Citat:
Ursprungligen postat av
generalkronan
Blev lite bättre efter indexeringen men inte tillräckligt för att ja ska vara nöjd.
Kollade fläkten igår när jag ändå satte i SSDn , och den såg ren och fin ut så tror inte den spökar. Datorn är förövrigt knäpptyst.
Men kanske har hittat nått, kollade i systemprocesserna och vid aktivitet ( typ om jag går in på en ny sida i safari så sticker kernel_task upp till ca. 300%..
Mitt batteri är kasst, och googlade bara lite snabbt nu men såg någon mer som haft samma problem med kernel_task men att det hjälpte vid ett batteribyte..
Om det är en Mac Pro, så har den inget batteri, den går på nätström, det är en stationär dator...
Om du har en bärbar Mac, så är det inte en Pro, utan en MacBook Pro, och du har då gjort samma skriv/tankefel som nån miljon andra som inte klarar att skilja på Mac Pro och MacBook Pro....
Har du en bärbar Mac så ska ett kasst batteri normal inte ge några knasigheter annat än när du kör på just batteriet. Har man laddsladden inkopplad så brukar det vanligen funka fint oavsett hur kasst batteriet är då strömmen som driver datorn då tas från nätomvandlaren och inte batteriet.