• 1
  • 2
2019-02-10, 21:40
Medlem
Ålder:[22 År]*

Vikt:[106 Kg]*

Längd:[181 Cm]*

Uppskattad*BF%:[15-16%]*

Medicinska*problem:[Lätt acne]*

Styrkestats,*bänk,*böj*och*mark:[140,210 och 270]

Nuvarande*kostupplägg:[Försöker nå 220g+ protein varje dag, resten varijerar. 3000-5000kcal uppdelat på 3-6mål]*

Träningserfarenhet:[9år(gym)]*

Tidigare*kurer:[Inga, creatine?]*

Eget*förslag*till*kur:[30-50mg Anavar 8veckor]*

Eget*förslag*till*PCT:[Hcg, novla]*

Mål*med*kuren:[Behålla muskler samtidigt som jag deffar. Vill nå 10% kroppsfett. Om jag ökar i styrka och muskelmassa är det ett plus. Dessa mål vill jag uppnå med så få biverkningar som möjligt. Jag tränar inför rekrytering till ett fysiskt krävande jobb, så undviker helst trenbolon då det påverkar flåset rejält.]*

Jag bjuder på eventuella stavfel/särskrivningar och söker inte någon typ av moralisk rådgivning utan ändast tips/förslag på en lämplig kur.

Tack på förhand!
Citera
2019-02-10, 21:49
Medlem
kristofferGs avatar
Börjar du kura kommer din acne gravt förvärras. Lägg till håravfall på det och om några månader ser du ut som en pizzaboll.

Mitt kurtips är - kura inte.
Citera
2019-02-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Börjar du kura kommer din acne gravt förvärras. Lägg till håravfall på det och om några månader ser du ut som en pizzaboll.

Mitt kurtips är - kura inte.

Okej! Tack för tipset
Citera
2019-02-10, 23:18
Medlem
Du behöver ingen Anavar kur, du måste styra upp kosten bättre. Du kommer aldrig att bli deffad om du ligger så högt som 5000 kalorier, även om du tar 100mg Anavar om dagen. Mvh Pfloyd
Citera
2019-02-10, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pfloyd
Du behöver ingen Anavar kur, du måste styra upp kosten bättre. Du kommer aldrig att bli deffad om du ligger så högt som 5000 kalorier, även om du tar 100mg Anavar om dagen. Mvh Pfloyd

Blir sjukt mycket kondition om han nu ska deffa på den mängden kalorier, han kanske har ett jobb där han springer runt 8 timmar om dagen.
Citera
2019-02-11, 00:28
Medlem
För dom som är intresserade använder jag mig av ett John Meadows/ Poliquin liknande kostupplägg under deff.

Mitt träningsschema ser ut såhär just nu, (variation förekommer):

Mån
AM
March träning 1timme, progressive overload upp till 70kgs ryggsäck

PM
15min Medelintensiv cardio cykling, 230watt ca
Bänk progressive underlating (låg int, hög vol)
Rodd -||-
Axlar 10set

Tis
Mark 531
5set framsida lår
15min Medelintensiv cardio cykling, 230watt

Ons
Bänk progressive underlating (medel vol, medel int)
Rodd -||-
Axlar 10set

Tor
AM
45min lätt jogg

PM

Fre
Knäböj 531
5set baksidan lår

Lör
Bänk progressive underlating (hög int,låg vol)
Rodd -||-
Axlar 10set

Sön

Det tillkommer även greppträning 3ggr i veckan, samt minst 100reps mage varje dag.

Ursäktar luddig text
Citera
2019-02-11, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfloyd

Du låter som en riktig forskare, jag kan LÄTT ligga på 5000kcal dagligen och behålla/TOM gå ner i fett under en arbetsvecka. Jag har ett väldigt fysiskt krävande jobb, 14timmars arbetsdagar och upp till 20000 steg dagligen är inte omöjligt, plus en massa andra faktorer som påverkar förbränningen markant. Då jag jobbar i skift så blir de ofta 85+ timmars veckor.

NOG pratat om förbränning samt diet, då jag har koll på detta. Just nu är jag i bulk dessutom. När jag är i deff så följer jag en strikt kostplan. Det är prepparaten jag ej är familjär med.
Citera
2019-02-11, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkman
För dom som är intresserade använder jag mig av ett John Meadows/ Poliquin liknande kostupplägg under deff.

