2019-02-23, 09:27
Medlem
KlasKarlsson69s avatar
Var där för kanske en vecka sen men lyckades inte ta mig in. Skulle vara kul att veta mer om fabriken. Ligger på jägmästargatan.
Citera
2019-02-23, 10:19
Medlem
Bongomans avatar
Det är Yours Truly Clothes, ett numera nedlagt så kallat socialt hållbart klädmärke. Ingen tillverkning, bara import så där inne finns nog inget annat än skräp. Inga häftiga maskiner, inget intressant att se.
Citera
2019-02-23, 15:40
Medlem
AX64s avatar
Är det inte den lokalen som står på mark som man inte riktigt lyckats reda ut vad man kan och får göra med? Därmed kan man varken riva, bygga nytt, eller göra just något vettigt med stället eller marken lokalen står på. Kommer säkerligen stå övergiven i många år till såsom andra övergivna fabriker i innerstan.
Citera
2019-02-24, 19:21
Medlem
Alla tre byggnader där på Midskogsgränd kommer rivas.
Vid byggnaden längst in kommer det byggas en serverhall och vid de andra två håller det på att planeras en kontorsbyggnad.
Citera
2019-02-27, 12:34
Medlem
Gjorde ett inlägg om denna "klädfabrik" för ett bra tag sen här (antagligen därför du benämnde stället just så ). "Yours Truly Clothes" som står på Google Maps vet jag mycket lite om, däremot ägde klädmärket WESC (Superlative Conspiracy) stället fram till åtminstone 2016. Som någon redan nämnt ska en ny stor serverhall byggas på platsen (länk) och därmed rivs de 2 övergivna kontorsbyggnaderna, som enligt artikeln är byggda på 60-talet. Något jag försökt kolla upp är vad företaget "AB Maskinaffären Pehrsson & Co" sysslade med, då detta står på en skylt på den mindre byggnaden, men jag har inte lyckats hitta några spår av ett sådant företags existens.

Stället är hyfsat väl igensatt, och senast jag var där och tittade (vilket dock var ett bra tag sedan) var det inte speciellt lätt att komma in. Men en tur till skadar väl inte...
Citera
2019-02-28, 22:53
Medlem
Under flera år användes huset också som kontor för bolaget som spelade in Beckfilmer mm. De hade säkert ett annat kontor också men detta var kontoret för själva produktionen.
Citera
2019-04-17, 13:43
Medlem
LagomLats avatar
Jag vet att Wesc hade lokaler i huset, men ägde dom verkligen kåken?

LL
Citera
2021-02-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Är det inte den lokalen som står på mark som man inte riktigt lyckats reda ut vad man kan och får göra med? Därmed kan man varken riva, bygga nytt, eller göra just något vettigt med stället eller marken lokalen står på. Kommer säkerligen stå övergiven i många år till såsom andra övergivna fabriker i innerstan.

Kan meddela att du hade rätt. Var förbi där idag och det står fortfarande övergivet. Lite graffiti, många krossade rutor och en hel del igensatta fönster. Bra skydd för de hemlösa kan jag tro. Kablar till viss belysning inomhus stulen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in