Citat:
Stanford University i USA, är mycket intresserade av Greta! Vi får se om Greta blir intresserade av vad de generöst erbjuder! Greta har gjort klart nu, att när hon fortsätter med gymnasiet, vill hon ha en gymnasieutbildning med spetskompetenser, så hon kan börja med högskolekurser redan på gymnasiet! Hon vill gärna läsa naturvetenskapligt-tekniskt, men även med samhällsvetenskaplig komplettering! Sedan vill hon gärna att skolan ligger i fjällen, så hon får goda möjligheter till att fjällvandra, som hon tycker mycket om. Var finns denna godbit!? Greta har letat mycket i Sverige för, att att försöka hitta sin drömskola. Däremot har hon vad jag vet EJ hunnit leta i Norge efter sin drömskola! Vem vill hjälpa till här med detta!? Tack på förhand för svar!
Det är precis det hon INTE ska göra. Någon postade ett inlägg där man tyckte att tråden skulle återgå till att vara skvaller om Gretas privatliv, pojkvänner, intressen med mera.Jag tyckte det var fånigt först,men det är ju själva problemet. En klassisk anorexiapatient, med extremt höga krav på sig själv (eller från omgivningen). Hon ska vara bäst och mest på allt. Problemet med särbegåvade är att de inte hinner med mognadsmässigt. De är barn med en vuxens intellekt. Hon behöver tid att växa som person, inte som intellektuellt monster eller klimatguru. Tro mig, det var en gång mitt jobb att samla ihop spillrorna av de "duktiga" magra tjejerna (nästan alltid tjejer) när de bröt ihop pga omgivningens krav på duktighet, som de gjorde till sina. Jag ar gått med polisens självmordsgrupp och letat efter dem, meddelat föräldrar att deras barn saknas, suttit och gråtit med dem, skickat dem till akuten för livshotande stressreaktioner. Låt tjejen ha ett normalt liv!