Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-02-27, 16:55
Bannlyst
Jag förstår massan som saknar moral. Dessa vill bli politiker i tron att de kommer att tjäna grova pengar på att agera landsförrädare såsom att vara korrumperade politiker.

Men varför ska man vara politiker själv i övertygelsen om att man ändå inte kan åstadkomma ett skit? Meningen är att Sverige ska förstöras. Vad spelar det då för roll vad man hittar på? Vad skulle ni hitta på, nya platser för cykelbanor?
Citera
2019-02-27, 17:06
Medlem
Asgarvars avatar
Varför bli assistent eller biträde? En del trivs, andra inte.
Citera
2019-02-27, 17:08
Medlem
Magnituds avatar
Tjäna fett med cash på att strida för sina åsikter hur rubbade dom än är, som taget

30 miljoner invånare får Sverige plats med, dessa politiker borde fan investigeras, deras hjärnor
Citera
2019-02-27, 17:26
Medlem
General-snuss avatar
De är väll alltid schysst med lite makt o sen tjäna pengar på att driva sina egna åsikter

Dessutom jobb erbjudanden man får när ens politiska karriär är över är ju inte heller helt fel

Kolla Reinfeldt och Anders Borg t.ex

Sen har vi ju även Göran Persson som gjorde sin fru till VD för Systembolaget om jag inte minns fel
Citera
2019-02-27, 17:29
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
De är väll alltid schysst med lite makt o sen tjäna pengar på att driva sina egna åsikter

Dessutom jobb erbjudanden man får när ens politiska karriär är över är ju inte heller helt fel

Kolla Reinfeldt och Anders Borg t.ex

Sen har vi ju även Göran Persson som gjorde sin fru till VD för Systembolaget om jag inte minns fel

Du minns fel, Göran Perssons fru var redan VD för bolaget innan den fete började kladda på henne
Citera
2019-02-27, 17:30
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Du minns fel, Göran Perssons fru var redan VD för bolaget innan den fete började kladda på henne

Jaha okej då va de väll inte så bra skvaller då

Äru säker?^^
Citera
2019-02-27, 17:32
Medlem
covfefe...s avatar
Många börjar väl som tonåringar, är idealister och tror de kan göra världen till en bättre plats. Sedan inser de att politik mest handlar om att navigera systemet och manövrera ut motståndare. Många lämnar då den politiska banan, men de narcisister och psykopater som trivs med detta fortsätter, lyckas bra och hamnar på positioner som ger dem makt och rikedom.

Citat:
Ursprungligen postat av Noose..

De var inte öppna med sin relation men självklart kan vi inte veta om de redan då var ett par. Hade de offentligt varit ett par hade inte GP kunnat utnämna henne till VD, och det är en anledning till att vänta med att offentliggöra förhållandet.
Citera
2019-02-27, 17:36
Medlem
Max3xs avatar
Tjäna pengar genom att bli nyliberalismens språkrör eller få utlopp för narcissistiska böjelser.

Alternativt; en stolle som fastnat i något ungdomsförbund, en person utan egentliga ambitioner eller intelligens. Hen blir en perfekt "trycka på knappen" zombie i riksdagen.
Citera
2019-02-27, 17:42
Medlem
exceptionals avatar
Påverka.
Citera
2019-02-27, 20:52
Man blir inte politiker, man utvecklas till att bli politiker.

Många engagerar sig tidigt för att just "förändra världen",
när man är politiker gör man långt ifrån det. Oftast, gör
man faktiskt inte någon större skillnad.
Att vara politiker är som andra liknande samhällsstyrande roller och
ledarskapsyrken, man bestämmer saker som behöver att bestämmas. Den stora
skillnaden är att man som politiker öppet bestämmer/försöker bestämma utifrån
sitt partis politiska ideologi.

Politiker är inga övermänniskor som vissa här tror, heltidspolitiker är ett yrke
som kan jämföras med en mellanchef i ett företag. Sedan går det uppåt, riksdagspolitiker =
folk som försöker blir VD och istället för att direkt rövslicka så går man ut och kampanjar.

mvh kommunpolitikern
Citera
2019-02-27, 22:27
Medlem
MrBulldoggs avatar
Glöm inte egot. Politiker på alla nivåer älskar prestigeprojekt, om det så är en ynklig hockeyrink i nån armhåla till småstad eller ett fantastiskt dyrt sjukhus i hufvudstaden. Det svider nog lite innerst inne att demokratiskt valda politiker sällan får stå staty; jag har inga som helst problem att föreställa mig Annie Lööf nära en dröm om att sitta likt Abraham Lincoln på central plats i Stockholm. Fast hennes staty är förstås minst 20% större.
Citera
2019-02-27, 23:26
Medlem
Callebiltes avatar
Jag tror arbetsförmedlingen skickar folk som inte kan svara normalt på frågeformuläret till riksdagen.

Namn: Jag tycker detta är en inegritetskränkande fråga.
Personnummer: Det ska jag tala om för dig, det är samma som jag hade innan.
Är du arbetslös: Absolut inte, jag saknar bara ett jobb.
Kan du försäkra att uppgifterna är sanna: Det beror på vad du menar med sanning..

Arbetsförmedlaren: Ok ännu en idiot. Då stämplar vi Rosenbad på formuläret..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in