2019-03-25, 14:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Visst, det var värre än vanligt med Bloodlines och det berodde även på utgivaren, men alla Troika-spel var buggiga som fan (vid släpp).

Det kan jag absolut hålla med dig om, men med Bloodlines var det många bäckar små där Troika inte ens fick/han sätta ett gäng QnA spelare på att köra igenom produkten innan man släppte den
Citera
2019-03-25, 22:09
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det kan jag absolut hålla med dig om, men med Bloodlines var det många bäckar små där Troika inte ens fick/han sätta ett gäng QnA spelare på att köra igenom produkten innan man släppte den
Minns buggen som gjorde att spelet kraschade precis efter en svår strid när man hoppade ner i en båt Tror aldrig jag sett värre bugg som gjorde spel helt omöjligt att ta sig förbi den episoden utan patch. Något sådant får vi hoppas inte finns med i 2:an.
Citera
2019-03-25, 22:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Minns buggen som gjorde att spelet kraschade precis efter en svår strid när man hoppade ner i en båt Tror aldrig jag sett värre bugg som gjorde spel helt omöjligt att ta sig förbi den episoden utan patch. Något sådant får vi hoppas inte finns med i 2:an.

Lär inte vara något sådant, som jag har förstått det dela så har projektet hållit på i cirka 2-3 år nu så det lär vara putsat
Citera
2019-03-27, 11:09
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
gender pronouns
Sköt! Jag var rädd att vi skulle få ett spel där man inte kan vara hen!
Citera
2019-03-30, 11:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Sköt! Jag var rädd att vi skulle få ett spel där man inte kan vara hen!

Paradox gjorde samma sak i Battletech, om det hanteras på samma sätt i bloodlines 2 så lär det inte bli några problem då det bara finns där som ett val och ger absolut ingen påverkan
Citera
2019-03-31, 20:49
Medlem
Citat:
Paradox gjorde samma sak i Battletech, om det hanteras på samma sätt i bloodlines 2 så lär det inte bli några problem då det bara finns där som ett val och ger absolut ingen påverkan

Word. Har sett lite YouTube videos de senaste dagarna som gnällt om att Bloodlines 2 ska vara politiskt. Att Vampire är politiskt är lika förvånande som att vatten är vått, och jag håller med dig till fullo att det inte är minsta bekymmer med sådant så långe det bara finns där som val och inte tvingas på spelaren, typ att de gör Anarchs till radikalfeminister som du bara får hänga med om du titulerar dig hen eller pansexuell helikopter.
Citera
2019-03-31, 20:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitSvenskMan
Word. Har sett lite YouTube videos de senaste dagarna som gnällt om att Bloodlines 2 ska vara politiskt. Att Vampire är politiskt är lika förvånande som att vatten är vått, och jag håller med dig till fullo att det inte är minsta bekymmer med sådant så långe det bara finns där som val och inte tvingas på spelaren, typ att de gör Anarchs till radikalfeminister som du bara får hänga med om du titulerar dig hen eller pansexuell helikopter.

Bloodlines (1) var super politiskt där de konstant skämtade om det republikanska partiet och det bästa slutet var Anarch slutet, så ja...Originalet var super politiskt och Masqurade är även det super politiskt då vampyrerna konstant ligger i bakgrunden och manipulerar allt som sker i samhället.

En youtuber under nicket Oustar som även är en föredetta CD Project Red anställd tog upp väldigt bra saker runt Bloodlines 2, länkar till videon för de som vill få en annan insyn än det gnäll som vi ser från de som gråter över att Vampire the Masqurade inte är tillräckligt mycket "Edgelordy"

https://www.youtube.com/watch?v=_Ok-WIKoiWE
Citera
2019-04-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Jag tyckte tyvärr inte att trailern var särskilt lovande. Av trailern att döma kändes det inte som ett rollspel - utan mer en kopia av Mirror's Edge.

https://www.youtube.com/watch?v=SYvWfDxhm_s&t=

Mirror's edge är å andra sidan rätt kul .. kan kanske bli bra kombination?
Citera
2019-04-02, 13:14
Medlem
Citat:
Bloodlines (1) var super politiskt där de konstant skämtade om det republikanska partiet och det bästa slutet var Anarch slutet, så ja...Originalet var super politiskt och Masqurade är även det super politiskt då vampyrerna konstant ligger i bakgrunden och manipulerar allt som sker i samhället.

