Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-30, 00:03
  #1
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Jag ser folk som är pro-Brexit som skriver att det var många svarta och andra icke-vita som var med i deras protestmarsch.

Det här har jag tänkt på länge. Vita medlemmar eller politiker ur rörelser som av PK-media anklagas för att vara rasistiska älskar att visa sina svarta, judiska eller bruna eller till och med muslimska supportrar. Gärna ska personen vara homosexuell också. Jag vet att folk pratade om denna "virtue signaling" när den judiska bögen Milo Yiannopoulis var frontfigur för alt-right röselsen.

Jag är ingen som talar om husnegrer eller såna skällsord som vänsterblivna använder, men varför är det så viktigt för många inom konservativa eller anti-etablisemangsrörelser att visa upp sin afrikanska medlem?
Citera
2019-03-30, 00:09
  #2
Medlem
franges avatar
Det tar ju ganska hårt udden av vänsterns huvudargument "rasistnazist!!!!111" när det skriks mot en person som uppenbarligen samarbetar med både bögjudar, negrer och annat som denne - om den nu är så nazistiskt jätteond som vänstern påstår - borde vilja slå ihjäl på fläcken och än mindre samarbeta med?
Citera
2019-03-30, 00:25
  #3
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag ser folk som är pro-Brexit som skriver att det var många svarta och andra icke-vita som var med i deras protestmarsch.

Det här har jag tänkt på länge. Vita medlemmar eller politiker ur rörelser som av PK-media anklagas för att vara rasistiska älskar att visa sina svarta, judiska eller bruna eller till och med muslimska supportrar. Gärna ska personen vara homosexuell också. Jag vet att folk pratade om denna "virtue signaling" när den judiska bögen Milo Yiannopoulis var frontfigur för alt-right röselsen.

Jag är ingen som talar om husnegrer eller såna skällsord som vänsterblivna använder, men varför är det så viktigt för många inom konservativa eller anti-etablisemangsrörelser att visa upp sin afrikanska medlem?
Det är ett "alibi": Det visar att de omöjligen kan vara rasister. Det de gör är av andra anledningar, vilket är varför personer av alla hudfärger ställer upp på det.
Citera
2019-03-30, 01:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag ser folk som är pro-Brexit som skriver att det var många svarta och andra icke-vita som var med i deras protestmarsch.

Det här har jag tänkt på länge. Vita medlemmar eller politiker ur rörelser som av PK-media anklagas för att vara rasistiska älskar att visa sina svarta, judiska eller bruna eller till och med muslimska supportrar. Gärna ska personen vara homosexuell också. Jag vet att folk pratade om denna "virtue signaling" när den judiska bögen Milo Yiannopoulis var frontfigur för alt-right röselsen.

Jag är ingen som talar om husnegrer eller såna skällsord som vänsterblivna använder, men varför är det så viktigt för många inom konservativa eller anti-etablisemangsrörelser att visa upp sin afrikanska medlem?

Fråga Ekeroth, Kent om varför han blev judisk maskot för nazirörelsen.
Citera
2019-03-30, 03:43
  #5
Medlem
Drinkycrows avatar
Ja det är klart. Om du sett många tal av Trump står i princip alltid samma svarta snubbe på nästan exakt samma plats bakom honom... Ibland har han någon skylt där det står "blacks for trump" eller något, väldigt genomsynligt.
Citera
2019-03-31, 23:45
  #6
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Ja det är klart. Om du sett många tal av Trump står i princip alltid samma svarta snubbe på nästan exakt samma plats bakom honom... Ibland har han någon skylt där det står "blacks for trump" eller något, väldigt genomsynligt.


Ja, och den negern representerar ju en hyfsad andel av gruppen ”blacks for Trump”. För den gruppen är verkligen inte stor. Negrer röstar generellt alltid för mer pengar av den vite mannen. Vänster således. Antagligen är väl tanken med dessa alibinegrer att reta vänstern på något sätt.
Citera
2019-04-07, 22:10
  #7
Medlem
TobiasBeechers avatar
När det gäller Trump finns det såklart många svarta amerikaner som röstar på honom. Varför skulle en skötsam svart amerikan känna lojalitet med negergangsters. I Sverige är det dock lägre till tak, en blond moderat skulle aldrig kunna behålla sin position om han yttrade sig som Hanif Bali.
Citera
2019-05-04, 22:16
  #8
Medlem
DexDogtectives avatar
Det är ju ingenting annat än, ursäkta franskan, så kallade "blatte-alibin". Att visa upp att du har supportrar i den folkgrupp vars rättigheter vänstern beskyller dig för att vilja dra in är ju ett slags frikort och ett mycket enkelt sätt att göra sig av med rasiststämpeln.
Citera
2019-05-05, 00:48
  #9
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag ser folk som är pro-Brexit som skriver att det var många svarta och andra icke-vita som var med i deras protestmarsch.

Det här har jag tänkt på länge. Vita medlemmar eller politiker ur rörelser som av PK-media anklagas för att vara rasistiska älskar att visa sina svarta, judiska eller bruna eller till och med muslimska supportrar. Gärna ska personen vara homosexuell också. Jag vet att folk pratade om denna "virtue signaling" när den judiska bögen Milo Yiannopoulis var frontfigur för alt-right röselsen.

Jag är ingen som talar om husnegrer eller såna skällsord som vänsterblivna använder, men varför är det så viktigt för många inom konservativa eller anti-etablisemangsrörelser att visa upp sin afrikanska medlem?

Visst leker man vänsterns lek litegrann, men några konservativa svarta tänkare som Thomas Sowell är ju så otroligt bra att han verkligen bör erkännas som en stor tänkare, och inte som en "stor svart tänkare".

Olikt Europa måste nog USA bära på att svarta är en del av ur-Amerika sedan dess födelse, blir svårt att drömma om ett USA utan att svarta finns med i bilden på något sätt.

Bättre att de är konservativa svarta med familjevärderingar och respekt för regler än faderslösa ghettosvarta, eller?
Citera
2019-05-05, 14:01
  #10
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
När det gäller Trump finns det såklart många svarta amerikaner som röstar på honom. Varför skulle en skötsam svart amerikan känna lojalitet med negergangsters. I Sverige är det dock lägre till tak, en blond moderat skulle aldrig kunna behålla sin position om han yttrade sig som Hanif Bali.


Clinton fick 90% av afro-amerikanernas röster och Trump 10%. Det är verkligheten så det är ingen idé att lura sig själv. Mönstret är detsamma i hela västvärlden. Icke-vita röstar i förkrossande utsträckning på vänsteralternativ. De röstar för mer pengar från vita. Demokratins pöbelnatur blir aldrig tydligare än när man beaktar etnicitet/ras.
Citera
2019-08-03, 18:34
  #11
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag ser folk som är pro-Brexit som skriver att det var många svarta och andra icke-vita som var med i deras protestmarsch.

Det här har jag tänkt på länge. Vita medlemmar eller politiker ur rörelser som av PK-media anklagas för att vara rasistiska älskar att visa sina svarta, judiska eller bruna eller till och med muslimska supportrar. Gärna ska personen vara homosexuell också. Jag vet att folk pratade om denna "virtue signaling" när den judiska bögen Milo Yiannopoulis var frontfigur för alt-right röselsen.

Jag är ingen som talar om husnegrer eller såna skällsord som vänsterblivna använder, men varför är det så viktigt för många inom konservativa eller anti-etablisemangsrörelser att visa upp sin afrikanska medlem?

För att de många svarta väljarna sällan är individualister utan har en stark flockmentalitet. De röstar bara på en president som flirtar med deras identitet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback