2019-03-15, 14:29
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Media utnyttjar denna 16-åring som ser ut som 10, ungen verkar ju inte ens kunna knyta sina egna skor, ta en titt på vad hon har på fötterna.
I morse satt idiotungen o floskade ur sig att alla minsann inte lusläst parisavtalet o raljerade över att alla minsann inte visste vad Keelingkurvan var. Hon verkar elak o se ner på andra..det stör mig.
2019-03-15, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Hur lyckades då "flockdjuren" få demokrati t.ex.?

Ser inte relevansen med demokrati, kan du elaborera?
Är fascinerad hur människor får tunnelseende, roade mig med att se lite klipp från Greta, det första som slog mig var hur är det möjligt att personen ifråga har fått så pass mycket utrymme medialt.
2019-03-15, 15:25
Bannlyst
Tycker nog ungen är påfallande lik farsan och farfar,
men med morsans ylade käft bevars!
Nog är väl ändå ADHD ärftligt?
Skit samma,
nu fick ju en jävla massa bortskämda snorungar möjlighet
att skolka från dagis och småskola, till och med bära sina
gemensamt, med stora möda "egentillverkade,
knappt läsbara plakat"...
MP går in i fas tre,
dansar runt i trance med nuckan Löv.n , all världens klimatorakel!

Sverige och världens framtid är säkrad för evig tid!
Fint, tack Greta!
2019-03-15, 15:39
Medlem
Är det några föräldrar som fått böter för att de låter sina ungar skolka, eller vågar inte en enda kommun gå emot PK-drevet och tillämpa Skollagen?
2019-03-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
I morse satt idiotungen o floskade ur sig att alla minsann inte lusläst parisavtalet o raljerade över att alla minsann inte visste vad Keelingkurvan var. Hon verkar elak o se ner på andra..det stör mig.
Hon är som så många aspiebarn, överlägsen och elak, de kan vara så i sina familjer och regera totalt. Alla ska lyda deras minsta vink. Det är viktigt att föräldrar och syskon lär sig tekniker för att handskas med detta, annars klarar inte barnet en vuxentillvaro i samhället. Här låter man istället aspiebarnet regera över världen.
2019-03-15, 15:53
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavan
Amen snälla. Fredspriset? Vad har Greta egentligen gjort? Stått på gatan med en skylt varje fredag och skrivit lite på sociala medier?

Om jag hade vetat att skolstrejk skulle leda till nobelpriset så hade jag fan hoppat av gymnasiet direkt.
Haha, ja det var lite så att jag frågade mig själv hur fan det här har gått till när jag hörde detta på nyheterna. Verkar inte vara några höga krav på att få fredspriset idag.

Kul att ens nån fortfarande bryr sig om vår jord när det ändå bara kommer gå åt helvete med allt.
2019-03-15, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Hon är som så många aspiebarn, överlägsen och elak, de kan vara så i sina familjer och regera totalt. Alla ska lyda deras minsta vink. Det är viktigt att föräldrar och syskon lär sig tekniker för att handskas med detta, annars klarar inte barnet en vuxentillvaro i samhället. Här låter man istället aspiebarnet regera över världen.

Förstår inte varför gnällhögern gnäller! När hon kommer på att miljöbluffen bara ska räddas genom mindre produktion i Europa och USA så kommer hon inse att det är fake. Och då kommer hon bli rasist och judehatare. Kom ihåg vart ni läste det först : )
2019-03-15, 16:12
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Är det några föräldrar som fått böter för att de låter sina ungar skolka, eller vågar inte en enda kommun gå emot PK-drevet och tillämpa Skollagen?
Nä, troligen inte. Pratade med en kollega idag, som sade att hennes unge skulle åka in och stötta Greta, och ungen hade sagt tidigare till sin morsa att han inte brydde sig så mycket, men att det var roligare att åka in till stan än att gå i skolan. Typ 99,9999% av alla ungar åker ju hellre in till stan än att gå i skolan, krävs väl typ 43 i IQ för att begripa det.

Det värsta i detta var att skolan hade "godkänt" detta skolk.

Vidare så lär inte de flesta ungar bry sig om sakfrågan i alla fall, för r de ända är i stan så går de på McDonalds och äter och dricker cola ur engångsmuggar.....
2019-03-15, 16:21
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Hon är hjärntvättad hemifrån vad hennes morsa än säger, läste något citat från en intervju med Malena Ernman att något barn där hemma undrade varför kungen var högst i en kortlek, så nu körde dom alltid att damen var högst.

