Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-03-31, 07:20
Medlem
Pope666s avatar
Ni som skriver s passionerat om olika mnen, hur kommer det sig att ni bryr er s mycket som ni sllan pverkas speciellt mycket om?

Jag tycker att feminism, hbtq och liknande r trams men att orka bry sig sdr som Mattias Karlsson fr att han ser invandrare o brjar grta eller att ni blir upprrda ver att ngon muslim inte vill ta ngon tant i hand? Vart fr ni er passion ifrn?

Spela roll om det r sossarna som styr eller borgarna, de fattiga kommer fortstta vara fattiga, folk kommer skattefuska som vanligt m.m. Lyssnar jag p debatter s lter det som om det var p liv eller dd men det r det ju knappast. tminstone inte p det sttet som politiker frsker framstlla det som.

Jag r lite avundsjuk p er som p riktigt knner ngot fr politik. Jag har sikter som att Sverige br inte vara s mesiga och naiva men att jag skulle orka st o gasta om att inte dda barn i livmodern eller att vi mste ha mer solkraft or whatever. N pallar inte.
Citera
2019-03-31, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Ni som skriver s passionerat om olika mnen, hur kommer det sig att ni bryr er s mycket som ni sllan pverkas speciellt mycket om?

Jag tycker att feminism, hbtq och liknande r trams men att orka bry sig sdr som Mattias Karlsson fr att han ser invandrare o brjar grta eller att ni blir upprrda ver att ngon muslim inte vill ta ngon tant i hand? Vart fr ni er passion ifrn?

Spela roll om det r sossarna som styr eller borgarna, de fattiga kommer fortstta vara fattiga, folk kommer skattefuska som vanligt m.m. Lyssnar jag p debatter s lter det som om det var p liv eller dd men det r det ju knappast. tminstone inte p det sttet som politiker frsker framstlla det som.

Jag r lite avundsjuk p er som p riktigt knner ngot fr politik. Jag har sikter som att Sverige br inte vara s mesiga och naiva men att jag skulle orka st o gasta om att inte dda barn i livmodern eller att vi mste ha mer solkraft or whatever. N pallar inte.
r det SD:s Mattias du menar? Har han uttryckt att han grter nr han ser invandrare? Varfr gr han det? Tycker han synd om stackarna som bor i ghettona eller?
Citera
2019-03-31, 07:32
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
r det SD:s Mattias du menar? Har han uttryckt att han grter nr han ser invandrare? Varfr gr han det? Tycker han synd om stackarna som bor i ghettona eller?

Svara p mina frgor istllet?
Citera
2019-03-31, 07:42
Medlem
Citat:
Svara p mina frgor istllet?
Du undrar varfr folk BRYR sig? Om man inte bryr sig ett skit s gr man antagligen p droger och det r inget jag lockas av.
Citera
2019-03-31, 07:46
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Du undrar varfr folk BRYR sig? Om man inte bryr sig ett skit s gr man antagligen p droger och det r inget jag lockas av.

Jag gr inte p droger, men svrt o bry mig om svensk politik. Knns mest som det r p ltsas.
Citera
2019-03-31, 07:52
Man r naiv och tror att man kan pverka p ngot vis. Om inte politikerna, s kanske ngon annan medborgare. Mnga tappar dock gnistan d man snart inser att vi inte har demokrati hr lngre och ven om vi haft det s har vi numera snart lagt all makt ver Sverige i EUs hnder.
Citera
2019-03-31, 07:59
Medlem
Citat:
Jag gr inte p droger, men svrt o bry mig om svensk politik. Knns mest som det r p ltsas.

