Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-08, 22:20
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jaha vad baserar du det på? utöver känsloargument vill jag förtydliga..
En åsikt är väl egentligen ett känsloargument?
Citera
2021-04-08, 22:27
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
En åsikt är väl egentligen ett känsloargument?
Sålänge känslan kan formulera vad som gjorts fel eller hur dom borde göra annorlunda så...ja.

Annars inte, att hjälplöst säga tomgång och att dom borde komma på nått nytt, är inte ett
godkänt känsloargument, du måste alltid kunna sätta fingret på något

(ligger före programmet)
George Harrisson 2001
Skilda världar 2002?

Edit: Som vanligt är jag bäst i Sverige...på selektiv dödskalendarium

Vems skrev århundrades kärleksaga? Knusgård?
det är väl ungefär lika objektiv fråga som Vilken kvinna har skrivit dom allra roligaste böckerna?....
och svaret var Märta Tikannen har skriivit dessa https://www.bokus.com/bok/9789515237...s-karlekssaga/
Frågan saknar allmänintresse & är skriven av Carolin Ringskog Förädar Noli
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-08 kl. 23:13.
Citera
2021-04-08, 22:40
Medlem
För mycket tolkningsfrågor, jag trodde också 1997 på betygsskalan, tänkte antingen 97 eller möjligen något år senare, för jag är helt säker på att jag fick betyg i den skalan 1997. Men tydligen syftade de på när beslutet fattades, vilket inte på något sätt framgick. Håller absolut inte på något lag, tvärtom, skulle jag välja så håller jag nog på Agneta Sjödin. Men ändå inte rätt att de som chansade fick poäng, medan Kakan som verkligen hade koll, inte fick det.
Citera
2021-04-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
För mycket tolkningsfrågor, jag trodde också 1997 på betygsskalan, tänkte antingen 97 eller möjligen något år senare, för jag är helt säker på att jag fick betyg i den skalan 1997. Men tydligen syftade de på när beslutet fattades, vilket inte på något sätt framgick. Håller absolut inte på något lag, tvärtom, skulle jag välja så håller jag nog på Agneta Sjödin. Men ändå inte rätt att de som chansade fick poäng, medan Kakan som verkligen hade koll, inte fick det.
Framför allt är det rejält felfomulerat. "När gick systemet i graven" syftar entydigt på när systemet slutade användas. Det är omöjligt att få det till att det var när beslutet fattades. Det vore lika dumt som att fråga när Göta kanal öppnades och sedan hävda att året när beslutet att börja bygga är korrekt svar.

Apropå det var det inte skojigt när Kakan nästan blev gråtfärdig över Amanda Linds hår.
Citera
2021-04-08, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Mona Sahlin i Under Pressure.
Fredrik: Kock på engelska?
Mona: Cock
'Ja eller så stavar man det cook och då betyder det faktiskt kock.
Citera
2021-04-09, 07:47
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
För alla nytillkomna unga tittare, vi upprepar! det fanns en kvinna som hette Rosa Parks och vi vill att ni googlar henne & noterar att hon uträttade mycket viktiga saker för förtryckta svarta i uSA, nu måste så bara Sverige få en sin egen Rosa

Ska det vara någon på tuben i Tensta då eller? Vad exakt skall Tensta-Rosa göra?
Det är inte direkt många skandinaver på den linjen som det redan är så vet inte vad som skall göras?
Eller vart ligger behovet tycker du? Känns det som Sverige är USA på 60-talet?
Tycker du det behövs en röst för alla dessa stackars mahammads som går runt i Skärholmen och inte ens behöver ett ord svenska?
Var är behovet av Tensta-Rosa?

Eller säger du detta för att "det ligger rätt"?
Senast redigerad av jeanths 2021-04-09 kl. 07:57.
Citera
2021-04-09, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomP.
Framför allt är det rejält felfomulerat. "När gick systemet i graven" syftar entydigt på när systemet slutade användas. Det är omöjligt att få det till att det var när beslutet fattades. Det vore lika dumt som att fråga när Göta kanal öppnades och sedan hävda att året när beslutet att börja bygga är korrekt svar.

Ja helt sjukt att påstå att 1994 är det rätta svaret. Det är ju som att påstå att någon gick ur tiden när de fick sin cancerdiagnos även om de levde flera år efter det.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2021-04-09 kl. 08:38.
Citera
2021-04-09, 08:12
Medlem
MrSokratess avatar
Kakan: Man skriver 01134
Filip: Ni svarade ju helt rätt men missade punkten
Rätt svar: 0.7734

Filip som domare missar ett totalt felsvar och buren rättar honom inte heller.
Kan ju misstänkas att de ändrade svar men att det klipptes bort av misstag.
Citera
2021-04-09, 08:23
Medlem
jeanthss avatar
Citat:

Apropå det var det inte skojigt när Kakan nästan blev gråtfärdig över Amanda Linds hår.

Nu håller jag på att dra igång det som nästan är tabulagt i Sverige, dvs kritisera feminism i Sverige men det skiter jag i.

Hur mycket utrymme skall denna Kaka egentligen få?
Om man tar ett (i min värld) bra exempel som Hanna Hellquist, så bidrar faktiskt Hanna med både det ena och andra samt är genuin i sig själv och är rolig dessutom.
Kakan då?
Sitter i precis alla 511 produktioner och bara försöker se så dryg och svårtillgänglig ut som det bara går.
Hon blir ju för fan förnärmad om en man ens tilltalar henne! (ex Filip ställer en fråga)
Hon rider alltså på att "jag är flata och det jag kräver är 100% uppmärksamhet"
Noll sympati är tyvärr den första bilden jag tänker på när jag hör Kakan. (Om du läser detta Kakan så har du potential, du har talanger men sluta för helvete vara så dryg, det är faktiskt bara du som lider till sist, puss)
Citera
2021-04-09, 11:18
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanths
Ska det vara någon på tuben i Tensta då eller? Vad exakt skall Tensta-Rosa göra?
Det är inte direkt många skandinaver på den linjen som det redan är så vet inte vad som skall göras?
Eller vart ligger behovet tycker du? Känns det som Sverige är USA på 60-talet?
Tycker du det behövs en röst för alla dessa stackars mahammads som går runt i Skärholmen och inte ens behöver ett ord svenska?
Var är behovet av Tensta-Rosa?

Eller säger du detta för att "det ligger rätt"?
Jag tror kanske inte att du uppfattade att jag är på din sida, och jag framförde bara raljant det inneboende budskapet som F&Fs feministiska redaktion inte vågar säga rakt ut utan sänder ut denna trojanska häst istället inuti frågan

Vi hoppas att någon i red ser dina invändningspost
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-09 kl. 11:27.
Citera
2021-04-09, 11:45
Medlem
Citat:
Jag tror kanske inte att du uppfattade att jag är på din sida, och jag framförde bara raljant det inneboende budskapet som F&Fs feministiska redaktion inte vågar säga rakt ut utan sänder ut denna trojanska häst istället inuti frågan

Vi hoppas att någon i red ser dina invändningspost
Jahadu att bara nämna Rosa Parks i en fråga är en del av den stora pk-konspirationen. Det är ju ännu löjligare än Kakans gnäll över Linds hår.
Citera
2021-04-09, 13:06
Medlem
Citat:

Hon blev väl inte gråtfärdig över håret? Hon sa väl bara att hon får klippa sig om hon inte vill bli förknippad med det, varför skulle Kakan gråta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in