Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-02, 23:37
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Henke Larsson filosoferar

Birds and bees föreslår Henkes omedvetna hjärna i sömnen helt korrekt, men när stödet från Henke inte kommer blir Henke istället osäker på sig själv och drar helt irrationellt av bees från birds and bees eftersom blommor aldrig kan tänkas överkoppla till bin fast ett steg längre bort i tanken, det matchar inte i Henkes klump till hjärna

"Brest"= Det är hans associativt minsta gemensamma nämnare som blir
hans förslag på bröstreduktion

Det är samma hjärna i arbete som Cecilia och Janne

Haha ja det är så otroligt skevt, förstår inte varför de ens tackade jag till att ställa upp denna säsongen.
Citera
2023-11-03, 01:33
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Känns som att 5 lag gör upp om kvartsfinalplatserna. Att Janne & Cecilia blir sist är såklart givet, allt annat än 0-7 i deras kolumn får ses som en stor skräll. T & E gör upp med P & C om sjätteplatsen, känns 50/50. Hade lika gärna kunnat tippa identiskt med dig då det verkligen är snortajt, men då det är trist så landar jag i;

J & A
J & H
B & M
O & E
E & M
P & C
T & E
C & J

Hoppas på att vi får en final mellan Erik & Lotta - Johar & Annika, hade varit kul att se framförallt Erik mot Johar i en batalj över två program, även om en sådan match nog kanske snarare hade avgjort på vem av kvinnorna som gör bäst ifrån sig. Håller Lotta som starkare än Annika, även om ingen av dom för den sakens skull är dålig.
Med facit väl i hand så var vi båda ganska fel ute - Betner/Uusma överraskade, samtidigt som Unge/Hellqvist underpresterade något. Att Betner & Uusma skulle gå obesegrade genom den där gruppen såg jag verkligen inte komma! Kul var det iaf!

Och det är inte direkt som att Grupp 2 är lättare att tippa... Hela sex lag som har rimlig chans att nå slutspel, men ger det ändå ett försök;

För Grupp 2 tippar jag följande:
1. Erik & Lotta
2. Jennifer & Erik Blix
3. Ebba von Sydow & Olof Lundh
4. Lina Thomsgård & Kristoffer Appelquist
5. Josefin Johansson & Jesper Rönndahl
6. Linnea Wikblad & Henrik Torehammar
7. Henrik Larsson & Henrik Johnsson
8. Gert Wingårdh & Linnea Henriksson

Henrik J är tillräckligt stark för att slå Gert och Linnea på egen hand.
Senast redigerad av peterZiipen 2023-11-03 kl. 01:37.
Citera
2023-11-05, 19:55
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Med facit väl i hand så var vi båda ganska fel ute - Betner/Uusma överraskade, samtidigt som Unge/Hellqvist underpresterade något. Att Betner & Uusma skulle gå obesegrade genom den där gruppen såg jag verkligen inte komma! Kul var det iaf!

Och det är inte direkt som att Grupp 2 är lättare att tippa... Hela sex lag som har rimlig chans att nå slutspel, men ger det ändå ett försök;

För Grupp 2 tippar jag följande:
1. Erik & Lotta
2. Jennifer & Erik Blix
3. Ebba von Sydow & Olof Lundh
4. Lina Thomsgård & Kristoffer Appelquist
5. Josefin Johansson & Jesper Rönndahl
6. Linnea Wikblad & Henrik Torehammar
7. Henrik Larsson & Henrik Johnsson
8. Gert Wingårdh & Linnea Henriksson

Henrik J är tillräckligt stark för att slå Gert och Linnea på egen hand.

Har inte Jesper och Josefin vunnit någon säsong? Jag skulle bytt plats på dem och Lina/Kristoffer. Sen skulle jag byta plats på 7 & 8, Linnea Henriksson är ganska vass om hon får rätt frågor
Citera
2023-11-06, 22:55
Medlem
Crapmagics avatar
Mycket pinsamt att höra att bägge lagen hade felvajrade hjärnor genom att ha problem att höra
"Här bor nu allt det jag minns och bevarar" i Dina färger var grå.
Finns det någon i den här tråden som inte hör ovanstående replik klart?

Vad som verkligen är svårt är att höra fortsättningen i låten
"Röppned och ljus aldrig tog slut" (är det sluddrigt så ska man inte försöka gissa utan återge det som det låter i huvudet, vilket jag gjorde där)

Och rätt svar är heller inte "Töcken och Ljus" som jag har för mig internet föreslog mig förra åren,
dum-internet kommer nu med ett nytt motbud
"Nätter då ljus-et aldrig tog slut Och minnet av dig då, dina färger var blå"

Kunde även ni andra Brandsta City Slaggers Glenn?

Jag såg att Trångs-gård överföll Appqelvist med en kram
upp i ansiktshöjd som inte uppskattades då Appelqvist är för svag för
det ljuva swingerslivet
Senast redigerad av Crapmagic 2023-11-06 kl. 23:44.
Citera
2023-11-07, 00:23
Medlem
Crapmagics avatar
Här går den hand som jag minns och bevakar - Linda Thomsgåård

Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Haha ja det är så otroligt skevt, förstår inte varför de ens tackade jag till att ställa upp denna säsongen.
HAHAHAHAHHihhhhoooo, var verkligen 3:an Filippinerna Henke?

Har hans klubbar aldrig spelat mot Manilla IF? nån gång, han tog sig an 3:an med självförtroende också, och Malin Bayards exman hade inga synpunkter trots att han i hemlighet vet bättre

Att han prickade Österrikes granne var dock imponerande, inte ens jag kom på det

Imorgon så ska Ebba slå alla rekord i porrighet, undra om Filip kommer uppmärksamma det i sitt småprat i början
Senast redigerad av Crapmagic 2023-11-07 kl. 00:40.
Citera
2023-11-07, 00:38
Medlem
Den skamlöses avatar
Är Fredrik Wikingsson ett geni?

Jag kan inte låta bli att imponeras av Fredrik Wikingsson i frågesportprogrammet "Alla mot alla med Filip och Fredrik" i TV 5. Såvitt jag förstår är det Fredrik som hittar på ämnena och frågorna. I varje avsnitt får lagen välja mellan sex totalskruvade ämnen, och varje ämne leder på ett totalskruvat sätt till en fråga som oftast inte har något alls med det så kallade ämnet att göra.
Fredrik svänger ihop "ämnena" och deras övergångar till frågor av kändisskvaller och vardagliga iakttagelser och annat med språklig ekvilibrism och en säregen ironisk humor, som ofta bygger på upprepning på ett säreget sätt, varvid han visar på en säregen associationsförmåga (förlåt att jag upprepar ordet "säregen", men jag kommer inte på något bättre). Resultatet liknar inte något annat, och jag kan inte tycka annat än att det är genialt, särskilt med tanke på att fyra ämnen avverkas i varje avsnitt och det är 64 avsnitt per säsong. Det krävs ett geni för att kunna producera 256 sådana märkliga mästerverk per år i tio års tid.
Jag skulle förvisso aldrig kunna göra något liknande, och jag varken förstår eller uppskattar allt, men jag kan inte undkomma slutsaten att det rör sig om en säregen form av genialitet, som alltså bara kan frambringas av en ovanlig typ av geni.

Håller ni inte med mig?
Citera
2023-11-07, 00:41
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den skamlöse
Jag kan inte låta bli att imponeras av Fredrik Wikingsson i frågesportprogrammet "Alla mot alla med Filip och Fredrik" i TV 5. Såvitt jag förstår är det Fredrik som hittar på ämnena och frågorna. I varje avsnitt får lagen välja mellan sex totalskruvade ämnen, och varje ämne leder på ett totalskruvat sätt till en fråga som oftast inte har något alls med det så kallade ämnet att göra.
Fredrik svänger ihop "ämnena" och deras övergångar till frågor av kändisskvaller och vardagliga iakttagelser och annat med språklig ekvilibrism och en säregen ironisk humor, som ofta bygger på upprepning på ett säreget sätt, varvid han visar på en säregen associationsförmåga (förlåt att jag upprepar ordet "säregen", men jag kommer inte på något bättre). Resultatet liknar inte något annat, och jag kan inte tycka annat än att det är genialt, särskilt med tanke på att fyra ämnen avverkas i varje avsnitt och det är 64 avsnitt per säsong. Det krävs ett geni för att kunna producera 256 sådana märkliga mästerverk per år i tio års tid.
Jag skulle förvisso aldrig kunna göra något liknande, och jag varken förstår eller uppskattar allt, men jag kan inte undkomma slutsaten att det rör sig om en säregen form av genialitet, som alltså bara kan frambringas av en ovanlig typ av geni.

Håller ni inte med mig?
Duger inte alla mot alla tråden för dig?