Huruvida allt r "p ltsas" r inte en politisk frga utan en filosofisk.
Citera
2019-03-31, 08:24
Medlem
Merwinnas avatar
Fast man pverkas ju? Du mste leva ett vldigt begrnsat liv, om allt r lika fr dig oavsett vilken regering vi har. Det finns massor av frgor dr mina barn och jag skulle pverkas direkt av ett visst politiskt beslut. T.ex. om friskolorna plstligt skulle frbjudas, och alla barn skulle bli tvungna att g i den nrmaste kommunala skolan igen, som V vill. Hade det hnt medan mina barn var i den ldern, s hade de blivit tvungna att g i en hgstadieskola som r direkt farlig. Det har skett bde knivskrningar och vldtkter dr, nmligen. Och de hade ftt lra sig s lite, p.g.a. att undervisningen mste anpassas efter majoriteten - som r invandrabarn respektive WT i den skolan - att de inte hade klarat av en teoretisk gymnasilinje sedan. I alla fall inte utan ratal av kompletteringar.

Beslut om invandringen pverkar oss alla, eftersom en hg invandring minskar resurserna till riktiga svenskar. Svenskarna mste betala mer skatt och f ut mindre av allting (t.ex. vrd, std frn det sociala, mjlighet att f hjlp av polis och rddningstjnst) p.g.a att invandrarna mste frsrjas med det beloppet. Har du ngon gammal slkting, s mrks det direkt p att han eller hon inte kan f tillrckligt mnga timmar med hemtjnst, eller en plats p ett ldreboende. Har du en funktionshindrad slkting, s mrks det p att han eller hon mste f frre assistanstimmar. Har du barn p dagis, s mrks det p att det blir fler barn p varje frken, och att det inte finns resurser till ordentlig mat eller utflykter.

Sedan mrker man vl hur mycket pengar man fr ut, beroende p skatter och jobbavdrag? I omgivningen finns skert ngon sjukskriven som pverkas av beslut om ett tak i sjukfrskringen, eller ngon arbetsls som pverkas av beslut om nivn p A-kassan, eller krav fr att erhlla A-kassa (t.ex. det obligatoriska deltagandet i FAS 3-aktiviteter som gllde i flera r).

Vidare kan man vara intresserad av ideologiska frgor, som inte fr gonblicket angr en sjlv eller ngon nrstende - ven om det r helt obegripligt fr dig! T.ex. tycker jag att det drar ner hela landet, att vi tillter s sena aborter som vi gr i Sverige. Det gr oss omnskliga.
Citera
2019-03-31, 08:46
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Hur orkar du bry dig s mycket att du klagar p andra som ser problemen i samhllet?
Citera
2019-03-31, 09:18
Medlem
note-its avatar
Citat:
Du lever i ett vl fungerande land utan korruption. Att bevara det borde gra dig mer intresserad. Eller blev du det nu?
Att fritt kunna sga en sak som att det knns som om politiken i det hr landet r bara p ltsas, r ocks politik.
Jag tror det beror p dina ringa kunskaper om vad som r politik gr just dig ointresserad.
Citera
2019-03-31, 09:34
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Hur orkar du bry dig s mycket att du klagar p andra som ser problemen i samhllet?

Jag klagar inte. Jag vill frst. P vissa stt s avundas jag er. Jag knner dock inte ngot engagemang fr ngot enskilt parti och struntar egentligen i om det r putin, islam eller sossar eller borgare som styr landet s lnge jag fr det jag vill ha. Jag tror knappast att ngon vanlig svennebanan r med och p riktigt pverkar ngot nd.
Citera
2019-03-31, 09:36
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Du lever i ett vl fungerande land utan korruption. Att bevara det borde gra dig mer intresserad. Eller blev du det nu?
Att fritt kunna sga en sak som att det knns som om politiken i det hr landet r bara p ltsas, r ocks politik.
Jag tror det beror p dina ringa kunskaper om vad som r politik gr just dig ointresserad.

Ingen korruption? Det vimlar ju av korruption, den ena sossen eller borgarkrringen efter den andre fr ju ngot hgavlnat styrelsejobb efter avslutad politikerkarrir. Tror snarare tvrtom, att jag frstr tillrcklgit fr att frst att ni alla r cucks som aldrig kommer kunna pverka ngot annat n att typ "vi ska ha vegetarisk mat p tisdagar i skolan!" och annat oviktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in