2019-03-15, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Hon är hjärntvättad hemifrån vad hennes morsa än säger, läste något citat från en intervju med Malena Ernman att något barn där hemma undrade varför kungen var högst i en kortlek, så nu körde dom alltid att damen var högst.

Vem fan är pappan i den familjen? Han verkar ju sakna både det ena och det andra.

Då vill jag berätta att ess är högst i kortleken!
Iallafall såg jag alla ungdomarna idag som strejkade i centrala Stockholm, många hade plakat och var engagerade men ännu fler lallade bara runt och busade med varandra.
2019-03-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
I morse satt idiotungen o floskade ur sig att alla minsann inte lusläst parisavtalet o raljerade över att alla minsann inte visste vad Keelingkurvan var. Hon verkar elak o se ner på andra..det stör mig.

Finns ju annars en del som verkar elaka och se ner på henne (och andra) i den här tråden.

(Förlåt om jag verkar elak och nedvärderande.)
2019-03-15, 18:08
Medlem
Hörde henne i radion. Hon lät ju ganska klok av sig. Kommer inte hennes betyg bli kass? Men hon kanske ändå kommer klara sig i livet som politiker eller någonting?
2019-03-15, 18:11
Medlem
Dr_Kronas avatar
Undrar vem eller vilka som har nominerat henne till fredspriset ?

Vad har skolstrejker för klimatet med krig och fred att göra ?

Hörde även att hon nu skulle få nobelpriset i litteratur. Hon har skrivit en uppmärksam uppsats under de få timmar hon har lyckats slita sig från skolstrejkerna.

Det är väl bara en tidsfråga innan hon blir aktuell för nobelpriset i fysik, kemi, ekonomi också.
2019-03-15, 18:11
Medlem
Varför måste vänstern alltid använda barn för att främja sin religiösa fanatism?
2019-03-15, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Varför måste vänstern alltid använda barn för att främja sin religiösa fanatism?

Vetskapen att folk är naiva flockdjur, som köper allt som t.ex. Aftonbladet postar.
2019-03-15, 18:16
Medlem
Såg Greta med ett plakat i blekt papper, plast och med miljöfarlig tuschpenna, tar människan inget ansvar själv?
2019-03-15, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Greta skapar ångest. Ungarna tycker att allt annat är meningslöst.

-Varför ska vi egentligen gå i skolan om det inte finns någon planet kvar senare. Vad gör sex timmars frånvaro från skolan om vi kan göra något för att jorden ska bli bättre, säger Paula.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7175868

Makten ler stort. Precis vad de vill uppnå.
Sen kan de typ säga att "Nu, NU tar vi krafttag mot miljöproblemen inte minst för att de unga ska få llvslusten tillbaks. Med en rad skattehöjningar så begränsar vi folks köpkraft och vidare får folk att inse att de inte längre har råd att äga en bil".
"Vi gör det för barnens skull".
2019-03-15, 18:21
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Greta Thunberg är ett typexempel på individer Stockholm medialt tvingar på oss andra i landet. Hon kan stanna med sina åsikter i just Stockholm.
2019-03-15, 18:24
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Undrar vem eller vilka som har nominerat henne till fredspriset ?

Vad har skolstrejker för klimatet med krig och fred att göra ?

Hörde även att hon nu skulle få nobelpriset i litteratur. Hon har skrivit en uppmärksam uppsats under de få timmar hon har lyckats slita sig från skolstrejkerna.

Det är väl bara en tidsfråga innan hon blir aktuell för nobelpriset i fysik, kemi, ekonomi också.
Jag är ledsen men om Greta har blivit nominerad till fredspris eller nobelpris så hoppas jag innerligen att mänskligheten går under, utan undantag.

Inget emot henne eller om hennes asperger osv, jag kan inte bry mig mindre om dessa påhittade diagnoser men att om en person ska få ett av dem mer ryktbara priser för att man bokstavligen sätter ett dåligt exempel där man skolkar (och har den privilegium att ens kunna skolka från en skola medans så mååååånga barn bara kan drömma om att ens få gå på en skola) och samtidigt säger det man har vetat i flera årtionden är världens största skämt, bokstavligen.

Annan femma om stora förändringar var på framkanten men allting detta kommer bokstavligen inte spela någon som helst roll, man förändrar ingenting förutom att man drar ner mänskligheten till en urlöjlig barnslig nivå av att tro känslor spelar roll i att göra en förändring kring miljön som är rå och hänsynslös utan att bekymra sig kring små kackerlackor som människan är.

Dubbelmoralens flöjt är som spelas i Sverige bara så länge man får sin narcissistisk kick av utländska medier "Titta på mig, kollad vad liberal jag är"

Titta vad synd det är med folk som inte kan gå till skola, donera lite pengar.

NEJ MEN NU SKOLKAR VI FRÅN SKOLAN FÖR MILJÖN, bara för att vi kan!

Bokstavlig privilegium som man inte ens skäms över att ta för givet, vidrig egocentriska tankesättet sitter än kvar riktigt djupt. Men bara för att jaaaaag kan strunta i att gå till skolan för miljöns skull gör jag det, sedan hur hon pratar om hur enkelt skolan är får mig att vilja spy

Miljön kommer verkligen räddas för att en 16:åring står och gör ingenting för att avancera teknologin som behövs för att återhämta naturliga energikällor mer effektivt nej nej, att stå och göra ingenting kommer rädda miljön!
Senast redigerad av bergsdal 2019-03-15 kl. 18:54.
2019-03-15, 18:34
Medlem
paggans avatar
Jag tycker Greta ska ta tåget till Indien (det går!) och ta sig en funderare på hur man ska lära över en miljard indier att inte skita ner. Då hade hon i alla fall gjort något konkret (och säkert tappat lusten).

Har själv rest i Indien några gånger och ett mer oupplyst folk gällande miljön finns inte att hitta, inte ens i Kina. De kastar skräp på marken överallt hela tiden. Skiter och pissar när som helst, var som helst. Döda vattenbufflar kan ligga på en motorväg i en vecka utan att någon bryr sig.
När jag åkte tåg slängde alla ut sina matförpackningar i frigolit och plast ut genom fönstret. Hela banvallen från Bombay till Chennai var full med skräp i 133 mil. Snorkråkorna var svarta efter en dag i Delhi.

Nä. Greta kan gapa sig hes hur mycket hon vill om miljön men hon har inte kommit med något konkret eller revolutionerande. Allt har redan sagts.
Man måste börja utbilda indierna och kineserna från tidig ålder. Det kommer ta ett par decennier innan det blir någon skillnad där.
Avslutar med en bild från Marine Beach i Bombay.

https://goo.gl/images/R1bT8c
Senast redigerad av paggan 2019-03-15 kl. 18:37.
2019-03-15, 18:41
Medlem
sajebiss avatar
Tycker inte jag hör henne nämna att det behövs en in åt helvete stor befolkningsreducering och framför allt i de kallare delarna av världen. Eller har jag missat det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in