Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-18, 16:57
  #1
Medlem
proconsuls avatar
heter en bok som hävdar att Palme aldrig mördades utan flydde utomlands, till Frankrike.
Här håller författaren ett föredrag om boken https://www.youtube.com/watch?v=NmuiApBVklU

Är det någon som läst den och kan kommentera? Föredraget är rätt intressant. Han påstår att Jan-Olof Strandberg skulle ha spelat Palme och blivit skjuten med en startpistol. Han säger också att när liket kom till akuten säger läkaren "Det här är inte Olof Palme". Och det var det ju inte om det var Strandberg. Men han var ju inte död? Strandberg alltså? Vilket är liket han pratar om?
Citera
2019-03-18, 17:08
  #2
Medlem
kakelpannas avatar
Jag lade av efter halva boken. Författaren är antingen sjuk i huvudet eller ett uttråkat troll som vill dra in lite pengar.

Ren skit, 0/10, läs den inte. Sorry, men jag orkar inte ens lägga ner tid på en review, den är så jävla dålig.

Den bygger på helt vansinnig logik som att hela uppståndelsen i poliskåren var iscensatt, att läkarna var med på det hela och en dubbelgångare hade petats in och fan och hans moster.

Lisbeth träffar honom i hemlighet fortfarande och hon har en dubbelgångare som hon reser utomlands tillsammans med för att lura journalisterna och SÄPO och de har till och med suttit på samma plan med samma namn med varsinn biljett efter landning så välkomnar palme i en förklädnad Lisbeth medan dubbelgångaren avleder journalisterna.. och då reser riktiga Lisbeth och palme vidare med ett annat flyg ... och författaren försöker bara bevisa delar av knarkskapet med lika idiotiska kopplingar . Alltså jag orkar bara inte!

Gubbjäveln är fan pårökt eller psykotisk.
Citera
2019-03-18, 17:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Jag lade av efter halva boken. Författaren är antingen sjuk i huvudet eller ett uttråkat troll som vill dra in lite pengar.

Ren skit, 0/10, läs den inte. Sorry, men jag orkar inte ens lägga ner tid på en review, den är så jävla dålig.

Den bygger på helt vansinnig logik som att hela uppståndelsen i poliskåren var iscensatt, att läkarna var med på det hela och en dubbelgångare hade petats in och fan och hans moster.

Lisbeth träffar honom i hemlighet fortfarande och hon har en dubbelgångare som hon reser utomlands tillsammans med för att lura journalisterna och SÄPO och de har till och med suttit på samma plan med samma namn med varsinn biljett efter landning så välkomnar palme i en förklädnad Lisbeth medan dubbelgångaren avleder journalisterna.. och då reser riktiga Lisbeth och palme vidare med ett annat flyg ... och författaren försöker bara bevisa delar av knarkskapet med lika idiotiska kopplingar . Alltså jag orkar bara inte!

Gubbjäveln är fan pårökt eller psykotisk.

En bra historia är väl alltid värt sitt pris !😎
Citera
2019-03-18, 17:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Jag lade av efter halva boken. Författaren är antingen sjuk i huvudet eller ett uttråkat troll som vill dra in lite pengar.

Ren skit, 0/10, läs den inte. Sorry, men jag orkar inte ens lägga ner tid på en review, den är så jävla dålig.

Den bygger på helt vansinnig logik som att hela uppståndelsen i poliskåren var iscensatt, att läkarna var med på det hela och en dubbelgångare hade petats in och fan och hans moster.

Lisbeth träffar honom i hemlighet fortfarande och hon har en dubbelgångare som hon reser utomlands tillsammans med för att lura journalisterna och SÄPO och de har till och med suttit på samma plan med samma namn med varsinn biljett efter landning så välkomnar palme i en förklädnad Lisbeth medan dubbelgångaren avleder journalisterna.. och då reser riktiga Lisbeth och palme vidare med ett annat flyg ... och författaren försöker bara bevisa delar av knarkskapet med lika idiotiska kopplingar . Alltså jag orkar bara inte!

Gubbjäveln är fan pårökt eller psykotisk.
Jag hade aldrig hört talas om denna och det var säkert 25 år sedan jag läste en bok senast, men ditt inlägg är övertygande, hur ska man kunna låta bli att läsa den efter det omdömet? Kommer Jason Bourne spela Palme i filmatiseringen?
__________________
Senast redigerad av ompiliompi 2019-03-18 kl. 17:43.
Citera
2019-03-18, 19:07
  #5
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
heter en bok som hävdar att Palme aldrig mördades utan flydde utomlands, till Frankrike.
Här håller författaren ett föredrag om boken https://www.youtube.com/watch?v=NmuiApBVklU

Är det någon som läst den och kan kommentera? Föredraget är rätt intressant. Han påstår att Jan-Olof Strandberg skulle ha spelat Palme och blivit skjuten med en startpistol. Han säger också att när liket kom till akuten säger läkaren "Det här är inte Olof Palme". Och det var det ju inte om det var Strandberg. Men han var ju inte död? Strandberg alltså? Vilket är liket han pratar om?