En youtuber under nicket Oustar som även är en föredetta CD Project Red anställd tog upp väldigt bra saker runt Bloodlines 2, länkar till videon för de som vill få en annan insyn än det gnäll som vi ser från de som gråter över att Vampire the Masqurade inte är tillräckligt mycket "Edgelordy"

https://www.youtube.com/watch?v=_Ok-WIKoiWE

Jo, pappa YouTube har koll på vad man gör så jag fick Oustar rekommenderad för mig efter att ha kikat på developer-intervjun angående Bloodlines 2 med Brian Mitsoda m.fl, så jag har hört talas om'na. Visste dock inte att hon var en föredetta CD Project Red anställd, trodde hon bara var nån random YouTuber. Jag får ta mig en titt! Tack för tipset.

För övrigt blir man le på de som säger att Vampire ska vara "Edgelordy", jag skyller på Twilight och dylik skit. Drömmen vore att spelet politiskt "Sparkar" åt alla håll, och att man får välja själv vilken sida man står på.. Vi får se, men jag följer med intresse utvecklingen.
Citera
2019-04-02, 13:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitSvenskMan
Jo, pappa YouTube har koll på vad man gör så jag fick Oustar rekommenderad för mig efter att ha kikat på developer-intervjun angående Bloodlines 2 med Brian Mitsoda m.fl, så jag har hört talas om'na. Visste dock inte att hon var en föredetta CD Project Red anställd, trodde hon bara var nån random YouTuber. Jag får ta mig en titt! Tack för tipset.

För övrigt blir man le på de som säger att Vampire ska vara "Edgelordy", jag skyller på Twilight och dylik skit. Drömmen vore att spelet politiskt "Sparkar" åt alla håll, och att man får välja själv vilken sida man står på.. Vi får se, men jag följer med intresse utvecklingen.

Edgelordy delen kommer ifrån hela idiotin rörande att göra det som sker i Tjetjenen till något som "muslimska vampyrer i Camarilla gör för att lättare få blod" för att inte tala om allt skit som Tobias Sjögren (Han som satt som VD för White Wolf innan Paradox valde att stänga hela det projektet) höll på med.

Tobias Sjögren har nämligen mentaliteten att hans version av hur vampyrer är, är den enda riktiga och rätta versionen, enligt honom så finns det ingen annan version än den han har.

Detta ovanpå en massa småflörtande med alt-right i olika former av texter och skit när V5 regelboken fortfarande var under utveckling.

Det hela med Tjetjenen var tydligen sista droppen för Paradox, så som det verkar just nu med Bloodlines 2 så menar de med sitt sparkande uppåt att det mer rör sig om rent fysiskt då vi ska börja som Thin-Bloods, vi kan bokstavligen inte sparka längre ner då våran spelarkaraktär i stort sett står under ghouls i värde enligt många av de äldre vampyrerna.

Catiffs (Vampyrer utan en klan för de som inte är insatta i loren) står tillockmed över Thin-bloods så vi som spelare kommer fysiskt att slå uppåt då vi börjar som smuts
Citera
2020-05-16, 12:50
Medlem
Farbror Fazers avatar
https://www.youtube.com/watch?v=j6dTGZ11v7U

Ny trailer
Citera
2020-12-04, 00:46
Medlem
Upplystkrigares avatar
Bloodlines 1, med den senaste patchen samt några av de mods som finns är utan tvekan ett av de bästa RPG spelen som gjorts. Så unikt ur så många olika håll såsom stil, soundtrack, ambience m.m. Oförglömligt helt enkelt, ett av de få "gamla spel" jag installerar om typ en gång om året när man blir sugen. Spelen är baserade och utspelar sig i "world of darkness" universe, alltså redan från början ett lite D&D liknande rollspel tabletop game. Utmärkt story att basera det på med väldigt rik lore.

De olika klaner av vampyrer man kan köra, men olika krafter och liknande, fan längtar som fan efter uppföljaren och hoppas verkligen på att studion levererar.

Kan även tipsa om ett annat spel baserat på world of darkness, för fans av werewolfs finns äntligen ett spel som kommer att stilla den hungern: Werewolf the Apocalypse - Earthblood
https://youtu.be/p7MRD5nTTbk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in