2019-02-07, 15:56
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
Vi är ett mångkulturellt land. Behöver du verkligen en mer ingående beskrivning?

Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Ja, faktiskt.

Jag måste erkänna att detta är något som gått mig förbi. Visst har jag hört talas om det här med "mångkultur" och att det medför fördelar för mig som medborgare och för oss som nation. Men det är aldrig någon som utvecklat ämnet och jag har aldrig på egen hand lyckats upptäcka detta. Jag måste också erkänna att jag är ganska avundsjuk på alla er som sitter inne med denna kunskap.

Men det är nu det kommer att vända! Nu kommer jag att bli upplyst av en som vet!

Du kan väl berätta, lite kort bara, om de olika kulturerna och deras fördelar? Räkna bara upp kulturerna, och sedan en eller högst två meningar om vilka fördelar de fört med sig. Givetvis då med fokus på sådant som vi inte hade klarat av på egen hand. Du behöver inte räkna upp precis alla kulturer du känner till, det räcker med en fem-tio stycken.

En fem-tio meningar kan du kosta på dig. Det är det väl värt att lyfta en medmänniska från okunskap till kunskap?
Det går lite dåligt med svaret. Vad kan det bero på? Du har varit inloggad, och det här är lätta saker för dig. Det har du väl i huvudet? Fem utifrån kommande kulturer och en kort mening på var om vilken positiv inverkan de haft på Sverige. Det tar dig två minuter att skriva. Vad väntar vi på?
Citera
2019-07-16, 16:13
Medlem
allt.o.ingets avatar
Jag känner inte heller igen Sverige. För mig är det väldigt udda att ha två officiella namn som Mikael Wondwosen Yemer har. I dagens Sverige kan man tydligen gömma sig bakom två officiella namn. Tänk om en politiker skulle ha ett namn i sin tjänst och ett annat namn i sitt bolag.
Senast redigerad av allt.o.inget 2019-07-16 kl. 16:15.
Citera
2023-08-26, 21:02
Medlem
Enydrions avatar
Synd att han började med tennis....

Tänk vad bra om han aldrig börjat med tennis och aldrig kommit hit, första gången jag hörde talas om honom slog han racken i domarens stol... i våras?
Citera
2023-08-26, 21:24
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det går lite dåligt med svaret. Vad kan det bero på? Du har varit inloggad, och det här är lätta saker för dig. Det har du väl i huvudet? Fem utifrån kommande kulturer och en kort mening på var om vilken positiv inverkan de haft på Sverige. Det tar dig två minuter att skriva. Vad väntar vi på?

Pratar du om förr i tiden? Typ järn hantverk i Eskilstuna tex, du som verkar så intelligent, tala om vad dagens negrer gör/snart gör för nytta här?
Citera
2023-08-26, 23:19
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Pratar du om förr i tiden? Typ järn hantverk i Eskilstuna tex, du som verkar så intelligent, tala om vad dagens negrer gör/snart gör för nytta här?
Nu har du citerat ett över fyra år gammalt inlägg och tycker att jag ska svara på vad dagens negrer gör för nytta. Jag vet inte varför. Du får ju kolla bakåt vad som sagts innan och vem som svarat på vilket inlägg. Det är alltså en annan användare (justifymylove) som menat att dagens invandrare varit till stor nytta för Sverige utan annan motivering än att ”Sverige är mångkulturellt”. Det är alltså jag som bett om exempel på denna nytta. Du ska alltså ge dig på användaren justifymylove om du vill vet vad dagens negrer gjort för nytta för Sverige, inte mig.
Citera
2023-08-26, 23:37
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.expressen.se/debatt/jag-...verige-jimmie/

"Allt är inte jämmer och elände, som Jimmie Åkesson och SD vill att folket ska tro. Min familj tog möjligheten som Sverige gav oss och blev en hårt arbetande, skattebetalande, familj.

Utan Sveriges öppenhet och tolerans hade jag inte kunnat förverkliga min dröm om att bli tennisspelare, skriver David Cup-aktuella Mikael Ymer."

"Även om mitt namn och min bakgrund kanske är annorlunda, så känner jag mig precis lika svensk som de andra. Jag känner en oerhörd stolthet över att få representera Sverige, för det är öppenheten och toleransen och möjligheterna i Sverige som har givit mig chansen att skapa detta liv för mig och min familj. Detta har bara varit möjligt för att Sverige välkomnade mina föräldrar med öppna armar när de anlände från Etiopien, och tillät dem att skapa ett gott liv för mig och mina bröder genom hårt arbete och flit. Om inte Sverige hade givit oss denna chans hade jag inte kunnat förverkliga min dröm om att bli tennisspelare, och för detta är jag evigt tacksam."

Vad anser ni om Ymers tankegångar?

Skiter i hans familj och liv. Statistiken talar sitt tydliga språk och den kan även han ta del av om han var intresserad. Invandring från afrika och mellanöstern = bidragsparasitism och kriminalitet.
Citera
2023-08-27, 11:25
Medlem
Ännu ETT exempel på något bra med massinvandringen.

Jag såg en dokumentär om ett krig. Två nära vänner verkade hade det väldigt trevligt. Vi kanske borde starta lite krig.

Jag bryr mig inte om invandrare i Sverige hade varit på i världen på alla idrotter. Vad spelar det för roll när mitt folk förlorar sitt land och blir utsatta för våld?
Citera
2023-08-27, 11:50
Medlem
bulletproofsouls avatar
Ymer är adopterad och därför ingen invandrare. Han har antagligen samma svenska mentalitet och värderingar som vilken svensk som helst. Då faller han inom samma kategori som vänstermupparna på södermalm
Citera
2023-08-27, 15:51
Medlem
Sladdarens avatar
Märklig text ifrån tennisspelaren ?

Förstod faktiskt ingenting vad hans poäng var ? Att han lyckats som tennisspelare kan man i Sverige sen länge så länge man har talang och viljan till hård träning samt att hans familj arbetar är för att förtjäna sina pengar kan man ochså i Sverige pga den välfärden är öppen för alla

Vad av detta har Jimmie sagt att det är förbjudet eller inte tillgängligt för invandrare som bor här ?
Citera
2023-08-27, 16:31
Medlem
Ja, utan Sverige hade han inte kunnat parasitera landet till döds, fuska med steroider och få ihop 30 mille som han förmodas kunna leva på efter fuskeritiden. Han var dock smart som lade ned tennisen när han insåg att han skulle riskera att åka fast och bli återbetalningsskyldig.
Citera
2023-08-27, 17:13
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Om det nu stämmer att hans familj arbetande hårt och betalade skatt så utgör dom ett extremt undantag när det kommer till den arabiska och somaliska populationen. Bidragsparasitism kombinerat med grov kriminalitet är betydligt vanligare. Då gör en tennisspelare mer eller mindre ingen skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in