2019-04-06, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
De blå bör gräva litegrann i hans senaste unges moders tidigare relationer. Där har vi verkligen ett galet släkte som inte drar sig för nåt.

För oss nyfikna: berätta mer..

Det finns inte mycket information om något om T på vare sig hans facebook, missing people eller nätet/pressen så du får mer än gärna berätta mer.. Maska namn eller fb-länk till barnets mamma.. Vore rart.. Tack!

Jag tycker fortfarande att det är "ruskigt tyst" om detta!? Någon borde veta något å andra sidan är vi kanske lite bortskämda med att få all möjlig information här på fb oavsett om det sant eller inte..
Citera
2019-04-06, 16:00
Medlem
Parasomnis avatar
Till er som undrar om efternamn
Th*mas T*ivanen
* = o

Har barn, arbete osv. Psykisk ohälsa, troligtvis tidigare eller nuvarande problem med droger också. Skriven i Enköping.

Enligt efterlyst syntes han till i danderyd, spånga, och lite olika ställen innan han försvann. Han dök ej upp på jobbet och ingen i familjen fick tag i honom.

Hans tillhörigheter hittades i en ryggsäck vid Ulriksdals slottsträdgård dagen efter försvinnandet. Dom säger inte vad som hittades men är säkra på att det tillhör honom.

Förekommer på Lexbase, kan ej se för vad.
Senast redigerad av Parasomni 2019-04-06 kl. 16:06.
Citera
2019-04-07, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
De blå bör gräva litegrann i hans senaste unges moders tidigare relationer. Där har vi verkligen ett galet släkte som inte drar sig för nåt.

Vad menar du med det? Vad ska hennes tidigare karl ha för motiv menar du?
Citera
2019-04-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsmak

Alla motiv och teorier är möjliga tills polisen och kanske T,s familj dementerar, lämnar ut mer information eller att han rent utav hittas och vi kan få ett besked om vad som hänt!

Det är fortfarande väldigt tyst i detta och tills han eventuellt hittas eller ny information inkommer så får vi fortsätta att spekulera och hoppas på en lösning i detta försvinnande!
Citera
2019-04-07, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkAngel75
Alla motiv och teorier är möjliga tills polisen och kanske T,s familj dementerar, lämnar ut mer information eller att han rent utav hittas och vi kan få ett besked om vad som hänt!

Det är fortfarande väldigt tyst i detta och tills han eventuellt hittas eller ny information inkommer så får vi fortsätta att spekulera och hoppas på en lösning i detta försvinnande!

Absolut! Men jag förstår inte riktigt vad hennes ex ska ha för motiv för att göra nåt mot honom? Tycker det är ganska långsökt! Ni här som sitter och kommenterar hans utseende har nog mer motiv än hennes ex !! Vad jag vet så har T och hennes ex inget mot varandra
Citera
2019-04-07, 15:41
Medlem
Citat:
Absolut! Men jag förstår inte riktigt vad hennes ex ska ha för motiv för att göra nåt mot honom? Tycker det är ganska långsökt! Ni här som sitter och kommenterar hans utseende har nog mer motiv än hennes ex !! Vad jag vet så har T och hennes ex inget mot varandra

Nä, det förstår inte jag heller men allt är ju möjligt! Jag håller inte riktigt med dom som kommenterar hans utseende.. Man behöver inte vara "bad boys" pga tatueringar i ansiktet eller trycket på sin t-shirt.. Jag dömer ingen men blir såklart fundersam när man läser att han umgicks i kriminella kretsar, drogs med psykisk ohälsa och ev missbruk!
Citera
2019-04-07, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkAngel75
Nä, det förstår inte jag heller men allt är ju möjligt! Jag håller inte riktigt med dom som kommenterar hans utseende.. Man behöver inte vara "bad boys" pga tatueringar i ansiktet eller trycket på sin t-shirt.. Jag dömer ingen men blir såklart fundersam när man läser att han umgicks i kriminella kretsar, drogs med psykisk ohälsa och ev missbruk!

Psykisk ohälsa är nåt som växer sig stadigt i Sverige nu, tyvärr. Hans tryck på t-shirt stämmer till 90% och tatueringar har dom flesta nu förtiden. Hans kriminella krets innehåller mest droger och inte så mycket mer. Vi har tungt kriminellt belastade folk här men ingen han rörde sig med!
Citera
2019-04-08, 07:01
Medlem
Saken är ju den att den profilen som finns tillgänglig är ju skapad 2018. Antagligen har han ju haft en annan profil tidigare, och de som kommenterat verkar vara någon från Storbritannien.
Citera
2019-04-08, 07:39
Medlem
[quote=sommarsmak|67250938]Psykisk ohälsa är nåt som växer sig stadigt i Sverige nu, tyvärr. Hans tryck på t-shirt stämmer till 90% och tatueringar har dom flesta nu förtiden. Hans kriminella krets innehåller mest droger och inte så mycket mer. Vi har tungt kriminellt belastade folk här men ingen han rörde sig med!

Polisen har ju gått ut med att T senast sågs "med ett gäng" men vill inte gå in på närmare vad det är för personer eller vilket gäng!

Jag har själv skrivit att "allt är möjligt, olika teorier och spekulationer" men jag kan inte släppa det du skriver.. Jag får känslan av att det är drogrelaterat. Om T skötte sina affärer på annan ort, kanske det är ett alternativ för att hålla familj och vänner utanför?!

Vore intressant att få höra hur ex T,s "vänner" spekulerar!?
Citera
2019-04-08, 19:05
Medlem
Citat:

Gossen med släkte är ju tungt kriminella. Sitter på kåken sedan ett x-antal år tillbaka med permissioner. Ökänt släkte. Gossen är ju sedan 20 + år besatt av exkärringen. Finns ju ingen annan än denna dam i sikte och det minsta man vill är väl att damen ifråga avlar av sig med annat herrskap. Är ju inte första gången det tagits av daga i det släktet om man säger så. Diverse flashbacktrådar avhandlar väl detta släkte.
Citera
2019-04-08, 19:07
Medlem
Citat:

Haha, bullshit.
Citera
2019-04-08, 19:16
Medlem
[quote=Tramsbyxan|67260710]Gossen med släkte är ju tungt kriminella. Sitter på kåken sedan ett x-antal år tillbaka med permissioner. Ökänt släkte. Gossen är ju sedan 20 + år besatt av exkärringen. Finns ju ingen annan än denna dam i sikte och det minsta man vill är väl att damen ifråga avlar av sig med annat herrskap. Är ju inte första gången det tagits av daga i det släktet om man säger så. Diverse flashbacktrådar avhandlar väl detta

Du är heeeeelt ute och cyklar! Om det är så att han har permissioner, vilket jag inte tror för jag ser han dagligen, så borde det vara omöjligt för honom att ta sig till danderyd , gömma kroppen och sen tillbaka till anstalt på 24 timmar! Då måste han ha hjälp av någon, det kanske är av dig ??!?! Eftersom du verkar veta allt!!
Vem/vilka är det släktet mördat då? Enligt dig dvs
Senast redigerad av sommarsmak 2019-04-08 kl. 19:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in