• 1
  • 2
2019-04-01, 17:42
Medlem
Hej!

Blev i helgen tagen av polisen och fick kissa och ta blodprov (kommer visa positivt för benzo och thc)

Nu till saken, förstår ju att jag kommer få gå o prata med socialen. Nu är det såhär att min mamma råkar jobba där och vill verkligen inte att hon ska få reda på det här. Går det på något sätt skriva in sig i någon närliggande stad så hon inte får upp fallet?
Citera
2019-04-01, 17:44
Medlem
Så vitt jag vet så måste det vara i den kommun du är skriven i. Skaffa en poslåda nånstans långt borta och skriv dig där.
Citera
2019-04-01, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arremaker
Hej!

Blev i helgen tagen av polisen och fick kissa och ta blodprov (kommer visa positivt för benzo och thc)

Nu till saken, förstår ju att jag kommer få gå o prata med socialen. Nu är det såhär att min mamma råkar jobba där och vill verkligen inte att hon ska få reda på det här. Går det på något sätt skriva in sig i någon närliggande stad så hon inte får upp fallet?
varför skulle du behöva ha kontakt med soc ang lite puff å nån habbe?
för du är väl myndig?
Citera
2019-04-01, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
varför skulle du behöva ha kontakt med soc ang lite puff å nån habbe?
för du är väl myndig?

Ja jag är myndig. Det är så jag har förstått att det går till.
Citera
2019-04-01, 18:07
Medlem
Citat:

Då ser jag inte varför du skulle behöva gå till soc. Blir nog bara ett snack med snuten. Men för din egen skull erkän ditt misstag och berätta för morsan.
Citera
2019-04-01, 18:23
Medlem
pirata-codexas avatar
Citat:
Du bli inte tvingad, ring och säg att det är snällt dom bryr sig, men du inte vill snacka med dom. På ett trevligt sätt! Är du myndig som sagt, bestämmer du själv. Morsan kommer ju höra nåt av sina kollegor fattar du väl?

Lycka till, berätta gärna hur det gick sedan!

Regards man!
Citera
2019-04-01, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderkort
Då ser jag inte varför du skulle behöva gå till soc. Blir nog bara ett snack med snuten. Men för din egen skull erkän ditt misstag och berätta för morsan.

Vill inte göra henne besviken bara (
Citera
2019-04-01, 18:35
Medlem
Om soc. blir inkopplat så är det soc. i din hemkommun som sköter det hela. Det enda sättet för dig att byta är om du byter adress. Och även då är det för sent eftersom din nuvarande hemkommun kommer att behöva handlägga ärendet till en början, och sedan räcka över det till din nya kommun.

Roligt om det blir din mamma som får i uppdrag att hantera fallet, och kontakta dig. Jag hoppas att du inte bor kvar hemma, för då lär du få packa och flytta ut.
Citera
2019-04-01, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirata-codexa
Du bli inte tvingad, ring och säg att det är snällt dom bryr sig, men du inte vill snacka med dom. På ett trevligt sätt! Är du myndig som sagt, bestämmer du själv. Morsan kommer ju höra nåt av sina kollegor fattar du väl?

Lycka till, berätta gärna hur det gick sedan!

Regards man!

Eftersom jag har körkort är det socialstyrelsen som bedömer om jag är lämplig att få behålla mitt körkort, och är beroende av det nu i sommar när jag ska jobba. Dem har väll tystnadsplikt vad jag vet?
Citera
2019-04-01, 18:37
Medlem
Citat:
Eftersom jag har körkort är det socialstyrelsen som bedömer om jag är lämplig att få behålla mitt körkort, och är beroende av det nu i sommar när jag ska jobba. Dem har väll tystnadsplikt vad jag vet?

Hur fan ska jag berätta det här för morsan?😔

Hon kommer bli så jävla ledsen och besviken.
Citera
2019-04-01, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Om soc. blir inkopplat så är det soc. i din hemkommun som sköter det hela. Det enda sättet för dig att byta är om du byter adress. Och även då är det för sent eftersom din nuvarande hemkommun kommer att behöva handlägga ärendet till en början, och sedan räcka över det till din nya kommun.

Roligt om det blir din mamma som får i uppdrag att hantera fallet, och kontakta dig. Jag hoppas att du inte bor kvar hemma, för då lär du få packa och flytta ut.

Bor fortfarande hemma. Nej, min mamma hade aldrig kastat ut mig oavsätt vad det handlade om. Vill bara inte göra henne besviken.
Citera
2019-04-01, 18:49
Medlem
Citat:
Hur fan ska jag berätta det här för morsan?😔

Hon kommer bli så jävla ledsen och besviken.

Alla gör misstag du har nu gjort ditt livs största misstag och dragit lärdom av det du kommer alddrig att göra om det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in