Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-26, 03:02
Medlem
En tjej har postat några filmer på instagram som ska visa hur två ordningsvakter först griper hennes vän utan anledning (enligt henne) för att sedan gripa henne utan anledning. Gripandet av henne ser man från början till slut och man ser att hon inte gör något annat än att säga att de är små män med små kukar som missbrukar sin makt. Att de väljer att då släppa hennes vän och gå på henne istället styrker också hennes berättelse att han var oskyldig när de grep honom. Annars hade de ju inte släppt honom och bara struntat i honom efter det och fokuserat på henne istället.

Filmerna: https://www.instagram.com/p/Bs6YqcKFD-5/

https://www.instagram.com/p/Bs6bSAeFDkp/

https://www.instagram.com/p/Bs6oi6IFOkf/ I denna video så ser man att han griper henne för att hon säger att de har liten kuk. Det är direkt efter det som han väljer att ta henne istället och släpper hennes vän. Hade inte vännen gjort något? Det var ju skumt att släppa honom i så fall.

https://www.instagram.com/p/Bs-t1ekFyLE/

Vilken vanlig man hade haft rätt att frihetsberöva en kvinna för att hon sa att han har liten kuk? Ingen. Varför väljer de att gripa kvinnan efter att hon sagt det? Är det brottsligt att säga att nån har liten kuk? Om hon hade gjort något annat innan som var brottsligt så hade de tagit henne direkt. Man ser klart och tydligt att det var kuk-kommentaren som var motivet. Varför släpper de killen direkt när de tar tjejen? Hade han inte gjort något? Eller var de bara ute efter att utöva makt och trakassera?

När folk diskuterar sånt här med ordningsvakter och maktmissbruk så brukar det finnas två läger 1: som alltid skyddar ordningsvakterna och misstror de som anklagar ordningsvakterna. 2: De som alltid skyller på ordningsvaken även om man inte ser hela filmen. Sanningen är någonstans mittemellan. Vissa ordningsvakter är professionella medan andra missbrukar sin makt och gömmer sig bakom uniformen för att kunna göra det.

Det ska tydligen finnas en övervakningsfilm som visar hela händelsen, ändå lades ärendet ner utan att någon tittade på den, men de ska via deras advokat överklaga. Uppenbarligen verkar det från vakternas sida finnas en ovilja att övervakningsfilmen ska visas, medan dem som greps pushar för detta. De verkar inte ha nåt att dölja där.
Citera
2019-01-26, 03:03
Medlem
Hennes förklaring av händelsen:

Citera
2019-01-26, 03:08
Medlem
Det var folk som skickade in sina erfarenheter av detta till henne och bland annat en tjej som skrev att ordningsvakter grep henne för att de påstod att hon var för full, vilket hon säger att hon inte var. De tog henne till ett obevakat rum och bad henne ta av sig sin klänning framför dessa manliga ordningsvakter. När hon böjer sig fram ramlar nån från hennes bh och då ber de henne ta av den också för att se om hon döljer nåt där. Hon står alltså naken framför några manliga ordningsvakter i nåt rum. Är detta ok? Hon kände sig kränkt efteråt.
Citera
2019-01-26, 03:13
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Det var folk som skickade in sina erfarenheter av detta till henne och bland annat en tjej som skrev att ordningsvakter grep henne för att de påstod att hon var för full, vilket hon säger att hon inte var. De tog henne till ett obevakat rum och bad henne ta av sig sin klänning framför dessa manliga ordningsvakter. När hon böjer sig fram ramlar nån från hennes bh och då ber de henne ta av den också för att se om hon döljer nåt där. Hon står alltså naken framför några manliga ordningsvakter i nåt rum. Är detta ok? Hon kände sig kränkt efteråt.