Är det den här som Nasse-Ingrid tror är på riktigt?

Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
En bra historia är väl alltid värt sitt pris !😎
Fast låter ju som en rätt usel historia hade kunnat tänkte mig en lite genomarbetad story om alternativ-historie-Palme men då får det ju finnas lite verkshöjd?
Citera
2019-03-18, 19:10
  #6
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Jag hade aldrig hört talas om denna och det var säkert 25 år sedan jag läste en bok senast, men ditt inlägg är övertygande, hur ska man kunna låta bli att läsa den efter det omdömet? Kommer Jason Bourne spela Palme i filmatiseringen?

Boken är inte särskilt läsvänligt, inte som en roman. Mest pratar han om det som har hänt och påståtts om palmemordet och han har också missförstått och förstorat upp detaljer som om hela palmeutredningen bygger på dem, och sen vänder han på det och kommer omotiverat fram till att palme lever.

En grej är det där med läkaren.. det verkar mer vara en halvärslad kommentar från en ambulansförare som överhört det och i sin intervju nämnt det anekdotiskt och inte direkt menat något med det (liksom bara suttit och pratat fritt om hela kaosdagen) men som författaren blossat upp.

Hans logik är också väldigt mycket: "Aha, kunde inte vara Krister petterson, alltså dog inte palme, alltså lever palme.".

Dubbelgångarna är bara helt och hållet omotiverat intvingat.

Vad kan man förvänta sig av en bok som påstår att palme lever?

En film baserat på den här boken hade floppat. Passande skådis vore Nicholas Cage isåfall med samma regissör och budget som Left Behind.
__________________
Senast redigerad av kakelpanna 2019-03-18 kl. 19:16.
Citera
2019-03-18, 19:14
  #7
Moderator
Schlesiens avatar
Boktiteln är nämnd 18 ggr i stora tråden, bl a --> (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Citera
2019-03-19, 21:43
  #8
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
heter en bok som hävdar att Palme aldrig mördades utan flydde utomlands, till Frankrike.
Här håller författaren ett föredrag om boken https://www.youtube.com/watch?v=NmuiApBVklU

Är det någon som läst den och kan kommentera? Föredraget är rätt intressant. Han påstår att Jan-Olof Strandberg skulle ha spelat Palme och blivit skjuten med en startpistol. Han säger också att när liket kom till akuten säger läkaren "Det här är inte Olof Palme". Och det var det ju inte om det var Strandberg. Men han var ju inte död? Strandberg alltså? Vilket är liket han pratar om?

Jag har sett videon. Klart underhållande. Men rena snurren, till stora delar (andra delar kan kanske är sant, som att Holmér inte var i BLG som han själv påstod).
Jag tycker han är bra berättare och med en fantastisk historia.
Citera
2019-03-19, 22:28
  #9
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
En oväntad vändning


/ Moderator
Citera
2019-03-21, 01:00
  #10
Medlem
Givetvis rent nonsens. Vissa rena faktafel kan man också utröna. Som att Björn Rosengrens bror dog i samma flygkrasch som John-Olle Persson. Det dog en socialdemokratisk riksdagsman i den kraschen, vid namn Hans Rosengren. Men han var inte släkt med Björn Rosengren. Också intressant att snubben som tror att precis alla andra konspirerar, tror på vartenda ord som Stig Engström säger. Engström var troligen inte inblandad i mordet, men något sanningssägande vittne är han definitivt inte.
Citera
2019-03-28, 10:42
  #11
Medlem
Man kanske läsa in mycket i förhållningsbeteende från de närmaste timmarna från utredarna,media efterspelet timmarna dagarna åren..Konstigheterna med Lisbet oviljan att tala under 30 år tysder på något skämmigt (sexuell utpressning, Aids.större makt vi var tvungna att hålla oss väl med.)

Hans Holmer var på plats känns troligt
Närmaste män var arbetandes för deep state täckmantelspoliser med dubbla befattningar synliga i området just före mordet.
Tänker på Claes Hedbergs teorier i motsats till detta blir det svårt att få det gå ihop
Poliserna sades ju vara Palmehatare eller var de det. Spåren kom från Lars Borgnäs en tvman som bland annat utbildat sig på tolkskolan en must-utbildning i Uppsala där bla spionen lars bergling också gick. Förövrigt är medias gunstling Gunnar Wall också därifrån. Uppsala group har vi hört om. Mycket verkar hänt i Uppsala
Frågan är finns det något samband med tiden o att det gått stå i utredningen när Lars Borgnäs presenterar polisspåret? Kan han själv ha blivit lurad?
Jag tycker och tror att Lars är ärlig o sann så?
Men om det är något liknande Claes Hedberg påstår att man måste ha bort Palme i något sexuell utpressning eller liknande. Då staten deep state anser att det bästa vore att få bort Palme i en cover up för det får inte komma ut. Vad skulle då vara bra om man kontrollerade alla spår genom att mata Borgnäs med uppgifter som han presenterar för folk men som utredarna ölvebro aldrig får reda ut för det är under militära. Då har man liksom kontroll på utredningen.

