Citat:
Nä, som tidigare nämnt så ger jag inte Hedberg rätt och inte Liljeson eller Dammegård heller, har läst Palmemordets hemliga scenario och Statskupp i slowmotion också. Men poängen här var främst att kritisera TV4-dokumentären som jag tycker var oschysst, inte bara mot Hedberg.
Jag har hela tiden haft en princip att läsa in mig på de mest genomarbetade uppslagen och då försöka se dem ur förespråkarnas perspektiv, så förutsättningslöst som möjligt. Vissa håller onekligen bättre än andra. Det jag tyckte var en poäng med teatermordsteorierna, vilket jag fortfarande tycker, är att det ger en bra förklaring/kontext till flera av konstigheterna i utredningen och t ex LPs beteende gentemot densamma. Men ett dylikt scenario kunde se ut på helt andra sätt än Hedberg beskriver.
Du får gärna lägga in nämnda faktafel i tråden om andan skulle falla på, de passar bra här!
Jag har hela tiden haft en princip att läsa in mig på de mest genomarbetade uppslagen och då försöka se dem ur förespråkarnas perspektiv, så förutsättningslöst som möjligt. Vissa håller onekligen bättre än andra. Det jag tyckte var en poäng med teatermordsteorierna, vilket jag fortfarande tycker, är att det ger en bra förklaring/kontext till flera av konstigheterna i utredningen och t ex LPs beteende gentemot densamma. Men ett dylikt scenario kunde se ut på helt andra sätt än Hedberg beskriver.
Du får gärna lägga in nämnda faktafel i tråden om andan skulle falla på, de passar bra här!
Gott, ja jag har även Liljesons lilla bok och även Dammegårds längre dito i PDF-format.
Den sistnämnde var den som fick mig "fast" i Palmemordet, då jag inte kunde tro på allt som stod där...
Lät lite för fantastiskt för att vara sant(ha med mordet att göra).
Och precis då som här med Hedberg(även Anér) så tog jag uppgift för uppgift och kollade upp med försök att hitta förstahandskällor, men det mesta var klipp och klistra från det man kunde googla sig fram till. Undantaget är Anér som faktiskt kontaktade vittnen och personer, men där hans slutsatser kanske inte riktigt var rimliga.(Även där hittat flera ytterst tveksamma slutsatser)
Sedan gällande ett "annat typ av Hedberg-scenario" med ett fejkat mord är något jag inte alls kan se utifrån det jag sett och läst. Det är inte ens på kartan sannolikt för min del.
Bygger du din möjlighet på att Palme var sjuk eller på annat sätt behövde "avlägsna" sig?
Vilken fakta i så fall? Skådespelande familj och andra som kände till detta?
Men framförallt, vad har du för stöd för teorin på Sevavägen?
Nej.. I rest my case..