Jo precis, dessa två farliga män ser verkligen ut att vara männen som kränker henne genom kroppsvisitation, har du sett det fulla klippet? Snubbla över skiten igår, kan säga såhär. Hennes generation och alla andra inom generation-åsikt ha ingen respekt för lagen eller ordningens väktare.
Jag avskyr poliser, men på senare dagar har jag förstått att polis eller väktare det är nog det absolut sista yrke jag skulle välja! Så fort det krisar, upp med mobilen och filma, skrik "övervåld" "maktmissbrukare" blabla, dessa 3-4 personer som förföljer vakterna när de gör ett ingripande utav en annan kille och skall under ca 10 min säga: "Sjyssta då, kan du inte bara släppa han?" "hallå, han har inte gjort något?!" "Övervåld!".

Jag gör salut att de lyckas hålla sig såpass lugna som de gör, måste vara fruktansvärt påfrestande för dem i den situation och resurser som de tvingas släpa runt med nu för tiden!
Citera
2019-01-26, 03:16
Medlem
DigglerNicks avatar
LÄNK TILL Y-TUBE

Se och bilda en egen uppfattning..
Citera
2019-01-26, 03:20
Medlem
Jag ogillar vakter men att provocera dessa kuksugare är det dummaste man kan göra. Va tyst, dokumentera allt, gå därifrån, SEN tillkallar man farbror blå om man känner för det.

Dom var ju på väg ut med hennes vän bara, istället blev det en onödigt lång natt.

Hon får skylla dig själv.
Citera
2019-01-26, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigglerNick
LÄNK TILL Y-TUBE

Se och bilda en egen uppfattning..
Hela finns på hennes insta.
Citera
2019-01-26, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Jag ogillar vakter men att provocera dessa kuksugare är det dummaste man kan göra. Va tyst, dokumentera allt, gå därifrån, SEN tillkallar man farbror blå om man känner för det.

Dom var ju på väg ut med hennes vän bara, istället blev det en onödigt lång natt.

Hon får skylla dig själv.
Det är inte olagligt att säga att de har små kukar. De har inte rätt att gripa henne för det.
Senast redigerad av Virgo1 2019-01-26 kl. 04:21.
Citera
2019-01-26, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigglerNick
Jo precis, dessa två farliga män ser verkligen ut att vara männen som kränker henne genom kroppsvisitation, har du sett det fulla klippet? Snubbla över skiten igår, kan säga såhär. Hennes generation och alla andra inom generation-åsikt ha ingen respekt för lagen eller ordningens väktare.
Jag avskyr poliser, men på senare dagar har jag förstått att polis eller väktare det är nog det absolut sista yrke jag skulle välja! Så fort det krisar, upp med mobilen och filma, skrik "övervåld" "maktmissbrukare" blabla, dessa 3-4 personer som förföljer vakterna när de gör ett ingripande utav en annan kille och skall under ca 10 min säga: "Sjyssta då, kan du inte bara släppa han?" "hallå, han har inte gjort något?!" "Övervåld!".

Jag gör salut att de lyckas hålla sig såpass lugna som de gör, måste vara fruktansvärt påfrestande för dem i den situation och resurser som de tvingas släpa runt med nu för tiden!
Det är inte samma story.

Ingen respekt för lagen eller ordningsvakter? Om vakten går fram till vännen och drar iväg med denna utan anledning så är det inte så konstigt att de reagerar sådär.

Jo men nu behöver vi inte diskutera alla såna där incidenter utan just detta fall. Att de valde att filma var nog för att kunna anmäla sen.
Citera
2019-01-26, 03:35
Eftersom hon verkar vara vänsterextrem och gråter om minoriteter tror jag på ordningsvakternas version.
Citera
2019-01-26, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Eftersom hon verkar vara vänsterextrem och gråter om minoriteter tror jag på ordningsvakternas version.
Bara därför? Man ser i klippet att han griper henne efter att hon antagligen provocerat honom med en kommentar om att de skulle ha små kukar. Det är inte bara ord mot ord utan man ser vad som händer.
Citera
2019-01-26, 03:46
Medlem
Christopher.s avatar
Det vakterna mest troligen gjorde var att omhänderta henne enligt PL13. Störande av den allmänna ordningen.

Själv tycker jag det är tråkigt att det ska krävas tjänstemän för att uppfostra vuxna människor. I Ryssland hade man slagit ut tänderna på vederbörande.
Senast redigerad av Christopher. 2019-01-26 kl. 03:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in