2019-03-28, 21:09
Medlem
Trodde detta skulle komma men inte s hr snabbt, blir byte frn access Asien till denna, grymt jobbat av Avanza

Vad sger ni?
Citera
2019-03-28, 22:17
Medlem
Rent spontant, utan att ha granskat underliggande regioner, s r en tillvxtmarknadsfond inte direkt ett substitut till en asienfond.

Efter granskning s str min kommentar ovan fast, detta r ngot helt skilt frn en asienfond. Hr fr du lnder ssom Ryssland, Brasilien, Afrika med mera. Inte alls det man vill ha om man faktiskt vill ha en asienfond, som du byter frn.
Senast redigerad av ChiLLon 2019-03-28 kl. 22:22.
Citera
2019-03-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Trodde detta skulle komma men inte s hr snabbt, blir byte frn access Asien till denna, grymt jobbat av Avanza

Vad sger ni?

r inte access Asien och Avanza Emergin markets vldigt olika?
Citera
2019-03-28, 22:22
Medlem
Vad har frresten Sydkorea dr att gra?
Citera
2019-03-28, 22:41
Medlem
Frutspdde redan i september 2018

(FB) Avanza Global Vrldens billigaste globalfond!
Citat:
Avanza planerar tydligen fler lgprisfonder i hst enligt Bloomberg.
Citat:
Avanza, which is in the process of hiring, plans to launch more products in the second half of the year, Josefson said.
https://www.bloomberg.com/news/artic...st-global-fund

Om det handlar om matarfonder kan det vara ngra av dessa:
Citat:
AMUNDI INDEX MSCI EMERGING MARKETS
AMUNDI INDEX MSCI EMU
AMUNDI INDEX MSCI EUROPE
AMUNDI INDEX MSCI JAPAN
AMUNDI INDEX MSCI NORTH AMERICA
AMUNDI INDEX MSCI PACIFIC EX JAPAN
AMUNDI INDEX S&P 500
Citera
2019-03-28, 23:08
Medlem
r vl ca 75% Asien och resten andra tillvxtlnder som tex LF Tillvxt eller har jag missat nt? Asien ca 3/4 plus nnu mer diversifierat? Ca 1000 fler bolag ocks.

Rtta mig om jag har fel..
Citera
2019-03-28, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
r inte access Asien och Avanza Emergin markets vldigt olika?

Frstr inte hur ca 75% Asien och bara 25% extra tillvxtlnder r speciellt olika frn 100% Asien? Enligt mig bara extra diversifierat vilket jag ser positivt?
Citera
2019-03-29, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Rent spontant, utan att ha granskat underliggande regioner, s r en tillvxtmarknadsfond inte direkt ett substitut till en asienfond.

Efter granskning s str min kommentar ovan fast, detta r ngot helt skilt frn en asienfond. Hr fr du lnder ssom Ryssland, Brasilien, Afrika med mera. Inte alls det man vill ha om man faktiskt vill ha en asienfond, som du byter frn.

"Helt skilt frn Asienfond" nr den r ca 75% Asien?
Citera
2019-03-29, 05:20
Medlem
I excelbladet jag laddade ner fran Amundis hemsida star det att fonden ar syntetiskt replikerad. Det ar ingen hojdare.
Citera
2019-03-29, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luwan
I excelbladet jag laddade ner fran Amundis hemsida star det att fonden ar syntetiskt replikerad. Det ar ingen hojdare.

Vad betyder det p svenska?
Citera
2019-03-29, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luwan

Det var inte kul att hra stmmer det verkligen? Blir nog att behlla access Asien d i s fall.
Citera
2019-03-29, 09:31
Medlem
Nice att Avanza sjlva inte nmner att fonden r syntetiskt replikerad varken i fondfaktablad, informationsbroschyr eller fondbestmmelser..

Blir lite misstnksam mot Avanza global nu r den verkligen fysiskt replikerad? Har fr mig att den ska vara det men varfr inte vlja det p EM fonden ocks? Fr att f ner avgiften till tillrckligt attraktiva niver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in