2024-02-23, 05:53
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutkungen3000
Man känner verkligen den avsaknade kemin i vissa burar. Det är tydligt att Lotta Lundgren troligtvis bara gör sig bra ihop med sin man, rent personlighetsmässigt. Knepig person. Magnus och Jennifer är också skumma, men det var Magnus och den där blonda saken som var med honom tidigare också.

Det känns som ganska introverta personer som är bra på sin sak men tagna ur sitt sammanhang, med fel personer, blir pannkaka. Det enda lag som skiner på riktigt tycker jag är Claes och Rickard. Goa gubbar.

Sedan undrar jag... Tror ni att lagen verkligen hör störningsljudet? Eller är det bara för att F&F ska få vara lite roliga i början? För man hör aldrig att det spelas upp i burarna vilket det känns som att de skulle gjort en grej av annars.

Jag vet inte om störningsljudet spelas upp, men man får ju aldrig höra inne i en bur som Filip och Fredrik inte talar med så att säga, så hur skulle man kunna höra att det spelas upp då menar du?

Jag har för mig att det att kommenterats i programmet någon gång av en deltagare att det är jobbigt att lyssna på störningsljudet eller dylikt.
Citera
2024-02-23, 06:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Kunde du också skoljoggen? i kvällens avsnittet
__________________________________________________ _________________
Nu kan vi konstatera att Andrew är den förste mannen på jorden som inte har ett sjukt förhållande till Linas klängande med det överlägset snyggaste frizzan av tjejerna, eftersom Andrew
faktiskt kramar tillbaka
__________________________________________________ __________
Narcissisten Fredrik drar frågorna till sin hembyggd igen, 10000 frågan om att
veta vilket landskap Sundsvall ligger
__________________________________________________ ______
Vem har sagt att Romeo och Julia överhuvudtaget dör?
att ha det som idiotfråga?? det ingår inte i normal bildning att veta hur olika berättelser också slutar,
så svaret är att ingen dör! därför är Romeo och Julia en tragedi
__________________________________________________ ______________
Kan någon svara på varför alla geografiska frågor i stort sätt alltid handlar om Afrikanska länder?
(jag vet varför på ett ungefär)

__________________________________________________ ______
"I valet emellan 2 extremer vill man gärna hitta den här"
I valet emellan är en förvirrande formulering, är det en utomstående som ska ta parti för någon? eftersom 2 extremer inte vill hitta common ground
__________________________________________________ ___________
Så ni i tråden, kan ni börja känna något förakt? ännu för F&F trötta alkoholhaltiga dryckes frågor?

Först gnäller du på att det frågas om var Sundsvall ligger. Sen gnäller du på att alla geografifrågor handlar om Afrika. Hur ska du ha det?
——————————————
Kan du inte bara konstatera att du inte är så allmänbildad som du trodde?
Citera
2024-02-23, 09:29
Medlem
Citat:

Vem har sagt att Romeo och Julia överhuvudtaget dör?
att ha det som idiotfråga?? det ingår inte i normal bildning att veta hur olika berättelser också slutar,
så svaret är att ingen dör! därför är Romeo och Julia en tragedi

Ibland (nästan hela tiden tbh) skriver du så obegripliga saker. Det är klart att det är allmänbildning att känna till åtminstone huvuddragen i Romeo & Julia, och det visade ju sig också genom att båda lagen hade rätt på frågan.
Citera
2024-02-23, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Jag vet inte om störningsljudet spelas upp, men man får ju aldrig höra inne i en bur som Filip och Fredrik inte talar med så att säga, så hur skulle man kunna höra att det spelas upp då menar du?

Jag har för mig att det att kommenterats i programmet någon gång av en deltagare att det är jobbigt att lyssna på störningsljudet eller dylikt.

Jag har också för mig att det även diskuterats att något lag vid något tillfälle var ärliga och påtalade när störningsljudet inte var igång så de kunde höra den andra burens svar.
Citera
2024-02-23, 10:04
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutkungen3000
Man känner verkligen den avsaknade kemin i vissa burar. Det är tydligt att Lotta Lundgren troligtvis bara gör sig bra ihop med sin man, rent personlighetsmässigt. Knepig person. Magnus och Jennifer är också skumma, men det var Magnus och den där blonda saken som var med honom tidigare också.

Det känns som ganska introverta personer som är bra på sin sak men tagna ur sitt sammanhang, med fel personer, blir pannkaka. Det enda lag som skiner på riktigt tycker jag är Claes och Rickard. Goa gubbar.

Sedan undrar jag... Tror ni att lagen verkligen hör störningsljudet? Eller är det bara för att F&F ska få vara lite roliga i början? För man hör aldrig att det spelas upp i burarna vilket det känns som att de skulle gjort en grej av annars.
Det är väl Olof som är knepig som partner. Han är ju så galet tävlingsinriktad. Inte kul att tävla med.
Citera
2024-02-23, 10:04
Medlem
Skidlifts avatar
Fredrik försade sig tydligt med "Here I go again" men Erik och Ebba missa det tydligen helt.
Citera
2024-02-23, 10:58
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Fredrik försade sig tydligt med "Here I go again" men Erik och Ebba missa det tydligen helt.

Tänkte men vad säger han 😁.
Citera
2024-02-23, 11:21
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Först gnäller du på att det frågas om var Sundsvall ligger. Sen gnäller du på att alla geografifrågor handlar om Afrika. Hur ska du ha det?
——————————————
Kan du inte bara konstatera att du inte är så allmänbildad som du trodde?
Inga flera frågor om varesig Afrika eller Sundsvall på ett jävla tag, tänk om man skulle utforska städer i Asien, Oceanien och Sydamerika, så ska jag ha det
Det enda Fredrik vill genom att ställa frågor om Norrland hela tiden är att bevisa för sig själv och sina kollegor i redaktionen att han minsann inte är någon vanlig Stockholmscentrerad svensk

Det säger väldigt mycket om F&F politiska världsbild att dom är intresserade av Europa, USA och Afrika endast

Finns inget intresse i att vara allmänbildad så länge som det inte är ett smalt ämne, vilket borde
vara den egentliga allmänbildningen

Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Ibland (nästan hela tiden tbh) skriver du så obegripliga saker. Det är klart att det är allmänbildning att känna till åtminstone huvuddragen i Romeo & Julia, och det visade ju sig också genom att båda lagen hade rätt på frågan.
Det var väl inga i skolan som spelade Romeo och Julia på klassens timme? jag har inget minne av att läraren berättade om Romeo och Julia, vilket ämne ligger det under, Historier? utskott till ämnet Historia , för det kan inte var så att jag har glömt att det gicks igenom i skolan heller således struntar väl jag i om båda lagen hade rätt
Senast redigerad av Crapmagic 2024-02-23 kl. 11:39.
Citera
2024-02-23, 16:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Inga flera frågor om varesig Afrika eller Sundsvall på ett jävla tag, tänk om man skulle utforska städer i Asien, Oceanien och Sydamerika, så ska jag ha det
Det enda Fredrik vill genom att ställa frågor om Norrland hela tiden är att bevisa för sig själv och sina kollegor i redaktionen att han minsann inte är någon vanlig Stockholmscentrerad svensk

Det säger väldigt mycket om F&F politiska världsbild att dom är intresserade av Europa, USA och Afrika endast

Finns inget intresse i att vara allmänbildad så länge som det inte är ett smalt ämne, vilket borde
vara den egentliga allmänbildningen

Det var väl inga i skolan som spelade Romeo och Julia på klassens timme? jag har inget minne av att läraren berättade om Romeo och Julia, vilket ämne ligger det under, Historier? utskott till ämnet Historia , för det kan inte var så att jag har glömt att det gicks igenom i skolan heller således struntar väl jag i om båda lagen hade rätt

Litteratur baby, Romeo & Julia ligger under litteratur. Känner du till begreppet, eller ligger litteratur utanför normal allmänbildning?

Ämnet som Shakespeare behandlar har behandlats tusentals gånger i andra berättelser sedan dess.
Citera
2024-02-23, 17:25
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Litteratur baby, Romeo & Julia ligger under litteratur. Känner du till begreppet, eller ligger litteratur utanför normal allmänbildning?

Ämnet som Shakespeare behandlar har behandlats tusentals gånger i andra berättelser sedan dess.
Ja litteratur fick vi inte läsa om i grundskolan
Citera
2024-02-23, 17:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja litteratur fick vi inte läsa om i grundskolan

Var det något slags särskola? För vi i den vanliga skolan fick definitivt en lätt genomgång av världslitteraturen
Citera
2024-02-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Han är extremt kunnig i vissa områden (jag minns exempelvis en UP när han tog över 10p när man skulle säga vilket land det var baserat på landets konturer), men han behöver någon som kan komplettera hans luckor och styra hans tankar i rätt riktning. Emma har ungefär samma kunskapsområden som Jonathan och då blir det ingen final
Emma har knappt några kunskaper alls skulle jag säga. Det gäller att vara bred som du säger och det är han definitivt inte. I på spåret tog hans partner nästan alla frågor och även Hanna är mer allmänbildad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in