Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-02-11, 21:55
Medlem
Tropicalss avatar
https://www.expressen.se/nyheter/jon...i-mote-med-lo/

"Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt har i dag haft möte med LO:s styrelse.

Sjöstedt menar att parterna nu går in i en ”djupare” relation efter uppgörelsen mellan S, MP, C och L.

– Jag ser framför mig att vi kommer hjälpas åt att vrida samhällsdebatten åt vänster och se till att de här högerförslagen aldrig blir verklighet, säger V-ledaren i Expressen TV. "

Kommer LO att dra sig ännu mer åt vänster nu? Är detta något som deras medlemmar tycker verkar som en sund utveckling? Behöver Socialdemokraterna oroa sig över att kassakon lämnar skeppet?
Citera
2019-02-11, 21:57
Medlem
Vänsterpartiet är väl mer ett arbetarparti än sossarna och så har det väl varit det sista decenniet.

Ja förutom i migrationsfrågan då.
Citera
2019-02-11, 22:01
Medlem
Knucklehugss avatar
Kul för Vänsterpartiet som gått och blivit tjenis med dom som verkligen styr Sverige. Utan LOs miljoner har aldrig S kunnat genomföra sina valpropagandan och därmed blivit så stora som dom redan är. Kanske blir tronsskifte redan till nästa val? V blir fackförbundens nya gunstling medans S förkastas till skamvrån? Nä lär nog inte häbda, men det hade varit ett intressant scenario.
Citera
2019-02-11, 22:21
Medlem
Sooks avatar
Ärligt talat tror jag inte LOsmedlemmar är så förtjusta i varken S eller V. De är nog mer intresserade av ett mer oberoende fackförbund. En gissning bara.
Citera
2019-02-11, 22:41
Medlem
Ett spel för galleriet från V's sida.

V konkurrerar inte om den svenska arbetarklassens röster. V appellerar till utländsk röstboskap och dess batikhäxor som lever på transfereringssystemen.

V vet att den svenska arbetaren håller på att fasas ut och ersättas av ett numeriskt överlägset MENA-trasproletariat.
Citera
2019-02-11, 22:53
Medlem
Intressant utveckling då dessa hatade kommunister över allt annat på 70-80-talet.
Citera
2019-02-11, 22:54
Medlem
Och just det ja, det är lågt av Thorwaldsson att delta i ett så lågt skådespel. Det trodde jag inte om honom, han vet innerst inne att Jonas skiter i den svenska arbetaren.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2019-02-11 kl. 22:58.
Citera
2019-02-11, 22:55
Bannlyst
Jag kommer ihåg den tiden då LO var största ägare i aftonbladet, vilka väljarsiffror, vilken propagandamaskin.
LO var verkligen högsta makten över tidningen, om tidningen skrev fel eller för kritiskt om socialdemokraterna så blev chefsredaktören uppkallad till LO-borgen för en uppsträckning.
Synd att Lo sålde, vore fint med en propagandamaskin för vänstern, läsarna ses verkligen som dumma i huvudet och lättmanipulerade.
Citera
2019-02-12, 04:27
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Thorwaldsson och LOs styrelse trollar cuckJonas. Kanske är sionisten med på det och blåsten sina väljare.
Klart att man vill låtsas att LO-delen av S är vänster. Allt för att lura kvar valboskapen hos S.
Hade VPK menat allvar hade man stått upp för arbetarna och berättat vad sossarna håller på med, nu spelar man med i farsen.
Citera
2019-02-12, 07:21
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Du kan din historia hör jag. Jag minns när V grundades o jag hade inte en aning om att jag är över 102 år gammal.

VPK bildades 1917.
Citera
2019-02-12, 08:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Vänsterpartiet är väl mer ett arbetarparti än sossarna och så har det väl varit det sista decenniet.

Ja förutom i migrationsfrågan då.

Inte det minsta förvånande; att V och LO nu knyter kontakter för att kämpa mot högersossarna och Annie Lööf är helt logiskt. Dessutom är det naturligtvis så att när C skrev in i sitt "stora dekret" att vänsterpartiet skulle hängas av från allt inflytande så syftade man även till att LO skulle isoleras: man ville bryta kopplingen mellan LO och sossarna. Därmed blir naturligtvis V och LO fullt tänkbara allierade, oavsett hur mycket mittenpressen spelar dumma och låtsas inte kunna se att det även gällde LO.
Citera
2019-02-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
VPK bildades 1917.
Ja, men nu handlar det om Vänsterpartiet o inte VPK. Även om idioter samt idioterna inom pressen inte förstår bättre så är det inte samma parti.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in