Flashback bygger pepparkakshus!
2022-11-18, 06:59
Medlem
Johar imiterar gladeligen Kalle Anka igen. Och ser väldigt nöjd ut!

Det påminner mig om en jobbig jävel på min grundskola, som gjorde samma sak. Som trodde han var rolig och speciell pga hans färdigheter i det. Det var kanske småroligt 1985 när man var 8 år gammal, men nu? Vem går runt och imiterar Kalle Anka som vuxen och tror folk uppskattar det? Enbart en lätt efterbliven person. En sådan man vill ge en lavett.
Citera
2022-11-18, 08:17
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Nån annan påpekade det i tråden också (inte jag, men rätt ska vara rätt för alla)

Bara för detta blev jag på alerten och noterar i mitt ivriga print-screen pepprande av Ebba Von Sydows bästa vinklar att hon också gör kammeratittar nedåt! mot kameran, förmodligen står det någon kamera-man som på skämt har stoppat en Team-Sportia strumpa innanför byxorna för att se stor ut?

Exempel-print, det finns många fler ögonblick, händerna på täcket nu alla!
https://imgbox.com/ivqS5nSf

Den mesta gemensamma nämnaren skulle jag gissa är att dom är kvinner, finns säkerligen fler smygtittarnde Peeping Toms bland detta släkte i programmet

Spännande, har faktiskt inte tänkt på att Ebba pysslar med samma sak. Då måste det verkligen vara något därunder. Möjligen en Team-Sportia strumpa, eller kanske en bildskärm eller något k den stilen.

Vill minnas att John Ajvide Lindqvist höll på med något liknande. Men tror han kollade rakt in i kameran, den sjuke fan.
Citera
2022-11-18, 08:20
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Spännande, har faktiskt inte tänkt på att Ebba pysslar med samma sak. Då måste det verkligen vara något därunder. Möjligen en Team-Sportia strumpa, eller kanske en bildskärm eller något k den stilen.

Vill minnas att John Ajvide Lindqvist höll på med något liknande. Men tror han kollade rakt in i kameran, den sjuke fan.
Det troligaste är väl att det sitter en bildskärm under kameran ja och att de vill se hur de ser ut i sändningen.
Citera
2022-11-18, 09:06
Medlem
Vilken var låten i under pressure där det var en elgitarr-solo? Den redovisades inte eller så är jag inte alls med på noterna.
Senast redigerad av Tanakh 2022-11-18 kl. 09:39.
Citera
2022-11-18, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Johar imiterar gladeligen Kalle Anka igen. Och ser väldigt nöjd ut!

Det påminner mig om en jobbig jävel på min grundskola, som gjorde samma sak. Som trodde han var rolig och speciell pga hans färdigheter i det. Det var kanske småroligt 1985 när man var 8 år gammal, men nu? Vem går runt och imiterar Kalle Anka som vuxen och tror folk uppskattar det? Enbart en lätt efterbliven person. En sådan man vill ge en lavett.
Han gör ju det inte utan att först bli ombedd. Det är ju inte som att han levererar svaren som Kalle anka.
Citera
2022-11-18, 13:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Absolut vinnare på detta var hon från Idol. Kan ingenting, gapar och trycker upp pattarna i bild hela tiden.
Katia Mosally ja, märklig kvinna. 30+ som betedde sig som en fjortis till sätt och snack. Helt plötsligt kunde hon gapa/skrika rätt ut, skratta hysteriskt eller bli helt blasé. rätt pinsamt ibland när hon tävlade med filbunken Treutiger (kanske enda säsongen hon varit med?), udda dynamik minst sagt..
Citera
2022-11-18, 13:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Vad är det med Svennis och kvinnor?

Lina Thomsgård klänger på och kramar honom och är väldigt fysisk.
I detta fall uppfattar jag det inte alls som sexuellt utan mer som en vårdare som tar hand om sin patient eller en moder sitt barn (i detta fall dotter som tar hand om demente föräldern). Hon VET hur usel han är och att hon är ansvarig för svaren i 95% av fallen, men vill ändå lyfta upp honom som ett barn "där har svennis svaret", "har du något förslag, tänk på den ett tag" osv, smärtsamt att beskåda.

Alternativt att det är en bekräftelsegrej, kvinnor som kommer upp i åren börjar mista sin glans och får inte så mkt uppmärksamhet från manligt håll, översexuelle svennis tar nog däremot alla tillfällen han får och ler lite pillemariskt mot Lina. Hennes egosida tackar, tar emot och uppmuntrar (klassisk cockteasing). Hennes italienske mans fotbollssintresse kan väl inte ha så mkt med saken att göra som hon lät påskina i första avsnittet, själv verkar hon inte vidare fotbolls- eller sportintresserad..
Citera
2022-11-18, 13:42
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Vilken var låten i under pressure där det var en elgitarr-solo? Den redovisades inte eller så är jag inte alls med på noterna.

Michelangelo med Björn Skifs? Minns inte om det var någon annan låt med gitarrer.
Citera
2022-11-18, 14:03
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Katia Mosally ja, märklig kvinna. 30+ som betedde sig som en fjortis till sätt och snack. Helt plötsligt kunde hon gapa/skrika rätt ut, skratta hysteriskt eller bli helt blasé. rätt pinsamt ibland när hon tävlade med filbunken Treutiger (kanske enda säsongen hon varit med?), udda dynamik minst sagt..

Ja 90% av tiden satt hon och kollade på sig själv i monitorn snett framför.
Citera
2022-11-18, 22:02
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det troligaste är väl att det sitter en bildskärm under kameran ja och att de vill se hur de ser ut i sändningen.
Här går Ebba från oskuldsfull till dominant och föraktfull mot sin sämre spegel-hälft https://imgbox.com/OhJXWuEZ

En man blir provocerad när en kvinna sitter upp i sitt elfenbenstorn och tittar ut på oss
vanliga hemma i soffan, åtm när den kvinnan heter Knyckare, det blir som en saint bernards hund som utmanar en med blicken och snart kommer varnings-voffa!. Ebba har inte den effekten och ändå gör hon det 24 gånger oftare än Knyckare kommer du från och med nu bli varse
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-11-18 kl. 22:08.
Citera
2022-11-21, 00:29
Medlem
peterZiipens avatar
Undrar hur Olof Lundh kommer lyckas klämma in ett Alla mot Alla-slutspel. Han lär ha fullt upp nere i Qatar fram till mitten av december.
Citera
2022-11-21, 01:20
Medlem
Enmansdemos avatar
Hivlinan och +1 är för lika moment, gör om gör rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in