Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-27, 17:37
  #1
Medlem
Hej hej! Funderar på att flyta till lägenhet i Sundbyberg så nu behöver jag er hjälp . Vilka områden är bra/mindre bra? Vilka områden bör man undvika? Hur är det att bo nära Duvbo t-bana? Eller är det bättre nära Sundbybergs t-bana? Näckrosen t-bana?? hjääääälp

Är det ett tryggt och trevligt område nuförtiden? Jag hoppas ni vill dela med er!
Citera
2019-01-27, 17:47
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peaceout88
Hej hej! Funderar på att flyta till lägenhet i Sundbyberg så nu behöver jag er hjälp . Vilka områden är bra/mindre bra? Vilka områden bör man undvika? Hur är det att bo nära Duvbo t-bana? Eller är det bättre nära Sundbybergs t-bana? Näckrosen t-bana?? hjääääälp

Är det ett tryggt och trevligt område nuförtiden? Jag hoppas ni vill dela med er!
Duvo är ett fint villaområde så har du råd så. Rissne är inte alltid så trevligt. Kan ofta vara lite stökigt nära t-banestationerna. Bra brf-område är Lilla Alby, mycket centralt och lugnt.
Citera
2019-01-27, 18:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peaceout88
Hej hej! Funderar på att flyta till lägenhet i Sundbyberg så nu behöver jag er hjälp . Vilka områden är bra/mindre bra? Vilka områden bör man undvika? Hur är det att bo nära Duvbo t-bana? Eller är det bättre nära Sundbybergs t-bana? Näckrosen t-bana?? hjääääälp

Är det ett tryggt och trevligt område nuförtiden? Jag hoppas ni vill dela med er!

Jag skulle hellre gå av vid näckrosen och gå mot Solna hållet mot råsundavägen och bo där.

Här alltid tyckt det ser så mysigt och gemytligt ut där.

Eller ännu hellre Hägersten och runt där om det är dom här priserna du satt som tak.

Men annars beror det väl på vad du är ute efter när du säger "trevligt"

Det finns både fina motions/skidspår (ursvik) och mångkultur (rissne) bara ett "stenkast" bort.

Garbo har dessvärre klappat igen så nöjesutbudet är ju inte vad det varit.

Sumpan har förvandlats dom senaste tio åren, lite mer snobbism och pk-folk nu.

Promenadavstånd till Friendsarena och MoS.

Vad vill du veta?
__________________
Senast redigerad av rotebro-conny 2019-01-27 kl. 18:13.
Citera
2019-01-27, 18:11
  #4
Medlem
Heauxms avatar
Sundbyberg och näckrosen är bra. Rissne duvbo jämlikheten är stökigare. Sundbyberg är klart bäst
Citera
2019-01-27, 19:38
  #5
Medlem
Hallonbergen är inte så kul.
Citera
2019-01-27, 20:15
  #6
Medlem
Tandhygienists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceout88
Hej hej! Funderar på att flyta till lägenhet i Sundbyberg så nu behöver jag er hjälp . Vilka områden är bra/mindre bra? Vilka områden bör man undvika? Hur är det att bo nära Duvbo t-bana? Eller är det bättre nära Sundbybergs t-bana? Näckrosen t-bana?? hjääääälp

Är det ett tryggt och trevligt område nuförtiden? Jag hoppas ni vill dela med er!
Jag hade hellre valt att bo närmre Sundbybergs tunnelbana. Där finns både pendel och tunnelbana. Dessutom finns tvärbana, bussar + Willys, Ica och Lidl.
Lilla Alby i Sundbyberg precis i närheten tyckte jag var ett trevligt område......

Rissne ansågs var lite stökigare (vän bodde där). Just Duvbo vet jag inte så mycket om boendemässigt sett men Duvbo diskuteras här:
(FB) Är Sundbyberg, Duvbo, ett bra område?

Lycka till med bostaden....!
Citera
2019-01-27, 20:49
  #7
Medlem
Lilla Alby är ett trevligt område. Bor där själv. Nära t centrum och mycke bagerier och restauranger.
Citera
2019-01-27, 20:50
  #8
Medlem
Sumpan är fint som snus, gamla Råsunda lika så, har bott på bägge ställena, på flera adresser. Näckrosen är trevligare än Sumpan C, enligt mig är Hjulstalinjen snäppet obehagligare än Akallan av någon anledning..

Citat:
Ursprungligen postat av Stupidblonde
Lilla Alby är ett trevligt område. Bor där själv. Nära t centrum och mycke bagerier och restauranger.
Det är ju Sumpans baksida :P åker tunnelbanan fortfarande förbi Solna strand (gamla Vreten) utan att stanna nattetid?

Alla bra restauranger och pubbar ligger ju på andra sidan järnvägen, undantaget Bishops men deras meny har å andra sidan varit under all kritik sedan dom tog bort både isterbanden och ragmunken! Klassiska hak längs järnvägsgatan/sturegatan är ju Boulevard och Blues pub, bröd köpes med fördel på Droppens på Tulegatan!
__________________
Senast redigerad av StationOdenplan 2019-01-27 kl. 20:59.
Citera
2019-02-22, 13:14
  #9
Medlem
Sundbyberg är Nr 1 i Stockholm så att du är mer än välkommen hit =)
Citera
2019-02-22, 14:48
  #10
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceout88
Hej hej! Funderar på att flyta till lägenhet i Sundbyberg så nu behöver jag er hjälp . Vilka områden är bra/mindre bra? Vilka områden bör man undvika? Hur är det att bo nära Duvbo t-bana? Eller är det bättre nära Sundbybergs t-bana? Näckrosen t-bana?? hjääääälp

Är det ett tryggt och trevligt område nuförtiden? Jag hoppas ni vill dela med er!

Skrev du inte nyligen att du ville till Täby? :-)

Men jag kan svara för Sumpan också, innan vi flyttade till Täby så bodde vi i Sumpan centrum (uppe vid kyrkan). Det är en skön småstadskänsla, den enda anledningen till att vi flyttade var att vi ville ha hus.
Citera
2019-02-22, 15:10
  #11
Medlem
Jon.Holmss avatar
Beror iofs på om du vill ha lugn och ro eller bo mitt i smeten.

Själv skulle jag gärna bo i centrala Sumpan. På Landsvägen finns ett stort utbud av restauranger t.ex. de flesta med uteservering. Dessutom nära till pendeltåg, tvärbanan, tunnelbanan, bussar. Tror även att flygbussarna till Arlanda stannar där.

Enda nackdelen är väl att bopriserna är rätt höga.
Citera
2019-10-04, 00:41
  #12
Medlem
Holmqvist-s avatar
gammal tråd men flyttar du till rissne eller hallonbergen är du redan död :/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback