Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-03-04, 15:51
  #1
Medlem
Gnusmas80s avatar
Jag har precis flyttat till virsbo i västmanland. Någon som vet vad virsbo är för samhälle? Jag har hört folk prata om en som bor här, man ska hålla sig ifrån han. *an **rj***d. Igår när jag var ute med min hund så såg jag att det var en stor polisinsats i hyreshusen. Så jag undrar om jag borde söka mig vidare
Citera
2019-03-04, 16:19
  #2
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusmas80
Jag har precis flyttat till virsbo i västmanland. Någon som vet vad virsbo är för samhälle? Jag har hört folk prata om en som bor här, man ska hålla sig ifrån han. *an **rj***d. Igår när jag var ute med min hund så såg jag att det var en stor polisinsats i hyreshusen. Så jag undrar om jag borde söka mig vidare

Har inte bott där men har jobbat på uponor för ett antal år sedan, verkar vara riktigt mycket inavel och finnar där

Samt en hel del pundare
Citera
2019-03-04, 16:25
  #3
Medlem
Lite småkärvt enligt mina erfarenheter. Orten har en hel del filmiska kvaliteter. Det känns som att man kommer till en sådan där amerikansk tv-serie eller film som utspelar sig i amerikansk träskmark med tillhörande karaktärer. Å andra sidan är det verkligen ur-Sverige. Det kräver nog lite karaktär att vara nyinflyttad där, skulle jag tro.

Jag ser att jag själv har nominerat orten i så väl tråden "Sveriges mest öde tätort" som "Sveriges Twin Peaks". Kort sagt. Du bör avundas.
Citera
2019-03-04, 16:34
  #4
Medlem
ClickBaits avatar
Det är ett jättelugnt område. Någon finne som dricker sprit, eventuellt någon flykting.
Jag skulle kunna bo där, när man vill koppla av. Inte långt från Västerås heller.
Citera
2019-03-05, 08:24
  #5
Medlem
Gnusmas80s avatar
Hur ser historien kring den här H**jeru* ut? Många som varnade för att ha något med han att göra inte fått någon klar bild av han ännu.
Citera
2019-03-21, 16:09
  #6
Medlem
roflcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusmas80
Hur ser historien kring den här H**jeru* ut? Många som varnade för att ha något med han att göra inte fått någon klar bild av han ännu.

Jag kommer ifrån Virsbo och är uppvuxen där, och besökte mina föräldrar i helgen

Virsbo är otroligt mysigt, jättefint där speciellt på sommaren och det var fantastiskt att växa upp där.
Men det kan finnas en och annan full finne (jag är själv finne ) på fredagarna, men annars är det en lugn by.

Bor några knarkare och invandrare vid Persbovägen.
Finns en hel del WTn där också men nästan alla är trevliga!
__________________
Senast redigerad av roflcore 2019-03-21 kl. 16:14.
Citera
2019-03-21, 16:10
  #7
Medlem
roflcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusmas80
Hur ser historien kring den här H**jeru* ut? Många som varnade för att ha något med han att göra inte fått någon klar bild av han ännu.


Han har varit otroligt våldsam i sina dagar och han leker byns polis (plus att han är nasse).
Åker runt och stannar folk utan anledning (om de har annan hudfärg än vit).

Är du schysst mot honom och inte gör skumma affärer så kommer han skita i dig

Personligen har jag ingen kontakt med honom då han är farsa till en av mina barndomskompisar, men man har ju hört av andra i byn.
__________________
Senast redigerad av roflcore 2019-03-21 kl. 16:13.
Citera
2019-03-21, 16:16
  #8
Medlem
roflcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Lite småkärvt enligt mina erfarenheter. Orten har en hel del filmiska kvaliteter. Det känns som att man kommer till en sådan där amerikansk tv-serie eller film som utspelar sig i amerikansk träskmark med tillhörande karaktärer. Å andra sidan är det verkligen ur-Sverige. Det kräver nog lite karaktär att vara nyinflyttad där, skulle jag tro.

Jag ser att jag själv har nominerat orten i så väl tråden "Sveriges mest öde tätort" som "Sveriges Twin Peaks". Kort sagt. Du bör avundas.

Mest öde tycker jag är att överdriva, tycker nog såfall Ramnäs är värre

Virsbo är väl ett av världens lugnaste ställen
Citera
2019-03-21, 16:25
  #9
Avstängd
någon som vet om figge och bröderna mocko bor kvar i byn ?
lugnt ställe när jag hängde där.
Citera
2019-03-21, 21:12
  #10
Medlem
roflcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkfun
någon som vet om figge och bröderna mocko bor kvar i byn ?
lugnt ställe när jag hängde där.

Jag kan fråga farsan om jag kommer ihåg, har för mig att Mocko slutade jobba på bruket förra året? Sen om han bor kvar i byn har jag ingen aning om.
Citera
2019-03-21, 21:16
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av roflcore
Jag kan fråga farsan om jag kommer ihåg, har för mig att Mocko slutade jobba på bruket förra året? Sen om han bor kvar i byn har jag ingen aning om.

Gör så , Clabbe är också en gammal vän från byn där .
Citera
2020-05-24, 18:42
  #12
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusmas80
Jag har precis flyttat till virsbo i västmanland. Någon som vet vad virsbo är för samhälle? Jag har hört folk prata om en som bor här, man ska hålla sig ifrån han. *an **rj***d. Igår när jag var ute med min hund så såg jag att det var en stor polisinsats i hyreshusen. Så jag undrar om jag borde söka mig vidare


Hoppas du trivs i Virsbo, en jättemysig by är det verkligen. Fint på sommaren speciellt.

Kan finnas väldigt mycket nyfikna människor så var beredd på att bli uttittad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback