Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Först gnäller du på att det frågas om var Sundsvall ligger. Sen gnäller du på att alla geografifrågor handlar om Afrika. Hur ska du ha det?
——————————————
Kan du inte bara konstatera att du inte är så allmänbildad som du trodde?
Inga flera frågor om varesig Afrika eller Sundsvall på ett jävla tag, tänk om man skulle utforska städer i Asien, Oceanien och Sydamerika, så ska jag ha det
Det enda Fredrik vill genom att ställa frågor om Norrland hela tiden är att bevisa för sig själv och sina kollegor i redaktionen att han minsann inte är någon vanlig Stockholmscentrerad svensk
Det säger väldigt mycket om F&F politiska världsbild att dom är intresserade av Europa, USA och Afrika endast
Finns inget intresse i att vara allmänbildad så länge som det inte är ett smalt ämne, vilket borde
vara den egentliga allmänbildningen
Citat:
Ursprungligen postat av
Jorja
Ibland (nästan hela tiden tbh) skriver du så obegripliga saker. Det är klart att det är allmänbildning att känna till åtminstone huvuddragen i Romeo & Julia, och det visade ju sig också genom att båda lagen hade rätt på frågan.
Det var väl inga i skolan som spelade Romeo och Julia på klassens timme? jag har inget minne av att läraren berättade om Romeo och Julia, vilket ämne ligger det under, Historier? utskott till ämnet Historia
, för det kan inte var så att jag har glömt att det gicks igenom i skolan heller
således struntar väl jag i om båda lagen hade rätt