Saker från boken man skulle kunna undersöka
Var Olof O Lisbet på väg att skiljas 2 ggr
orsaken till detta?
Vad låg stugan Palmes barn o fru samlades påsken 1986 för att andas ut? (Kontrollera med grannar stämmer det Claes säger)
Aidsdoktorn i Göteborgs skärgård som påstod att Palme hade haft aids sen 1983 går att kolla upp. (måste finnas skvaller på ön)
Enligt MvaGrippa var de finska flickorna på bio 1987 o Bo Hall hade helt fel enligt han. Jag skulle vilja veta om de finska flickorna fått se bild på AA och om de bekräftat att det var han?
Jag undrar också om inte vittnet Lars Jeppsson kunde avfärda om det var den försynte gubben som lät sig intervjuas i tv att han var vittne fast inget sett han.

Ett annat alternativ är att Palme skulle dödas och att Holmer övergett beskyddandet av han och istället deltog i mörkläggningen. Men Holmers beteende efter mordet tyder inte på att han var deltagare i en mordkomplott däremot att han misstänkte/fått information att en eventuell övning kunde innebära fara för OP och var på plats som övergick i blodigt allvar. Det känns också långsökt

Holmers beteende efteråt som samlad och obrydd om uppståndelsen tydde på att han hade förkunskap om mordet. Han var alltså för avslappnad.
Det är osannolikt att Holmer skulle va så avslappnad om sossarna som han arbetade för att hjälpa blev av med sin största ikon o holmer var het lugn med saken. Nej det är här jag tror lite på claes att det var ett teatermord eller att palme hade fått någon slags utpressning i mot sig som gjorde att han var tvungen att gå under jorden
Säg att man använt en drog på Palme då han blivit medgörlig o viljelös fotograferats med småflickor och att detta använts emot honom om han inte gick med på boforstraden skulle få användas av andra länder också
Då kan man dels med att Palme var sjuk samt denna utpressning bestämt att han måste gå under jorden.

Om nu Palme var bisexuell varför placerade då Bonniers homofilen Ebbe i Palmes närhet. Medierna som arbetar för globalistbankerna eller anpassar sin utrikespolitik till dem då som nu. Det är ingen tillfällighet att Ebbe kom från bonniers in i regeringskansliet.
I många videor på nätet har det förklarats hur världen styrs av en grupp kabbalabankirer som likt italienska maffian kontroller världen. Politiker och medier. Man tillsätter sexuellt avikande eller andra som man kan styra Löwen tex är ju skadad för han är fosterbarn Palme var skadad för han var bisexuell. Borg kunde man plocka upp o ta ned med någon form av drog. Man vet faaktiskt inte vad de sitter inne med för medikamenter kasnke helt okända för allmänheten. Precis som det ämne som fick WT att rasa som ingen fysiker någonsin sett tidigare.
Citera
2019-04-01, 14:22
  #12
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Jag lade av efter halva boken. Författaren är antingen sjuk i huvudet eller ett uttråkat troll som vill dra in lite pengar.

Ren skit, 0/10, läs den inte. Sorry, men jag orkar inte ens lägga ner tid på en review, den är så jävla dålig.

Den bygger på helt vansinnig logik som att hela uppståndelsen i poliskåren var iscensatt, att läkarna var med på det hela och en dubbelgångare hade petats in och fan och hans moster.

Lisbeth träffar honom i hemlighet fortfarande och hon har en dubbelgångare som hon reser utomlands tillsammans med för att lura journalisterna och SÄPO och de har till och med suttit på samma plan med samma namn med varsinn biljett efter landning så välkomnar palme i en förklädnad Lisbeth medan dubbelgångaren avleder journalisterna.. och då reser riktiga Lisbeth och palme vidare med ett annat flyg ... och författaren försöker bara bevisa delar av knarkskapet med lika idiotiska kopplingar . Alltså jag orkar bara inte!

Gubbjäveln är fan pårökt eller psykotisk.
Lisbeth är bortgången numera. Lyssnade två gånger idag på Claes' lilla föredrag på Youtube.

Vad vet man? Ibland överträffar verkligheten dikten...inget förvånar mig numer i detta land...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback