Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-15, 11:02
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloD0ngy
Citera
2023-09-15, 11:03
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Jo angående resultat i grupp 2 så var en tidigare skräll att
Citera
2023-09-15, 11:06
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Han är gift ja men flörten med Lina skedde för ett antal år sedan när han var singel.
Ganska säker på att Olof är ogift, men att han har en särbo sedan några år tillbaka. På sin höjd är han gift med sitt jobb.
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Stämmer tabellen och resultaten på hemsidan och uppdateras den regelbundet? Eller är det samma mongo/mongon skött det senaste åren?
Listan verkar (för tillfället) både stämma och vara uppdaterad. Men mongona kommer garanterat glömma att uppdatera den halvvägs in.
Citera
2023-09-15, 12:16
Medlem
Jaha, nu börjar skiten med att folk ska avslöja så mycket som möjligt (förvisso bakom spoilers, men jag VET hur det blir...nån kommer att avslöja för mycket i år igen, således får jag sluta läsa tråden för denna säsongen.) Håller folk på såhär i På Spåret-tråden också? Förstår inte poängen med att sitta och diskutera matcher/utfall i händelser som tv-sänds månader framåt, men det är å andra sidan inte jag som sätter reglerna härinne. I min värld hade det gärna fått finnas en separat "outningstråd" där sådant folk som roas av detta hade kunnat tävla i vem som vet mest i sådant som ej tv-sänds.

Ruskig match igår mellan Magnus/Bea & Johar/Annika. Troligen den bästa gruppspelsmatch jag någonsin sett. Kul! Mindre kul att det är färdig-läst/skrivet i tråden fram tills det obligatoriska kvartsfinaltipset. Men det är tvunget, sitta och kolla på matcher där utfallen läckt är fan det värsta jag vet i sådana här sammanhang.
Citera
2023-09-15, 17:39
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Jaha, nu börjar skiten med att folk ska avslöja så mycket som möjligt (förvisso bakom spoilers, men jag VET hur det blir...nån kommer att avslöja för mycket i år igen, således får jag sluta läsa tråden för denna säsongen.) Håller folk på såhär i På Spåret-tråden också? Förstår inte poängen med att sitta och diskutera matcher/utfall i händelser som tv-sänds månader framåt, men det är å andra sidan inte jag som sätter reglerna härinne. I min värld hade det gärna fått finnas en separat "outningstråd" där sådant folk som roas av detta hade kunnat tävla i vem som vet mest i sådant som ej tv-sänds.

Ruskig match igår mellan Magnus/Bea & Johar/Annika. Troligen den bästa gruppspelsmatch jag någonsin sett. Kul! Mindre kul att det är färdig-läst/skrivet i tråden fram tills det obligatoriska kvartsfinaltipset. Men det är tvunget, sitta och kolla på matcher där utfallen läckt är fan det värsta jag vet i sådana här sammanhang.

Kan du inte försöka mentalt träna dig på att det dyker upp utfall ju tätare det blir under inspelningens gång, och hålla omvänd utkik, alternativt skriva varje tisdag och torsdag "Om ni har varit på en inspelning skriv gärna matchresultat men används spoilers, gärna dubbelspoilers".
Citera
2023-09-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87

Ser inte riktigt problemet med att spoila matcher om man varit på inspelning av programmet och så länge det sker under en spoiler-tag. Ingen tvingar ju de som vill behålla spänningen att klicka på inläggen.
För masked singer läcker ju alla deltagare ofta ut redan innan programmet börjar sändas och då ska det ändå vara ”hemliga” inspelningar. Är många i publiken när de spelar in AMA.
Citera
2023-09-15, 20:14
Medlem
MagnusBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridski
Funderade med på om det var Johar. Verkade tjurig hela programmet och stämmer väl in på det Meltzer och Magnusson sa.

Är det ingen som har någon info om detta? Någon här inne måste väl ha varit där och sett det hela!

Han känns ju som typen som är väldigt mån om att framstå som kunnig och värdig (förutom när han ska sjunga med Jossan Johansson, men då är det ju på tyska, så går kanske bra) så därför är det lätt att tänka sig att han verkligen tappar det om fasaden spricker. Men som du säger NÅGON MÅSTE VETA!!!!
Citera
2023-09-15, 20:25
Medlem
outback4s avatar
Har tappat respekten för Janne Josefsson. Vilken nolla. Är han så blåst på allmänbildning eller har Filip &-Fredrik tvingat honom spela så korkad? ( Cecilia Frode är jag inte lika förvånad över, har alltid sett henne som ett "autistiskt särbarn som lever i sin egen värld") Men Janne som ansetts som en av Sveriges främsta journalister är nu närmast patetisk i all sin okunskap.
Citera
2023-09-15, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBubbla
Han känns ju som typen som är väldigt mån om att framstå som kunnig och värdig (förutom när han ska sjunga med Jossan Johansson, men då är det ju på tyska, så går kanske bra) så därför är det lätt att tänka sig att han verkligen tappar det om fasaden spricker. Men som du säger NÅGON MÅSTE VETA!!!!

Var på inspelningen idag och då körde Erik och Lotta garderoben mot Blix och Jennifer, då sa Fredrik något i stil med "ni kan ha dörrarna öppna nu så slipper vi ett Johar-utbrott" Så Johar var det allt, vet dock inget om händelseförloppet.
Senast redigerad av nugget12345 2023-09-15 kl. 20:49.
Citera
2023-09-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ser inte riktigt problemet med att spoila matcher om man varit på inspelning av programmet och så länge det sker under en spoiler-tag. Ingen tvingar ju de som vill behålla spänningen att klicka på inläggen.
För masked singer läcker ju alla deltagare ofta ut redan innan programmet börjar sändas och då ska det ändå vara ”hemliga” inspelningar. Är många i publiken när de spelar in AMA.

Det är sant. Dock så missköter vissa detta. Var väl förra säsongen som det outades en månad i förväg att Olof & Ebba gick till semi exempelvis, vilken man förstod utan att öppna spoilers (jag öppnar givetvis aldrig nån spoiler-tag). Det stod även, utan spoilers, att fruktansvärt spännande semifinaler var att vänta. Givetvis gick bägge semifinalerna till utslagsfråga, vilket man förstod så hade lika gärna kunnat slå på TV:n lagom till utslagsfrågan tre minuter innan programslut.
Citera
2023-09-15, 21:08
Medlem
Storanglarens avatar
Undra vad som hände med Maja Ivarsson i våras. Jag var där på inspelning då och hon skulle då ha tävlat med Mischa Billing. Jag såg Maja där i Filmhuset men då tog på sig jackan och gick ut och sedan blev inspelningen uppskjuten med 1,5 timme. Sedan dök Martin Melin upp och tävlade med Mischa Billing istället.
Citera
2023-09-15, 21:09
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Har tappat respekten för Janne Josefsson. Vilken nolla. Är han så blåst på allmänbildning eller har Filip &-Fredrik tvingat honom spela så korkad? ( Cecilia Frode är jag inte lika förvånad över, har alltid sett henne som ett "autistiskt särbarn som lever i sin egen värld") Men Janne som ansetts som en av Sveriges främsta journalister är nu närmast patetisk i all sin okunskap.

Janne är inte tillräknelig längre. Han är senil. På riktigt alltså. Otroligt att ingen i hans närhet stoppar honom. Det var ju precis detsamma när han var på publicistklubben i våras och pratade om dumpen. Han var senil även då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in