2021-10-05, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Tyvärr för Johars del så kommer han aldrig kunna ta hem hela skiten pga att den medtävlande måste ta en Under Pressure under finalen.

Nu vet jag inte vilka som är med i grupp 2, men om det inte är något riktigt starkt lag med där så lär väl Jesper och Josefin ta hem det igen.

Tycker det är jävligt taskigt av redaktionen dock att sätta den kanske mest allmänbildade bredvid en sådan ragata.

Där har du fel tror jag. Johar visade igår att han kunde plocka in rejält med poäng på frågorna, även om Alexandra gjorde bort sig i burtömningen och massor av poäng till motståndarna. De vann med 5 poäng igår, tror inte det skiljer mer än 5 rätt i en Under Pressure mellan Alexandra och Josefin t ex. Betänk då att finalen är dubbelprogram och betydligt mycket mer frågor. Jesper och Josefin låg under med rätt mycket poäng efter Josefins Under Pressure i finalen i våras och det lyckades de ju plocka in. Så kommer Johar väl till final så lär han ta det. Då är chansen större att de faller i kvart eller semi, om det är t ex järnridån eller burtömning eller liknande moment där det krävs att Alexandra tar lite poäng. I ett enkelavsnitt är det färre frågor och mindre möjligheter till att plocka in poäng.
Citera
2021-10-05, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Där har du fel tror jag. Johar visade igår att han kunde plocka in rejält med poäng på frågorna, även om Alexandra gjorde bort sig i burtömningen och massor av poäng till motståndarna. De vann med 5 poäng igår, tror inte det skiljer mer än 5 rätt i en Under Pressure mellan Alexandra och Josefin t ex. Betänk då att finalen är dubbelprogram och betydligt mycket mer frågor. Jesper och Josefin låg under med rätt mycket poäng efter Josefins Under Pressure i finalen i våras och det lyckades de ju plocka in. Så kommer Johar väl till final så lär han ta det. Då är chansen större att de faller i kvart eller semi, om det är t ex järnridån eller burtömning eller liknande moment där det krävs att Alexandra tar lite poäng. I ett enkelavsnitt är det färre frågor och mindre möjligheter till att plocka in poäng.

Kanske det, men ju längre program, desto mer grenar där Alexandra behöver klara sig själv som i järnridå, burtömning, blind klass (eller vad det heter) och under pressure.

Jag kan ju ha fel, men känns som det blir tufft för Johar att vara så ensam då.
Citera
2021-10-05, 19:18
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Kanske det, men ju längre program, desto mer grenar där Alexandra behöver klara sig själv som i järnridå, burtömning, blind klass (eller vad det heter) och under pressure.

Jesper vann mer eller mindre på egen hand förra säsongen. Josefin må vara snäppet vassare än Alexandra, men hon är absolut under snittet. Av det vi sett hittills så verkar Johar vara på en nivå över Jesper. Om inte Haagarna är med i år igen så lär han nog vinna årets säsong på egen hand.
Citera
2021-10-05, 20:04
Medlem
XtraXs avatar
En kusin lade upp nyss i facebookflödet att hon är på inspelning nu av alla mot alla. Så de spelar alltså in fortfarande.
Citera
2021-10-05, 22:18
Medlem
Crapmagics avatar
Hade det inte varit lurigare att visa 5 bilder på Magda Gad, där 3 av dom saknar slöja, eller är hon bara den vita journalisten med slöja enligt feministiska redaktionen?
Senast redigerad av Crapmagic 2021-10-05 kl. 22:24.
Citera
2021-10-05, 22:24
Medlem
kubuns avatar
Har sett ni knorrat om mycket frågor om iPhone/Apple och nu kom en ny - så ni har nog rätt
Citera
2021-10-05, 22:28
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Har sett ni knorrat om mycket frågor om iPhone/Apple och nu kom en ny - så ni har nog rätt

Det är klart Apple sponsrar, men hela programmets idé är ju spons, vilket funkar bra i vårt postmodernistiska samhälle.
Spons ger mer tempo och ’hetare’ kändisar än På Spåret, men också mer plastighet, vad som är bäst är upp till oss tittare, men Fredrik och Kristian producerar inte ens en tiondel av Fredrik och Filip (men har ljusår bättre musik).
Citera
2021-10-05, 22:32
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Jag vet inte om Alexandra är så mycket sämre än tex Josefin. Inte så att det skulle vara så avgörande iaf.
Citera
2021-10-05, 22:37
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag vet inte om Alexandra är så mycket sämre än tex Josefin. Inte så att det skulle vara så avgörande iaf.
Hon är ju riktigt duktig - tyckte jag redan vid förra framträdandet
Citera
2021-10-05, 22:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hon är ju riktigt duktig - tyckte jag redan vid förra framträdandet
Jodå. Menade inte att hon är dålig. Bara att det finns betydligt sämre deltagare än AP.

Josefine kompletterar förövrigt Jesper bra på hans luckor. Värre för Alexandra då att komna fram då Johar inte har några direkta svagheter.
Senast redigerad av Steff83 2021-10-05 kl. 22:48.
Citera
2021-10-05, 22:48
Medlem
BaronVonHelsings avatar
”Det som ingen tittar på längre”? Vad snackar Alexandra om? Och Jinders ”man satt ju inte bänkad direkt”! Väldigt edgy att dissa något så genomsvenskt, ungefär som att ingen kollar på Bingolotto eller Melodifestivalen

Finns det ens någon drygare kändis än Little Jinder? Nedlåtande mot allt och alla, utom sig själv. ”Jag skulle aldrig ha på mig en sån där jacka”
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2021-10-05 kl. 22:54.
Citera
2021-10-05, 23:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jodå. Menade inte att hon är dålig. Bara att det finns betydligt sämre deltagare än AP.

Josefine kompletterar förövrigt Jesper bra på hans luckor. Värre för Alexandra då att komna fram då Johar inte har några direkta svagheter.
hon var kass i under pressure ändock - riktigt usel - prestationsångest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in