Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-03-20, 21:59
  #25
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Virsbo har varit och är ett förhållandevis väldigt lungt samhälle. På senare år har dock Västerås kommun deporterat lite "slödder" dit men de ställer inte till speciellt mycket besvär. Det har också varit en annan form av inflyttning av personer med högst tveksam bakgrund inom den kriminella världen. Den person som refereras till i tråden har med ålderns rätt inte utmärkt sig på samma sätt som för ett tiotal år sedan.

Sammanfattningsvis kan sägas att Virsbo är en idyllist bruksort med både för och nackdelar.

Vilken form av inflyttning har det varit ?
Citera
2024-04-28, 13:59
  #26
Medlem
Ungefär två år sedan flyttade några ukrainska familjer till Virsbo, och jag var också bland dem. Men det verkar inte som vi orsakar några jävla problem för staden. Kanske hade invånarna i Virsbo hoppats att ukrainarna skulle liva upp den ständiga tristessen i stan. Men det hände inte. Ha-ha!
I alla fall, efter att ha bott i Virsbo kan jag säga att naturen är vacker och det är lugnt. På kvällarna träffar du knappt någon på gatan. Jag har inte sett folk samlas, kanske bara på jul, midsommar och stadens dag vid Genbergs Sommarcafé.
Från slutet av mars började de ha diskotek på pizzerian på lördagar ungefär varannan vecka, från klockan 20.00 till midnatt. Jag borde kolla in det någon gång.
__________________
Senast redigerad av Kivik400 2024-04-28 kl. 14:03.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback