Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-02-25, 20:35
Medlem
frasselitos avatar
Sveriges befolkning åldras. Ekonomer och politiker talar om att vi måste ha hög invandring för att hjälpa den åldrande befolkningen och upprätthålla kreditekonomin.

En lösning på detta demografiska problem är att istället för invandring ge bidrag av något slag till svenska familjer för att öka barnafödandet. Att ge incitament för barnafödande hos den inhemska befolkningen istället för att lägga resurser på en flyktinginvandring som är en resursslukande samhällskollapsare.

Är detta en genomförbar lösning?

Kan detta förslag slå fel i Sverige så att man får diskussion i stil med att kvinnors kroppar inte ska kunna köpas för barnaproduktion? (Skulle ej förvåna mig)

Andra tankar?
Citera
2019-02-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Andra tankar?
I stället för bidrag kan man ge skattelättnader, vilket kommer innebära att den produktiva delen av befolkningen uppmuntras mer.
Citera
2019-02-25, 20:40
Medlem
note-its avatar
Japp, den enda rätta vägen till integrations problemet.
Citera
2019-02-25, 20:44
Medlem
constants avatar
Citat:
En lösning på detta demografiska problem är att istället för invandring ge bidrag av något slag till svenska familjer för att öka barnafödandet.
Smart. Man skulle kunna införa någon typ av "barnbidrag".

Edit: Såg nu att det redan finns: https://www.forsakringskassan.se/pri...ott/barnbidrag
Citera
2019-02-25, 20:49
Medlem
Citat:
Sveriges befolkning åldras. Ekonomer och politiker talar om att vi måste ha hög invandring för att hjälpa den åldrande befolkningen och upprätthålla kreditekonomin.

En lösning på detta demografiska problem är att istället för invandring ge bidrag av något slag till svenska familjer för att öka barnafödandet. Att ge incitament för barnafödande hos den inhemska befolkningen istället för att lägga resurser på en flyktinginvandring som är en resursslukande samhällskollapsare.

Är detta en genomförbar lösning?

Kan detta förslag slå fel i Sverige så att man får diskussion i stil med att kvinnors kroppar inte ska kunna köpas för barnaproduktion? (Skulle ej förvåna mig)

Andra tankar?

Konstigt . När vi pratar miljö här på Flashback brukar åsikten att befolkningsökningen är det största miljöproblemet framföras . Nu vill några öka barnafödandet med hjälp av ekonomiska stimulanser . Det går inte ihop .
Citera
2019-02-25, 20:50
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Smart. Man skulle kunna införa någon typ av "barnbidrag".

Edit: Såg nu att det redan finns: https://www.forsakringskassan.se/pri...ott/barnbidrag
Ja du kanske är ironisk jag vet inte. Men det jag föreslår är iallafall en utökning av barnbidraget. Man kan döpa det till ’barnproduktionsbidrag’ och vi kan följa svensk sed att skapa en egen myndighet vid namn Barnproduktionsverket som får driva den dagliga verksamheten i att få folk att knulla mer.
Citera
2019-02-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Konstigt . När vi pratar miljö här på Flashback brukar åsikten att befolkningsökningen är det största miljöproblemet framföras . Nu vill några öka barnafödandet med hjälp av ekonomiska stimulanser . Det går inte ihop .
Alla på Flashback har inte samma åsikt.
Citera
2019-02-25, 20:54
Medlem
constants avatar
Citat:
Ja du kanske är ironisk jag vet inte. Men det jag föreslår är iallafall en utökning av barnbidraget.
Möjligt att jag var ironisk, men känslan var att du inte hade en aning om att vi har barnbidrag.

Du skrev:
Citat:
En lösning på detta demografiska problem är att istället för invandring ge bidrag av något slag till svenska familjer för att öka barnafödandet.

I dag får man närmare en kvarts miljon för ett barn, har man fler än två ökar siffran per barn.
Senast redigerad av constant 2019-02-25 kl. 20:56.
Citera
2019-02-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Möjligt att jag var ironisk, men känslan var att du inte hade en aning om att vi har barnbidrag.

Du skrev:

I dag får man närmare en kvarts miljon för ett barn, har man fler än två ökar siffran per barn.
Ja, just det. Det finns flerbarnstillägg.
Citera
2019-02-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Alla på Flashback har inte samma åsikt.

Vet det . Men många högerextrema framför sådana åsikter . Man kan dock inte kräva för mycket av den gängen .
Citera
2019-02-25, 20:58
Medlem
constants avatar
Citat:
Vet det . Men många högerextrema framför sådana åsikter . Man kan dock inte kräva för mycket av den gängen .
Skulle just högerextrema inte vilja att befolkningen ökar?

Har du någon källa till det?
Citera
2019-02-25, 21:00
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Det går visst ihop.

Man kan jämföra med att det är bättre att producera mindre kvantitet produkter av hög kvalité jämfört med hög kvantitet av låg kvalité. Hållbarhet är ingen dålig egenskap.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in