Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-04-14, 18:07
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plopp123
Nja, när det kommer till skada mot den fysiska hälsan så ligger det på fjärde plats, efter heroin, meth och kokain. Alkohol toppar dock listan när det kommer den skada som omgivningen tar.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21036393/

Alkohol reducerar användaren till en rutin, är inte Alkohol farligast så är den helt klart skadligast.
Citera
2024-04-15, 22:58
  #50
Medlem
SexualCafes avatar
Fast problemet med den här typen av studier är att den är lite för bred för att bevisa något som artikeln påstår. Det finns lite för många variabler helt enkelt.

Gissar på att Katarina på expressen hälsoliv hatar cannabis och ser sin chans att moralisera lite extra vilket är jäkligt oproffsigt.
Citera
2024-04-16, 05:31
  #51
Medlem
MrMarios avatar
Inte speciellt förvånande, alltid tyckt att de som rökt på dagligen i flera år framstår som allt trögare i skallen. Det är ju bara komik de som svamlar om att cannabis är "gratis high" utan några negativa effekter.
Citera
2024-04-24, 13:31
  #52
Medlem
Aaarghhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
Vad menas med "åldrande på hjärnan"?

Alla studier jag har läst hitintills menar ju på att cannabis saktar ner utvecklingen av hjärnan, vilket i sig är en negativ bieffekt.

Jag vet att många kampsportare i MMA behandlar sina hjärnskador med CBD och THC.
Alla smällar jag tar i tävling och sparring är bra mycket värre än jointen jag röker på kvällskvisten. Så för min egen del skulle jag börja med att sluta ta våld mot huvudet regelbundet innan jag lägger ner rökat.

Nu har jag inte kollat noga på undersökningen. Men jag antar att man gjort som så många andra gånger. Man tar en sample size av människor. Cannabisrökare vs icke cannabisrökare. Följer dessa under en tidsperiod och sen drar slutsatser från den datan utan att ta hänsyn till andra faktorer. Tex kan jag gissa att en person som nyttjar cannabis i högre grad lever "mindre rent" än en helnykter person. Kanske nyttjar andra droger. Väldigt stillasittande livsstil etc.


Röka ger ökat tv-tittande och ökad skräpmatskonsumtion, kan eventuellt göra någon småtrög i pallet.

En annan fråga, hur meckar man brunt (pollen) bäst utan tobak då tobak kan slita på loberna det med?
Citera
2024-04-24, 13:44
  #53
Medlem
Aaarghhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Inte speciellt förvånande, alltid tyckt att de som rökt på dagligen i flera år framstår som allt trögare i skallen. Det är ju bara komik de som svamlar om att cannabis är "gratis high" utan några negativa effekter.
Ha ha, ja det är lätt att snöa in på ganja, trög blir man om man inte använder den grå substansen, om man är stenad jämt och fnissar åt kulturnytt och tv:ns testbild så motionerar man inte hjärnan direkt.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback