"Till exempel anses alla mn i Sverige vara potentiella vldtktsmn. Denna sikt har frts fram av bland andra fr detta jmstlldhetsministern Margareta Winberg."
Ja, och hennes motiv fr detta var sannolikt grumliga och direkt felaktiga. Det som hon pstod, om jag inte missminner mig, r att alla mn i Sverige, med den kultur och uppfostran som vi troligen har ftt hr, r potentiella vldtktsmn. Vilket naturligtvis r fel.
Hade hon dremot sagt, att alla mn under rtt omstndigheter r potentiella vldtktsmn, s hade hon haft rtt. Alla mn r potentiella vldtktsmn, satta under rtt omstndigheter. Det finns i princip inte ett enda krig dr inte vldtkter har anvnts systematiskt. Med rtt uppfostran och rtt tillflle r alla mn potentiella vldtktsmn, liksom alla mnniskor r potentiella mrdare etc. etc. Men det var inte s hon menade tror jag, utan att mn i allmnhet gr runt och r lite smsugna p vldtkt.
Vidare, sidan kan inte ses som tillrckligt objektiv fr att vara intressant. Ni som r intresserade av fenoment politisk korrekther rekommenderas istllet att lsa:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Politiskt_korrekt som tminstone strvar efter objektivitet.
Din sida har en agenda.