2020-04-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Min-Vanstra-Hal
En sak jag kom på och undrar över.

När är serien inspelad?
Med tanke på dessa Coronatider, och vi har väl haft restrektioner i en månad eller något.
Man fick se läktarbilder under finalveckan, såg det ut att vara fullsatt.

Håller med om att Hoa-Hoa och Peter Apelgren ska vara med.
Grupp 2 och finalveckan spelades in i februari
Citera
2020-04-25, 21:15
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Gott med ny säsong till hösten, men trist att det är slut. Ett favoritönskemål på deltagare till nästa säsong är Peter Apelgren. Håller Erik Haag-klass i allmänbildning den samt är förbannat rolig.

Ranking på säsongens deltagare (utan inbördes ordning på respektive poäng):

10 poäng: Erik
9 poäng: Hanna, Micke
8 poäng: Sven
7 poäng: Emma, Sigge, Lotta, Gry, Suzanne, Karin, Peter, Olof, Pontus
6 poäng: Kattis, Anders, Lina, Edward, Ebba
5 poäng: Kodjo
4 poäng: Jessica, Christine
3 poäng: Kakan, Anna, Nisse, Robin
2 poäng: Lars, Caroline, Kalle
1 poäng: Marika, William, Cecilia, Janne

Enskilt bästa prestation: Tornving i gruppspelsmötet mot Erik & Lotta.
Enskilt sämsta prestation: Dött lopp mellan Janne/Cecilia när dom fick stryk med 1-19 samt Anders Lundin i sin Under Pressure gällande anagram.

Nå?
Jo jag tycker du har sammanfattat det väl där. Hoppas F&F nu inser att alla som har fått 1-3 poäng i din ranking är alldeles för usla och inte borde komma tillbaka nästa säsong. De kommer väl dock inte att kunna hålla sig från att ta med Janne och Cecilia ännu en gång.

Jag håller också med dig om sämsta imsats. Anders Lundins insats i Under Pressure när det var anagramtema var otroligt usel. Det var som om han var en analfabet och inte ena kunde läsa orden på 3-5 bokstäver som stod där från början.

Ett tillägg angående sämsta insats är sämsta insats på ett ämne man har som specialområde. Överlägsen vinnare där är Jessica som inte kunde vem som fick Nobelpriset i litteratur 2019 trots att hon ju är programledare för Babel och var med och ledde Nobelsändningarna på SVT.
Citera
2020-04-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DongJung
Grupp 2 och finalveckan spelades in i februari

Ok, tack för svaret. Det förklarar allt
Citera
2020-04-26, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Min-Vanstra-Hal

Kommer tillbaka i höst sa Fredrik.

Ja, det får vi verkligen hoppas. Frågesport på TV blir inte bättre än så här, fan vet om inte den här är GOTY!
Senast redigerad av Spenatkungen 2020-04-26 kl. 12:07.
Citera
2020-04-26, 22:57
Medlem
Tänk om de hade svarat fel på huruvida Clabbe levde eller inte
Citera
2020-04-27, 04:43
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
- Kul när det drivs med deltagarna (till en viss gräns). Vill minnas att det var på gränsen till mobbning när det drevs med Kalle Moraeus.
Nu vet jag förvisso inte hur väl de känner Kalle utanför detta sammanhang, men jag håller med om att vissa kommentarer var rentav taskiga. Minns någon gång då Kalle skämtade om att hans dotter skulle få hans huvud ingjutet i ett bowlingklot efter han dött, och att F&F då menade att hans huvud redan är så pass runt att inget klot ens kommer behövas. Onödiga skämt om hans skilsmässa också.

F&F hakar alltid upp sig på vissa saker med varje deltagare, och det kan ju förvisso vara en källa till humor, men kanske inte den hundrasjuttonde gången de anspelar på Gårdingers ytlighet, Tornvings kunskap om stridsgissel osv.
Citera
2020-04-28, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Han plockade Victor Hugo på Ringaren i Notre Dame i alla fall. Men ja, han ger ett väldigt förvirrat intryck. Osäker på Gustav Kasselstrand till exempel, vafan, det är ju ett område han har bevakat mycket. Han borde ha järnkoll där.

Tråkigt att se som sagt, verkar som att något inte riktigt stämmer där.

Ja, det verkar inte vara mycket innanför pannbenet hos den karln, bortsett från talets gåva.

Känner inte till vad "beckna" är, trots alla hans reportage om kriminella invandrare.
Får frågan om hur lång tid det tar för jorden att snurra ett varv runt jorden. Han och Cecilia ifrågasätter själva frågan och spekulerar om det inte är solen som snurrar runt jorden.
Sen vill han svara 24 timmar, eller en månad.
18th century på svenska....svarar 1900-talet.

Herrejösses.....
Citera
2020-04-29, 21:14
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Detta är Filip och Fredriks bästa produktion. Det är inspirerande att se att den kommer när grabbarna är i 45-årsåldern. Det ger hopp för en själv inför framtiden.

Jag hade för övrigt, om ni nu måste veta, krossat alla deltagare i programmet förutom Erik Haag. Den typen av kunskaper som efterfrågas i det här programmet är verkligen rakt upp min allé vilket såklart spelar in i det höga betyg jag ger. Lite mer sport hade dock varit trevligt.
Citera
2020-06-30, 19:33
Medlem
hittanemoos avatar
Vet att det var ett tag sedan programmet sändes nu - men kom på en spontan fråga idag. vilket lag tror ni, helt hypotetiskt, skulle vinna: Erik och Martina eller Erik och Lotta?

Erik och Lotta borde ju rekryteras till På spåret, men antar att de inte har lika stor plånbok att kunna öppna upp som Discovery.

Discovery borde (som tidigare nämnt) rekrytera Peter Appelgren, men antar att Alla mot alla inte är lika kreddit som kulturfrågan kontrapunkt i SVT...
Citera
2020-06-30, 23:55
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
Vet att det var ett tag sedan programmet sändes nu - men kom på en spontan fråga idag. vilket lag tror ni, helt hypotetiskt, skulle vinna: Erik och Martina eller Erik och Lotta?

Erik och Lotta borde ju rekryteras till På spåret, men antar att de inte har lika stor plånbok att kunna öppna upp som Discovery.

Discovery borde (som tidigare nämnt) rekrytera Peter Appelgren, men antar att Alla mot alla inte är lika kreddit som kulturfrågan kontrapunkt i SVT...
Jag tror Erik och Lotta skulle vinna. Martina har ju visat i andra sammanhang när hon har tävlat utan Erik att hon är ganska kass. Det var Erik som var 90% av laget när han och Martina var ett lag. När han tävlar med Lotta är han ”bara” 75% av laget.
Citera
2020-07-01, 01:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jag tror Erik och Lotta skulle vinna. Martina har ju visat i andra sammanhang när hon har tävlat utan Erik att hon är ganska kass. Det var Erik som var 90% av laget när han och Martina var ett lag. När han tävlar med Lotta är han ”bara” 75% av laget.

...eller är han 65 %?
Citera
2020-07-01, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Sigge Eklund trodde att det skickades 50.000 julkort 2018 hahahaha. Det absolut sämsta svaret jag någonsin hört i ett frågesportsprogram.

Rätt svar var 16 miljoner.

Fortfarande kul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in