Mitt träningsschema ser ut såhär just nu, (variation förekommer):

Mån
AM
March träning 1timme, progressive overload upp till 70kgs ryggsäck

PM
15min Medelintensiv cardio cykling, 230watt ca
Bänk progressive undulating (låg int, hög vol)
Rodd -||-
Axlar 10set

Tis
Mark 531
5set framsida lår

Ons
Bänk progressive undulating (medel vol, medel int)
Rodd -||-
Axlar 10set

Tor
AM
45min lätt jogg

PM

Fre
Knäböj 531
5set baksidan lår

Lör
Bänk progressive undulating (hög int,låg vol)
Rodd -||-
Axlar 10set

Sön

Det tillkommer även greppträning 3ggr i veckan, samt minst 100reps mage varje dag.

Ursäktar luddig text

#Redigerat
Citera
2019-02-11, 10:19
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ålder:[22 År]*
Träningserfarenhet:[9år(gym)]*

Intressant. Du började träna på gymmet när du var 13 år och då börjar din träningserfarenhet räknas?
Isåfall borde jag kunna tillräkna mig träningserfarenhet från det att jag var 9? Kan knappast tänka mig att du är 22 år gammal och har 9 års erfarenhet. Du satte foten på gymmet första gången för 9 år sedan men det är fan vild skillnad. Nåväl.

Citat:
Du låter som en riktig forskare, jag kan LÄTT ligga på 5000kcal dagligen och behålla/TOM gå ner i fett under en arbetsvecka. Jag har ett väldigt fysiskt krävande jobb, 14timmars arbetsdagar och upp till 20000 steg dagligen är inte omöjligt, plus en massa andra faktorer som påverkar förbränningen markant. Då jag jobbar i skift så blir de ofta 85+ timmars veckor.

NOG pratat om förbränning samt diet, då jag har koll på detta. Just nu är jag i bulk dessutom. När jag är i deff så följer jag en strikt kostplan. Det är prepparaten jag ej är familjär med.

Varför skall du ta preparat om du nu så lätt kan deffa? Å varför i hela fridens namn håller du på med BULK om du vill gå ner i fettvikt? Tror du att du bygger mer muskler för att du grisäter och lägger på dig fett? Kan avslöja att om något så är det tvärtom. Du bygger bättre med mindre fett på kroppen. Å kom snälla inte med något halvfärdigt argument om att musklerna utsätts för mer vikt om man har mer vikt på kroppen, det funkar inte så.

Hur som haver så har grabbarna rätt - du måste styra till kosten rejält. Kan inte gå å "variera" mellan 3-5k kcal dagligen om du ska droppa fett. Du behöver ha KOLL på vad du stoppar i dig VARJE dag. Oerhört viktigt. Å det spelar faktiskt inte så stor roll om du så pillar i dig 100mg anavar dagligen som någon sa - under sådana omständigheter kommer du aldrig nå 10% bf, inte en chans.

Men - OM du nu väljer att sätta dig ner lite i båten å sluta tuta ditt eget horn med din våldsamma koll och istället ta tipsen du får här så kan anavar absolut vara ett bra supplement för att dels hjälpa dig oxidera magfett men också för att låta dig behålla mer av muskulaturen på kcal-underskott.
Jag skulle dock råda dig att lägga till test propp under dessa 8 veckor i ersättningsdos, eller åtminstone proviron.
40mg anavar dagligen räcker fint. Se upp för kramper bara eftersom det krävdes flås för arbetsmoment etc.

Mvh,

-Alfred

PS. Älskar verkligen alla härliga uttryck för tränings- och diet-program osv. Ord som skall lura de okunniga om att det är mer avancerat än vad det är eller att det skiljer sig så monumentalt eftersom att det innehåller ord som de inte begriper. Men men, whatever floats your boat.
Citera
2019-02-11, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Intressant. Du började träna på gymmet när du var 13 år och då börjar din träningserfarenhet räknas?
Isåfall borde jag kunna tillräkna mig träningserfarenhet från det att jag var 9? Kan knappast tänka mig att du är 22 år gammal och har 9 års erfarenhet. Du satte foten på gymmet första gången för 9 år sedan men det är fan vild skillnad. Nåväl.