Dessutom kan du sluta runka, då det är ett grupparbete (att runka) där Emil Persson, nån till fikus och en massa feministQvinner också skriver ämnena, om du inte klarar av att utröna vilka som skrivit vad och vad som Wikingson skrivit bör du sjukskriva dig jag klarar av det iaf, Emil Persson skriver alla ämnen som handlar om hans analfixering vid Kalle Unka & hans vänner önskar ful jul

Så ja du är missunderättad, dina källor har fel
Senast redigerad av Crapmagic 2023-11-07 kl. 00:45.
Citera
2023-11-07, 01:05
Medlem
pn222jws avatar
F.W. skulle bli en ny (lite skruvad) "Skavlan" och intervjua en världskändis varje vecka...han verkar rolig...i SVT utan reklamavbrott.
Citera
2023-11-07, 18:08
Medlem
Tror ni att Lundh & Sydow fått betalt för att spela karaktärer eller är de så fruktansvärt osympatiska som de framstår? Jag tycker att det är roligt att man har vinnarskalle och tar tävlingar på allvar - även när det är ett lekprogram - men jag sitter och sekunderskäms över hur de beter sig.
Citera
2023-11-07, 21:27
Medlem
Joe Blows avatar
En av de få återstående orsakerna till att jag tittar på AMA är den väna och charmigt pryda Ebbas vackra gestalt. Jag byter nu kanal så fort hon är med. Det är hemskt att se henne i den senaste säsongen med groteskt svartsminkade ögon. Det är en styggelse. Hon väljer att se ut som ett bulgariskt luder cirka 1978. Hon trampar lustfyllt på det sista glädjeämnet i mitt liv. Ett svek av kolossalformat. Jag hoppas nu att hon och Olof förlorar alla matcher. Allra helst på utslagsfrågor.
Citera
2023-11-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silence
Tror ni att Lundh & Sydow fått betalt för att spela karaktärer eller är de så fruktansvärt osympatiska som de framstår? Jag tycker att det är roligt att man har vinnarskalle och tar tävlingar på allvar - även när det är ett lekprogram - men jag sitter och sekunderskäms över hur de beter sig.
Har varit på inspelningar och sett dom ”live” och jo, de är så osympatiska. Var på en inspelning där temat för UP var ”Skåne”. I deras motståndarlag var en av deltagarna skåning, vilket Olof - född och uppvuxen i Lund - menade var orättvist.
Citera
2023-11-07, 23:02
Medlem
Crapmagics avatar
Hur säger man nynazist på engelska?

Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
En av de få återstående orsakerna till att jag tittar på AMA är den väna och charmigt pryda Ebbas vackra gestalt. Jag byter nu kanal så fort hon är med. Det är hemskt att se henne i den senaste säsongen med groteskt svartsminkade ögon. Det är en styggelse. Hon väljer att se ut som ett bulgariskt luder cirka 1978. Hon trampar lustfyllt på det sista glädjeämnet i mitt liv. Ett svek av kolossalformat. Jag hoppas nu att hon och Olof förlorar alla matcher. Allra helst på utslagsfrågor.
Jag gillar Ebba som bulgariskt luder också som jag sa igår den var raffig den där Lill-Babs bodyn från en slaktad leopard, svartsmink är snyggt så länge som hon inte har långa ögonfransar, skitfula utskott som Jossan bär

Oerhört långsökt att det skulle uppfattats som ett bögigt uttal från Musses sida när han tilltalar djuret sitt

Teddy och Freddy var oerhört lätt förövrigt, och poängen med att facka in Emil Perssons
julaftons-psykos även här var blott för att propagera för pseudovetenskapen där man kan såras mentalt utav farliga ord utan att veta om det! vilket därför skola rättfärdiga canceleringen av gamla hederliga ord som lakritstomte det är samma vänstertänk som sedermera leder till att man kan skylla sina misslyckade liv på uppväxten för att någon sa nånting som ev kanske stannade kvar

Vad kul att dom enkelriktar vad subliminal betyder, dom förstår inte att det dom själva sysslat med i alla säsonger som dom anser är gott & subliminalt upplyftande för minoriteter istället är destruktivt för oss med rätt värderingar.
Alla mot allas försynta strategi att bomba oss med reklam som passerar snabbt i dessa bild-illustrationer samt hur dom sätter ihop frågorna till ett ämne. dvs att själva klämma in det subliminala budskapet Svik fosterlandet, var onationell (positiv subliminal värkan) illa dolt bakom folkbildning samtidigt som Fredrik varnar för att vi ska vara försiktiga med att säga ordet bog för det kan ha negativ subliminal värkan

Hela tiden avslöjar dom sin egen värdegrund när dom inom samma ämne försöker subliminalt sammanhopa inför vår blick fascisternas nät av åsikter för att varna tittaren, avigsidan är att detta ÄVEN avslöjar hur deras extremt långsökta åsiktspaket hänger samman eftersom deras åsikter bygger helt på anti-haschischm = mot sexism, fascism, kapitalism (nåja) och homofobi
Senast redigerad av Crapmagic 2023-11-07 kl. 23:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in