Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Det jag har svårt att förstå är att det verkar finnas ett sådant hat mot henne. Hon är fortfarande ett barn och folk sitter och spyr ut mängder av elakheter mot henne och hånar henne för att hon har asperger. Jag har läst kommentarer om att man hoppas att hon ska dö. Det är så otroligt omoget. Personligen tycker jag det är bra när människor kämpar för något de tror på. Om det stämmer överens med min livsåskådning eller politiska åsikter är ointressant. Jag blir glad när jag ser människor gör något som påverkar och det gör Greta. Det är bättre än att sitta som en tangentbordskrigare på Flashback och skriva saker till folk som man aldrig någonsin skulle våga såga till dem, inte ens till lilla Greta, när man står framför dem.
Skulle jag skriva någonting till Greta så skulle det vara att hon må vara journalisternas förebild och maskot, men då hon inte är torr bakom öronen ännu, lever på andras kändisskap och inte kan försörja sig själv så föregår hon inte med ett exempel som andra kan följa.
Att hon utryckligen säger att hon inte förstår konceptet kognitiv dissonans gör det ännu svårare att ta henne på allvar. Folk som jobbar på FN:s klimatpanel är alltså inte varken veganer eller har klimatångest.
Kort sagt är hennes livsgärning att hon tittar på klimatalarmistisk propaganda, blir illa till mods och repeterar det man berättat för henne. Därtill är hon kändisbarn.
Tar du bort den sista detaljen så borde det finnas ett par hundra Gretor till.
Det enda hon verkligen presterat är att hon skolkat till förmån för sin egen klimataktivism.
Detta var dock såklart inte någon självspäkning utan hon tyckte helt enkelt att det var roligare så.
Om grundtesen att det inte kommer att finnas någon jord kvar om hon skall gå färdigt skolan så säger jag att det finns gott om kvällar och helger att gå omkring med plakat och skrika slagord på.
Ta en tur i tunnelbanan och du ser andra som går runt med skyltar där det står att undergången är nära på. Vissa säljer böcker, andra kränger bara religion.
Om hon kan se någon av dessa skyltar och inte bli fanatiskt jehovas vittne eller livets ord anhängare som genom ett trollslag pga detta tror jag att poletten trillar ned.