Citat:
Ursprungligen postat av
hulkman
Ålder:[22 År]*
Träningserfarenhet:[9år(gym)]*
Intressant. Du började träna på gymmet när du var 13 år och då börjar din träningserfarenhet räknas?
Isåfall borde jag kunna tillräkna mig träningserfarenhet från det att jag var 9? Kan knappast tänka mig att du är 22 år gammal och har 9 års erfarenhet. Du satte foten på gymmet första gången för 9 år sedan men det är fan vild skillnad. Nåväl.
Citat:
Ursprungligen postat av
hulkman
Du låter som en riktig forskare, jag kan LÄTT ligga på 5000kcal dagligen och behålla/TOM gå ner i fett under en arbetsvecka. Jag har ett väldigt fysiskt krävande jobb, 14timmars arbetsdagar och upp till 20000 steg dagligen är inte omöjligt, plus en massa andra faktorer som påverkar förbränningen markant. Då jag jobbar i skift så blir de ofta 85+ timmars veckor.
NOG pratat om förbränning samt diet, då jag har koll på detta. Just nu är jag i bulk dessutom. När jag är i deff så följer jag en strikt kostplan. Det är prepparaten jag ej är familjär med.
Varför skall du ta preparat om du nu så lätt kan deffa? Å varför i hela fridens namn håller du på med BULK om du vill gå ner i fettvikt? Tror du att du bygger mer muskler för att du grisäter och lägger på dig fett? Kan avslöja att om något så är det tvärtom. Du bygger bättre med mindre fett på kroppen. Å kom snälla inte med något halvfärdigt argument om att musklerna utsätts för mer vikt om man har mer vikt på kroppen, det funkar inte så.
Hur som haver så har grabbarna rätt - du måste styra till kosten rejält. Kan inte gå å "variera" mellan 3-5k kcal dagligen om du ska droppa fett. Du behöver ha KOLL på vad du stoppar i dig VARJE dag. Oerhört viktigt. Å det spelar faktiskt inte så stor roll om du så pillar i dig 100mg anavar dagligen som någon sa - under sådana omständigheter kommer du aldrig nå 10% bf, inte en chans.
Men - OM du nu väljer att sätta dig ner lite i båten å sluta tuta ditt eget horn med din våldsamma koll och istället ta tipsen du får här så kan anavar absolut vara ett bra supplement för att dels hjälpa dig oxidera magfett men också för att låta dig behålla mer av muskulaturen på kcal-underskott.
Jag skulle dock råda dig att lägga till test propp under dessa 8 veckor i ersättningsdos, eller åtminstone proviron.
40mg anavar dagligen räcker fint. Se upp för kramper bara eftersom det krävdes flås för arbetsmoment etc.
Mvh,
-Alfred
PS. Älskar verkligen alla härliga uttryck för tränings- och diet-program osv.
Ord som skall lura de okunniga om att det är mer avancerat än vad det är eller att det skiljer sig så monumentalt eftersom att det innehåller ord som de inte begriper. Men men, whatever floats your boat.