Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-16, 10:32
  #1
Medlem
Här tänkte jag att vi kunde diskutera Jessica Stegerud, ny SD medlem, andra namn på SDs EU lista, fd MED.

Hennes upphöjelse är säkert inte helt okontroversiell inom SD. Själv är jag imponerad av henne, det lilla jag sett, och anser att SD gör helt rätt, och att det tom är ett mycket smart drag. Äntligen en "vanlig" kompetent (och ganska snygg) medel-svensk som medelklassväljare kan identifiera sig med (sen kan man tycka vad man vill om att fjäska för medelklassen), som dessutom råkar vara kvinna. Hon har, liksom Heberlein, deltagit i ett antal middagar av potentiell kontroversiell karaktär där sveriges framtid har diskuterats, kan det ligga henne i fatet?

Så, flipp (SDs hopp) eller flopp?

https://detgodasamhallet.com/2018/02...ktskorridoren/
Citera
2019-02-16, 12:36
  #2
Medlem
Kan bara konstatera att håller en hyfsad intellektuell nivå vilken är bra. Är hon ett partiledarämne? nja inte än..

Kan SD få in fler av denna kaliber så är det bra.

Hon kommer att kryssas av mig till EU-valet.
__________________
Senast redigerad av obisvenkanobi 2019-02-16 kl. 12:39.
Citera
2019-02-16, 12:49
  #3
Medlem
hrwdtjs avatar
Jessica Stegrud heter hon väl?

Jessica Stegrud kandiderar för SD i EU-valet

https://www.expressen.se/tv/politik/...sd-i-eu-valet/

Vad är hennes bakgrund? Hon låter ganska vettig.
Citera
2019-02-16, 12:54
  #4
Medlem
Hade aldrig hört talas om henne innan heller och gillade verkligen hur hon förde sig i Expressens intervju. Hon höll väldigt hög nivå. Uppfriskande!

Lyssnade igenom Mohamed Omars podcast med henne och hon kommer definitivt att bli personkryssad av mig. Mycket stark värvning av SD.

Har inte lyssnat igenom Heberlein & Stegrud än.
Citera
2019-02-16, 13:44
  #5
Medlem
SoCos avatar
Kommer aldrig rösta SD igen om dem väljer en kvinnlig partiledare.
Citera
2019-02-16, 14:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
Kommer aldrig rösta SD igen om dem väljer en kvinnlig partiledare.

Så du menar att kön är viktigare än vad personen säger och gör?
Citera
2019-02-16, 14:34
  #7
Medlem
Hon har fått uppmärksamhet senaste dagarna eftersom hon satts på andra plats på SD:s EU-valsedel och gick med i partiet samtidigt.

Mer om hennes bakgrund som opinionsbildare bl.a. här
(FB) SDs lista inför EU valet 2019.
och här
(FB) SDs lista inför EU valet 2019.
Citera
2019-02-16, 15:20
  #8
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Så du menar att kön är viktigare än vad personen säger och gör?

Kvinnor är snällare än männen.
Citera
2019-02-16, 15:54
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Kvinnor är snällare än männen.
Då har du aldrig haft en flickvän (och det hade väl iofs inte Tom of Finland haft). Men visst finns det skillnader.
Citera
2019-02-16, 15:58
  #10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Då har du aldrig haft en flickvän (och det hade väl iofs inte Tom of Finland haft). Men visst finns det skillnader.

Jag menar politiskt. Inte förhållanden, där kan kvinnan vara rätt hård och diktatorisk.
Citera
2019-02-16, 16:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag menar politiskt. Inte förhållanden, där kan kvinnan vara rätt hård och diktatorisk.
Vete f-n om det stämmer heller, men de har, normalt sett, definitivt en mindre konfrontatorisk framtoning, men det är en annan sak
Citera
2019-02-16, 16:03
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Kvinnor är snällare än männen.

Många gånger kan det vara så politiskt fast vi har även män som är dumsnälla. T. ex. Frigolit och Tamburmajoren. Även Åkesson verkar också att bli snällare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback