2019-04-10, 16:05
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Tja, om man likt mig är totalt ointresserad av dylikt. Jag skaffade mobil för nio år sedan. Det var en billig Nokia, som jag tyvärr sedermera tappade i en avloppsbrunn. Jag behöver endast kunna smsa och samtala och håller mig därför till små "funktionella" mobiler. Känner till att Nokia är finskt, Ericsson (var) svenskt, just så pass att Samsung är sydkoreanskt och Huawei kinesiskt. Men någonstans där slutar mina kunskaper i ämnet.

Det finns betydligt viktigare allmänbildning att känna till enligt mig.
Engagerade du kommunen att dyka efter den?, jag är bara lite modernare än du då jag använder en smartphone för några appars skull och jag hade aldrig hört ordet Huawei tidigare, jag kan ha vetat att Nokia var finskt, Samsung kan få vara vilket Sydostasien-lands som helst i min bok, så nånstans där börjar mina kunskaper i ämnet...jag kommer knappt ihåg att jag verkligen säkert har Telias abonnemang just nu

Den du tilltalar verkar vilja själv-kompensera för att Schulman lever
status-lyxliv men ändå inte har koll på alla områden, men nu vet vi att Schulmans slutade sist av alla lagen och han har anpassat sitt hustru-urval efter sin egen allmänbildning för en perfekt match

Vad jag tyckte var betydligt allvarligare att dom inte kunde än märkesbögerier var
gårdagens landmärkes-bögeri-tävling, Olof Lund slänger ut sig Taj Mahal på en byggnad som
ser absolut O-Indisk ut i arkitektonin, man vet inte att One World Trade Center numera existerar, Bron över floden Kwaii var något främmande, och en massa andra platser jag glömt att jag kunde, sedan har jag lägligt glömt alla platser jag inte kunde

Häromdan vare det någon som trodde att "Koprofag" var någon som tände på helt fel saker....

Lärdomen från den här säsongen är att frågorna är ojämna, skitsvåra varvat
med är du dummare än en femteklassare nivå, inte mellanläget

Idiotfrågan borde dom ta bort, för den gör folk osäkra i sin frågeställning, varav den inte säger nånting om kunskap utöver...om man verkligen vågar vara säker på sin sak, vilken lagen inte verkar våga vara
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-04-10 kl. 16:56.
Citera
2019-04-10, 21:57
Medlem
trattfans avatar
Död eller levande tycker jag man ska ta bort
De segmentet med att de spelar 4 låtar tycker jag också ska tas bort

Men allra mest tycker jag de ska ta bort segmentet med negonatorn eller vad han nu kallas. De är ju en flipp som bäst.

Tycker idiotfrågan är ett roligt tillägg.

Riktigt underhållande program dock
Citera
2019-04-11, 02:21
Medlem
rikastistorstans avatar
Alltså snälla Kronlund! Ta lite mer plats! Jag ogillar att bara hata på random-folk som egentligen inte gjort något allvarligt för att förtjäna det men alltså...lider med programledarna, motståndarna och framför allt Åsa som tvingas dela bur med människan. Hur är det möjligt att vara en någorlunda framgångsrik människa med ett socialt jobb men ändå så totalt sakna social kompetens och normalt hyfs? Hela publiken bryter ut i ett spontanjubel när Åsa äntligen ryter ifrån mot honom. Tyvärr flyger det helt över hans huvud för inte tonar han ner sig själv efter det heller...
Jag orkade inte ens se klart dagens avsnitt på grund av honom. Spolade fram och såg att jag åtminstone kan se finalen nu i alla fall.
Citera
2019-04-11, 02:50
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Alltså snälla Kronlund! Ta lite mer plats! Jag ogillar att bara hata på random-folk som egentligen inte gjort något allvarligt för att förtjäna det men alltså...lider med programledarna, motståndarna och framför allt Åsa som tvingas dela bur med människan. Hur är det möjligt att vara en någorlunda framgångsrik människa med ett socialt jobb men ändå så totalt sakna social kompetens och normalt hyfs? Hela publiken bryter ut i ett spontanjubel när Åsa äntligen ryter ifrån mot honom. Tyvärr flyger det helt över hans huvud för inte tonar han ner sig själv efter det heller...
Jag orkade inte ens se klart dagens avsnitt på grund av honom. Spolade fram och såg att jag åtminstone kan se finalen nu i alla fall.
Jag hörde inte när Åsa ska ha rytit ifrån....
Citera
2019-04-11, 02:55
Medlem
rikastistorstans avatar
Skall passa på att ranka årets deltagarpar också:

1: Jerka Johansson/ Emma Molin: Klockrent par. Lagom roliga och riktiga duktiga. Gjutna i säsong 2 om dom själva vill. Vinner finalen om inget oförutsett sker(läs Hellqvist plockar typ 15 poäng i UP).

2: Olof Lundh/Martina Haag: Mysigt och trevligt par. Helt ok kunskapsnivå och minimalt med flams vilket uppskattas. Plus för Olofs vinnarskalle. Bör få chans i säsong 2.

3: Ebbot Lundberg/Hanna Hellquist: Hanna Hellqvist show, på gott och ont. Hon briljerar och har ju ensam tagit laget till final. Ett monster i Under pressure. Men snälla var lite mer ödmjuk och släpp fram Ebbot då och då åtminstone för syns skull. Hon kan bli lite för mycket. Hellqvist är ju förstås gjuten i en säsong två om hon vill. Tror dock inte att Ebbot är vid hennes sida i så fall.

4: Schulmans: Alex överraskar mig något positivt med sin kunskapsnivå men framför allt var han årets i särklass roligaste deltagare som lockade flest skratt. Tyvärr föll allt på att han tävlade tillsammans med sin stenkorkade fru. Hon levererade inte ett enda poäng i en enda fråga som Alex inte själv kunde svaret på. Kom trots allt 5:a med Alex ensam. Ser gärna honom i en säsong två om dom lyckas para ihop honom med någon annan än hans fru eller hans släpiga podcastkollega.

5: Rickard Olsson/Emma Frans: Årets stora besvikelse både kunskaps och underhållsmässigt. Hade höga förhoppningar på RO som visade sig vara en bluff. DUMPA!

6: Christina Saliba/Camilla Läckberg: Finns inte så mycket att säga egentligen. Kunskapsnivån är för låg för en andra chans förstås. Plus för ödmjukhet och prestigelöshet, minus för allt annat. DUMPA!

7: Alex Kronlund/ Åsa Linderborg: Jag har redan avhandlat Kronlund i tidigare inlägg ovan. Det går tyvärr inte att ge dom annat än jumboplatsen på listan över deltagarpar pga honom helt enkelt. Det är synd för jag har alltid gillat Åsa L trots att jag är dödsknarksnazist. Faktum är att hon den enda MSM-journalisten jag kan läsa tillsammans med möjligen Alice T. Ser gärna Linderborg i ytterligare en säsong om dom lyckas hitta en med samma nedtonade low-energi som henne själv så att hon kan komma till sin rätt. Risken är väl dock att stackaren är helt utbränd efter att ha suttit inlåst i buren med ADHD-ungen.
Citera
2019-04-11, 02:59
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag hörde inte när Åsa ska ha rytit ifrån....
Det var vid ett tillfälle där hon sa något i stil med "nu var den frågan till mig och inte till dig". Egentligen ingen stor grej i sig men väldigt förlösande för både studiopublik, programledare och oss här hemma som tvingats sitta och lida igenom avsnitten tillsammans med Åsa. Därför bröt vi alla ut i ett något för stort jubel.
Citera
2019-04-11, 12:38
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Skall passa på att ranka årets deltagarpar också:

Hade som plan att göra en ranking över deltagarna nu när säsongen är över. Dock behövs det inte, då du sammanfattade det hela väldigt bra.

Hellqvist, Jerka och Molin har varit de duktigaste deltagarna rent kunskapsmässigt.

Amanda Schulman, överlägset sämst. En mellanstadieelev hade skrapat ihop mer poäng än henne. Respekt att man ändå ställer upp, inte lätt inför kameror och publik.

Överlag tyckte jag det var väldigt trevliga par som tävlade i denna säsong.
Citera
2019-04-11, 17:50
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hade som plan att göra en ranking över deltagarna nu när säsongen är över. Dock behövs det inte, då du sammanfattade det hela väldigt bra.

Hellqvist, Jerka och Molin har varit de duktigaste deltagarna rent kunskapsmässigt.

Amanda Schulman, överlägset sämst. En mellanstadieelev hade skrapat ihop mer poäng än henne. Respekt att man ändå ställer upp, inte lätt inför kameror och publik.

Överlag tyckte jag det var väldigt trevliga par som tävlade i denna säsong.

Vad bra att vi är hyfsat överens! Ja AS helt otroligt dålig. "PR-geniet" Saliba också osannolikt svag. Måste också tillägga att jag tycker att Filip och Fredrik skötte sig riktigt bra. Framför allt Filip har en tendens att ta för mycket plats annars men i denna programserie tyckte jag dom balanserade upp det riktigt bra. Lär ju bli en säsong två. Blir intressant att se om vissa av paren får chans till revansch/försvara titeln eller om man kör på en helt ny uppställning då.
Citera
2019-04-11, 23:03
Medlem
Mycket imponerande insats av Hanna hela säsongen igenom.
Tycker dessutom att hon är uppfriskande underhållande.
Citera
2019-04-12, 15:30
Medlem
"Har drakar funnits?"

"Finns Gud?" hade varit mycket mer intressant att ställa som idiotfråga.
Citera
2019-04-21, 21:16
Medlem
Enmansdemos avatar
"Har drakar funnits"

Jävla cp'n som underskattar andra
Citera
2019-04-22, 14:04
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggmicke
Mycket imponerande insats av Hanna hela säsongen igenom.
Tycker dessutom att hon är uppfriskande underhållande.

Hon var vass, Ebbot bara flöt med. "Under Pressure" var ju hennes paradgren. Jävlar vad sur Emma Molin såg ut efter förlusten, som att det gällde liv eller död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in