Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-03-13, 21:40
  #1
Medlem
Dom svenska journalisterna verkar inte ha vaknat än men finnarna rapporterar följande.
Ska tydligen bara vara en ren formalitet innan förslaget klubbas igenom i kongressen.

https://svenska.yle.fi/artikel/2019/...a-mindre-isyta
Citera
2019-03-13, 21:43
  #2
Avstängd
ilpobres avatar
Ett välkommet förslag. Majoriteten av de som spelar i OS och VM spelar de facto till vardags i NHL och bör inte ha några som helst svårigheter att ställa om till mindre rinkar.

Dessutom får ju mer publik plats i arenorna i och med de mindre rinkarna.
Citera
2019-03-13, 22:27
  #3
Medlem
Kennethkvartings avatar
Nä fy tusan vilket dåligt beslut

Jag anser att hockeyn blir mycket sämre och in i helvete mycket tråkigare att kika på på liten rink.

Det blir som i handboll, bara en massa brötande omedelbart framför målet och så studar spelet fram och tillbaka.
Citera
2019-03-13, 22:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Nä fy tusan vilket dåligt beslut

Jag anser att hockeyn blir mycket sämre och in i helvete mycket tråkigare att kika på på liten rink.

Det blir som i handboll, bara en massa brötande omedelbart framför målet och så studar spelet fram och tillbaka.

Håller med. Försvinner flera dimensioner i spelet.
Citera
2019-03-13, 23:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Håller med. Försvinner flera dimensioner i spelet.

Och ni tycker vårt nuvarande spel inom ishockeyn är underhållande på stora rinkar? SHL blir sämre och sämre för varje år.
Citera
2019-03-13, 23:58
  #6
Medlem
Tvonds avatar
En fördel jag ser med liten rink är att man får ner farten. Vilket skulle gynna spelarnas hälsa en hel del.
Citera
2019-03-14, 01:46
  #7
Avstängd
400Bens avatar
Det måste väl bli en fördel för spelare i AHL under VM och en nackdel för spelare i SHL och Europa?
Citera
2019-03-14, 06:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raycroft
Och ni tycker vårt nuvarande spel inom ishockeyn är underhållande på stora rinkar? SHL blir sämre och sämre för varje år.

Skulle vilja påstå att det finns utrymme för mer taktik och speluppbyggnad på stor rink. Jag personligen uppskattar det.
Citera
2019-03-14, 07:07
  #9
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
En fördel jag ser med liten rink är att man får ner farten. Vilket skulle gynna spelarnas hälsa en hel del.

Det håller jag iofs med om trots det jag skrev i mitt första inlägg i tråden.
Citera
2019-03-14, 17:20
  #10
Medlem
Grittys avatar
Bra! Hoppas det införs i SHL också ( så kanske publiken återvänder ).

Tycker det ser ut som juniorbandy med stor rink. Inget alls för mig!


Och svenskar är ju bättre än finnar på NHL-rinkar så vi kommer krossa dem i dessa två mästerskapen då. Längtar (lite)!
Citera
2019-03-14, 22:25
  #11
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raycroft
Och ni tycker vårt nuvarande spel inom ishockeyn är underhållande på stora rinkar? SHL blir sämre och sämre för varje år.
Det är för att vi tappar profilerna, har inget med storleken på rinken att göra.

Jag är väldigt skeptisk till detta. För mig ska det vara:
Juniorer liten rink
Seniorer stor rink
Citera
2019-03-15, 00:00
  #12
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Det är för att vi tappar profilerna, har inget med storleken på rinken att göra.

Jag är väldigt skeptisk till detta. För mig ska det vara:
Juniorer liten rink
Seniorer stor rink

Kan hålla med dig om att det nog beror mer på att vi tappar alla profiler.

Men varför ha olika rinkstorlek för junior/senior? Du får gärna utveckla hur du tänker där.
Alltid intressant att lyssna till nya idéer
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback