Citat:
Ursprungligen postat av
Dr_Krona
Undrar vem eller vilka som har nominerat henne till fredspriset ?
Vad har skolstrejker för klimatet med krig och fred att göra ?
Hörde även att hon nu skulle få nobelpriset i litteratur. Hon har skrivit en uppmärksam uppsats under de få timmar hon har lyckats slita sig från skolstrejkerna.
Det är väl bara en tidsfråga innan hon blir aktuell för nobelpriset i fysik, kemi, ekonomi också.
Jag är ledsen men om Greta har blivit nominerad till fredspris eller nobelpris så hoppas jag innerligen att mänskligheten går under, utan undantag.
Inget emot henne eller om hennes asperger osv, jag kan inte bry mig mindre om dessa påhittade diagnoser men att om en person ska få ett av dem mer ryktbara priser för att man bokstavligen sätter ett dåligt exempel där man skolkar (och har den privilegium att ens kunna skolka från en skola medans så mååååånga barn bara kan drömma om att ens få gå på en skola) och samtidigt säger det man har vetat i flera årtionden är världens största skämt, bokstavligen.
Annan femma om stora förändringar var på framkanten men allting detta kommer bokstavligen inte spela någon som helst roll, man förändrar ingenting förutom att man drar ner mänskligheten till en urlöjlig barnslig nivå av att tro känslor spelar roll i att göra en förändring kring miljön som är rå och hänsynslös utan att bekymra sig kring små kackerlackor som människan är.
Dubbelmoralens flöjt är som spelas i Sverige bara så länge man får sin narcissistisk kick av utländska medier "Titta på mig, kollad vad liberal jag är"
Titta vad synd det är med folk som inte kan gå till skola, donera lite pengar.
NEJ MEN NU SKOLKAR VI FRÅN SKOLAN FÖR MILJÖN, bara för att vi kan!
Bokstavlig privilegium som man inte ens skäms över att ta för givet, vidrig egocentriska tankesättet sitter än kvar riktigt djupt. Men bara för att jaaaaag kan strunta i att gå till skolan för miljöns skull gör jag det, sedan hur hon pratar om hur enkelt skolan är får mig att vilja spy
Miljön kommer verkligen räddas för att en 16:åring står och gör ingenting för att avancera teknologin som behövs för att återhämta naturliga energikällor mer effektivt nej nej, att stå och göra ingenting kommer rädda miljön!