Vem fan är pappan i den familjen? Han verkar ju sakna både det ena och det andra.
2019-03-15, 16:28
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nä, troligen inte. Pratade med en kollega idag, som sade att hennes unge skulle åka in och stötta Greta, och ungen hade sagt tidigare till sin morsa att han inte brydde sig så mycket, men att det var roligare att åka in till stan än att gå i skolan. Typ 99,9999% av alla ungar åker ju hellre in till stan än att gå i skolan, krävs väl typ 43 i IQ för att begripa det.

Det värsta i detta var att skolan hade "godkänt" detta skolk.

Vidare så lär inte de flesta ungar bry sig om sakfrågan i alla fall, för r de ända är i stan så går de på McDonalds och äter och dricker cola ur engångsmuggar.....

Jag är glad att mina ungar inte är tillräckligt gamla att förstå detta än och när dom väl är det är spektaklet Greta över
2019-03-15, 16:56
Medlem
Det är också så, i alla fall på mitt barns skola, Stockholms innerstad, att det inte längre ges ledighet för någon typ av semesterresor med familjen, inte enendaste dag, hur lite barnet än har varit borta.
Jag har aldrig känt mig som en dålig mamma när vi tagit ledigt för att åka skidor i fjällen om vintrarna. Nu får man inte göra det längre.
Härom veckan körde vi till fjällen på torsdagskvällen och jag sjukanmälde honom på fredagsmorgonen.

Igår berättade min son att det var många som skulle strejka "för klimatet" idag.
Nu frågade jag honom var dom hade strejkat.
--I Åre, Sälen, såna ställen.
2019-03-15, 17:08
Medlem
bergsdals avatar
Jösses säger jag bara. Hjärntvättade snorungar som håller i sina plakat och gastar om reform när dom har ingen koll på varför politiker skiter snett i miljön. Att vuxna tillåter detta naiva sättet att se på världen fortsätta - det finns för mycket pengar för att politikerna ska göra något åt miljön, liksom, lycka till att Sverige ska sätta sig emot Kina, USA, Ryssland att sluta producera olja och se till att dess företag tar en mer klimatsmart samt miljömedveten handlingar? Vad är den exakta tanken som ska förändras? Vad vill man komma med än att slösa enorm tid som istället kunde ha gått till att utbilda sig till någonting som kan resultera i att en förändring? Vad är planen Sverige ser bara ut som ett lallar land där man bryr sig inte om barn går till skolan eller inte men att "meh, miljön" är allt som behövs för att kunna slippa skolan.

Hur ska en förändring ske? Man säger bara det uppenbara som alla redan vet. Vad mer?!

Fyfan vad jag är less på känsloargument där man bara säger "Någonting måste göras" medans man springer runt i en cirkel i panik. Det är inte lösningen till miljön, detta är inte en fråga som människan kan lösa utan en specifik avancemang inom vis sektor.

Sedan. Politikerna är dom värsta djuren som finns när det kommer till löften. Man ska aldrig någonsin lyssna på en politiker. Vill man få reform måste man göra allting självt och ingenting annat kommer fungera. Politiker är ett av dom mest värdelösaste fanskap som finns, lovord till döva öron sen inget mer, fattar ingenting utom vad som massorna vill höra men sen när det kommer till egna intressen så kör man över varandra så ingen förändring sker LOL

Dessa demonstranter är en enorm fantasi kring att en förändring ska ske igenom att "gör det bara, förändra miljön, tryck på knappen politiker! Snälla, gör nåt bara" Men verkligheten fungerar inte så, inga internationella samarbeten fungerar tillräckligt effektivt, alla länder har egna intressen till sina egna länder samt hur man vill utveckla sitt egna land.

Jag fattar inte hur eller varför man har denna naiva tro här i Sverige att bara för att man har det bra och är bekväma innebär det att alla andra länder vill ta samma initiativ. Vill man göra förändring måste man göra allting själv. Det är dags för Sverige att börja lägga skattepengarna på rätta saker istället för att förlita sig på andra länder när man har ingen kontroll över deras reglering eller hur dem hanterar miljön? Detta inkluderar USA, Kina, Ryssland och Indien

Regeringen måste sluta slösa bort pengar på skit och sukta efter internationell uppmärksamhet, internationella regeringar skrattar åt Sverige bakom ryggen... Patetiskt naiva är bara förnamnet
Senast redigerad av bergsdal 2019-03-15 kl. 18:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in