Varför skall du ta preparat om du nu så lätt kan deffa? Å varför i hela fridens namn håller du på med BULK om du vill gå ner i fettvikt? Tror du att du bygger mer muskler för att du grisäter och lägger på dig fett? Kan avslöja att om något så är det tvärtom. Du bygger bättre med mindre fett på kroppen. Å kom snälla inte med något halvfärdigt argument om att musklerna utsätts för mer vikt om man har mer vikt på kroppen, det funkar inte så.

Hur som haver så har grabbarna rätt - du måste styra till kosten rejält. Kan inte gå å "variera" mellan 3-5k kcal dagligen om du ska droppa fett. Du behöver ha KOLL på vad du stoppar i dig VARJE dag. Oerhört viktigt. Å det spelar faktiskt inte så stor roll om du så pillar i dig 100mg anavar dagligen som någon sa - under sådana omständigheter kommer du aldrig nå 10% bf, inte en chans.

Men - OM du nu väljer att sätta dig ner lite i båten å sluta tuta ditt eget horn med din våldsamma koll och istället ta tipsen du får här så kan anavar absolut vara ett bra supplement för att dels hjälpa dig oxidera magfett men också för att låta dig behålla mer av muskulaturen på kcal-underskott.
Jag skulle dock råda dig att lägga till test propp under dessa 8 veckor i ersättningsdos, eller åtminstone proviron.
40mg anavar dagligen räcker fint. Se upp för kramper bara eftersom det krävdes flås för arbetsmoment etc.

Mvh,

-Alfred

PS. Älskar verkligen alla härliga uttryck för tränings- och diet-program osv. Ord som skall lura de okunniga om att det är mer avancerat än vad det är eller att det skiljer sig så monumentalt eftersom att det innehåller ord som de inte begriper. Men men, whatever floats your boat.

Okej, jag klev in på gymmet när jag var 13. Om man räknar detta som erfarenhet eller inte är upp till individen som nämt.

Varför ska jag ta preparat om jag ska deffa? Enkelt, det är för att behålla så mycket muskler samt styrka som nämt i inlägget.

Varför bulkar du?
Jag bulkar för att bygga muskler samt styrka, efter jag har bulkat så tänker jag börja deffa. Nu är jag väl i mer av en "maintance" fas. Jag är även medveten att det är mer fördelaktigt att ligga så lågt som möjligt i KF% under en bulk. Vilket jag gjort i ca 20mån, det är nu dom sista månaderna som jag inser att jag inte kan fortsätta stiga i vikt.

3000-5000kcal?
Jag jobbar som sagt långa skift, detta gör att min aktivitets nivå samt förbränning varigerar kraftigt. När jag väl börjar "deffa" så kommer jag följa ett upplägg som följer "meadows kostrådgivning samt ett inslag av "poliquins" som alltid fungerar bra. Om du känner till dessa extremt kännda legenders metoder inom fitnessindustrin så vet du att det inte är någon jävla jojjo diet.

Som sagt, jag ber ej om kostrådgivning eller träningsråd
Diet under deff:John Meadows "Adjusting a mealplan". Träningen kommer vara liknande upplägget redan nämnt

Sätter mig ner i båten
Jag har inte påstått att jag kan någonting ang AAS, inte ett jävla smack närmare bestämt. Jag tackar för informationen,

Alla uttryck jag använder mig utav som inte är på språket svenska är på engelska för att jag inte hittade en passande översättning. Det är inte min mening att förvirra någon och ber om ursäkt för att detta har skett
Citera
2019-02-11, 12:40
Medlem
Jag ber alla som har/tänker skriva i denna tråd om ursäkt för min oklarhet.

*Min kost under dieten kommer vara en vanlig städad, självklart strikt diet och allt vad det innebär, jag kommer räkna ut mina kcal (makro näringsämnen) och mina micro närningsämnen.

*Jag sköter mitt dagliga intag av vatten.

*Styrke träningen kommer vara liknande upplägget jag nämt.

*Delar av konditions träningen kommer övergå i intervall träning inom 2 veckor.

*Sömnen försöker jag självklart sköta så gott det går, siktar på 7-9 timmar natten.

*Jag hanterar kortisolnivåerna på ett effektivt sätt under hela dieten
Citera
2019-02-11, 15:51
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Men snälla försök läs för att förstå det jag skriver istället för att läsa för att försöka "ge svar på tal".

Hur som helst så gav jag dig bra svar på dina frågor även om du inte tycker om att bli knäppt på näsan genom att få sitt tänk kritiserat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in