Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-28, 21:09
  #1
Medlem
Trodde detta skulle komma men inte så här snabbt, blir byte från access Asien till denna, grymt jobbat av Avanza

Vad säger ni?
Citera
2019-03-28, 22:17
  #2
Medlem
Rent spontant, utan att ha granskat underliggande regioner, så är en tillväxtmarknadsfond inte direkt ett substitut till en asienfond.

Efter granskning så står min kommentar ovan fast, detta är något helt skilt från en asienfond. Här får du länder såsom Ryssland, Brasilien, Afrika med mera. Inte alls det man vill ha om man faktiskt vill ha en asienfond, som du byter från.
__________________
Senast redigerad av ChiLLon 2019-03-28 kl. 22:22.
Citera
2019-03-28, 22:21
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Trodde detta skulle komma men inte så här snabbt, blir byte från access Asien till denna, grymt jobbat av Avanza

Vad säger ni?

Är inte access Asien och Avanza Emergin markets väldigt olika?
Citera
2019-03-28, 22:22
  #4
Medlem
Vad har förresten Sydkorea där att göra?
Citera
2019-03-28, 22:41
  #5
Medlem
Förutspådde redan i september 2018

(FB) Avanza Global – Världens billigaste globalfond!
Citat:
Avanza planerar tydligen fler lågprisfonder i höst enligt Bloomberg.
Citat:
Avanza, which is in the process of hiring, plans to launch more products in the second half of the year, Josefson said.
https://www.bloomberg.com/news/artic...st-global-fund

Om det handlar om matarfonder kan det vara några av dessa:
Citat:
AMUNDI INDEX MSCI EMERGING MARKETS
AMUNDI INDEX MSCI EMU
AMUNDI INDEX MSCI EUROPE
AMUNDI INDEX MSCI JAPAN
AMUNDI INDEX MSCI NORTH AMERICA
AMUNDI INDEX MSCI PACIFIC EX JAPAN
AMUNDI INDEX S&P 500
Citera
2019-03-28, 23:08
  #6
Medlem
Är väl ca 75% Asien och resten andra tillväxtländer som tex LF Tillväxt eller har jag missat nåt? Asien ca 3/4 plus ännu mer diversifierat? Ca 1000 fler bolag också.

Rätta mig om jag har fel..
Citera
2019-03-28, 23:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Är inte access Asien och Avanza Emergin markets väldigt olika?

Förstår inte hur ca 75% Asien och bara 25% extra tillväxtländer är speciellt olika från 100% Asien? Enligt mig bara extra diversifierat vilket jag ser positivt?
Citera
2019-03-29, 00:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Rent spontant, utan att ha granskat underliggande regioner, så är en tillväxtmarknadsfond inte direkt ett substitut till en asienfond.

Efter granskning så står min kommentar ovan fast, detta är något helt skilt från en asienfond. Här får du länder såsom Ryssland, Brasilien, Afrika med mera. Inte alls det man vill ha om man faktiskt vill ha en asienfond, som du byter från.

"Helt skilt från Asienfond" när den är ca 75% Asien?
Citera
2019-03-29, 05:20
  #9
Medlem
I excelbladet jag laddade ner fran Amundis hemsida star det att fonden ar syntetiskt replikerad. Det ar ingen hojdare.
Citera
2019-03-29, 06:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luwan
I excelbladet jag laddade ner fran Amundis hemsida star det att fonden ar syntetiskt replikerad. Det ar ingen hojdare.

Vad betyder det på svenska?
Citera
2019-03-29, 08:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luwan
I excelbladet jag laddade ner fran Amundis hemsida star det att fonden ar syntetiskt replikerad. Det ar ingen hojdare.

Det var inte kul att höra stämmer det verkligen? Blir nog att behålla access Asien då i så fall.
Citera
2019-03-29, 09:31
  #12
Medlem
Nice att Avanza själva inte nämner att fonden är syntetiskt replikerad varken i fondfaktablad, informationsbroschyr eller fondbestämmelser..

Blir lite misstänksam mot Avanza global nu är den verkligen fysiskt replikerad? Har för mig att den ska vara det men varför inte välja det på EM fonden också? För att få ner avgiften till tillräckligt attraktiva nivåer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback