Citat:
Ursprungligen postat av
Nicchzo
Ja, det är det jag menar. Det är bra att vissa har samvete och empati nog till att erkänna istället för att gå runt med en sådan lögn. Hemskt att behöva gå runt hela livet och veta att man ljugit samt förstört en annan människas liv. Riktigt bra att hon erkände! Fler borde göra det.
Det är en märklig historia överlag. Det skedde, och hon anmälde, år 2006, men då lades förundersökningen ner. Jag antar att det var för att polisen inte kunde hitta MGM.
Förundersökningen tas sen
upp igen 9 år senare, 2015, då mannen inte bor kvar i Sverige. Han utelämnas, får sitta häktad 7 månader (varför inte liksom), och sedan när väl huvudförhandlingen ska börja, då antar jag att hon ser honom, och börjar inse vad fan hon håller på med. Att det inte bara är ond mansdjävul som slår kvinnor, som hon har lärt sig i skolan, på SVT och i DN.
Jag har inte läst domen, men det man kan gissa är väl att de har säkrat DNA från henne, och sen har de fått träff när något nytt register kommit in 2015, eller liknande.
Stämmer det så har hon egentligen ljugit, kanske inte för att sätta dit honom, utan för att offerkofta sig själv. Det är knappast unikt. Alternativt ville hon ha pengar från en av de hundratals program, och hundratals miljoner som delas ut i den här industrin.
Det kan finnas stora anledningar att ta reda på vad som faktiskt hände här, då det är möjligt att vi just nu sitter och ger incitament till kvinnor att falskanmäla. Utöver feminism och manshat alltså.