda klimatkrisen. Om det inte är så, då är man fel ute.
Jag tror nånstans planen med Greta är att hon förmodligen kommer övergå i andra miljökriser och lyfta debatten där. Det vore klockrent om hon började prata om plasten. Lyfta uppmärksamheten för ett sånt miljöproblem och framförallt få politiker i länderna att lyfta på sina rövar och vidta lite åtgärder.