Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Jag (han) föredrar en kick-start. Varför harva med kopplingen java/html/inloggning när man kan fokusera på den intressanta databas-delen i programmet.
Generiska test-program som detta behöver man inte betala för.
Meningslöst att lära sig Java på sommaren? Tror inte det. Du motsäger förresten dig själv där eftersom du i samma inlägg tror man kan ta betalt 10-20k för trivia-program. Tydligen inte så meningslöst.
Vad är det du har tänkt att (han) skall göra egentligen? Jag fick känslan av att han INTE skulle koda, utan installera ett program och sen handhava det...typ. Men du vill alltså ha ett program som skall köras i webbläsaren med access till en databas som du föredrar skall vara MySQL. Alltså en simpel CRUD-applikation. Exakt var skall själva Java-koden vara i detta? Låter väldigt bakvänt detta.
Studerar han systemutveckling på universitetsnivå så bör han göra rubbet själv. Skippa också Unix-tramset. Vill han leva i den moderna världen 2019 så gör han det i Node, React eller i värsta fall PHP
Vad menar du med att han läser datalogi? Systemutveckling, datavetenskap, eller vilket program läser han?
Angående priset så tänkte jag att du kunde finna någon som ville göra det billigt. Själv tackar jag dagligen nej till uppdrag pga tidsbrist även då minst det dubbla erbjuds i ersättning för liknande program. Men vem gör det gratis menar du? Måste vara en idiot men finns den så meddela gärna vem så kan jag också anlita den personen. Låter toppen.